کد خبر: ۵۸۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(ع) صورت گرفت؛

مسئولین فارس برای آزادی زندانیان دست به جیب شدند؛ از کمک 5 میلیونی آیت الله ایمانی تا 1میلیون تومانی استاندار

شاید کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از مدرسه‌سازی مهمتر باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، استاندار فارس با اشاره به 832 زندانی جرایم غیرعمد در این استان از خیرین خواست که قیاس به نفس کرده و در گام های قوی تری نسبت به گذشته برای آزادی این گروه از زندانیان بدهکار مالی وارد عمل شوند.

سیدمحمد احمدی در جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان بدهکار مالی جرایم غیرعمد با شعار «بهار رهایی با گل احسان تو» در مجمتع آیت‌ الله ربانی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که زندانیان جرایم غیرعمد با همت بلند خیرین از پشت میله های زندان آزاد شوند.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس در ادامه تاکید کرد: به سهم خود همواره در امر حمایت و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک می‌کنیم.

نیکوکاران دچار خودفراموشی نشده‌اند

تولیت آستان مقدس سید علاء الدین حسین (ع) هم در این جشن که به نمایندگی از آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس حضور یافته بود، گفت: خدمت در مسیر نجات انسان ها یک توفیق الهی است و کسانی که دچار خودفراموشی نشده‌اند در روز میلاد کریم اهل‌بیت(ع) برای نجات و آزادی سایر همنوعان از اموال خویش بخشش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری با یادآوری اینکه آزادی 832 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان فارس در گروی پرداخت بدهی آن‌ها به میزان هزار و 800 میلیارد ریال است، از خیرین خواست که آنچه در توان دارند برای آزادی این گروه از زندانیان اقدام کنند.

وی با اشاره به آيات قرآن کریم، تاكيد خداوند بر نیکوکاری را يادآور شد و گفت: يكي از مواردي كه اسلام زنداني كردن فرد را جايز دانسته، بدهكاري است اما پاداش جلوگيري از زنداني شدن يا آزاد كردن يك زنداني بدهكار را بسيار بالا قرار داده است.

خیرین در آزادسازی زندانیان هم مانند حوزه سلامت و مدرسه‌سازی مشارکت کنند

رییس کل دادگستری استان فارس هم در این جشن با تصریح اینکه زندانیان جرایم غیرعمد جرمی را مرتکب نشده اند و به دلیل بدهکاری و ناتوانی از پرداخت بدهی در زندان به سر می برند، گفت: کمک خیرین به این گروه از زندانیان کمک به مجرم نیست بلکه کمک به کسی است که جرمی را مرتکب نشده و یا به لحاظ مالی دچار مشکل شده است.

ذبیح الله خداییان با اشاره به آثار اجتماعی آزادی زندانیان از جمله بر خانواده آن‌ها گفت: دعای زن و فرزندان فرد زندانی بدرقه راه کسانی است که در مسیر آزادی سرپرستان خانواده ها گام بردارند.

رییس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: تفاوت عمده جامعه اسلامي با ساير جوامع در اين است كه بر اساس حدیث شریف « کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» افراد نسبت به هم مسئوليت متقابل دارند و در مقابل دردهاي يكديگر بي‌تفاوت نيستند.

وی افزود: در سایر مكاتب رسيدن به اموال و سود و ثروت براي انسان‌ها اصل است اما كمك به هم‌نوع و ياري رساندن به ديگران در اسلام بسیار ارزشمند است.

خدائيان با تصريح اينكه جهان‌بيني اسلامي بر مبناي ديدن هم‌نوع و كمك به همنوع استوار است، گفت: جامعه اسلامي مانند جسمي است كه تمام اعضا با هم و در كنار هم معنا پيدا مي‌كنند.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت نسبت به همنوع تکلیف شرعی و انسانی است، گفت: اگر در جامعه فردی نیازمند وجود داشته باشد و از کنار آن بی تفاوت بگذریم باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

خداییان با یادآوری اهمیت ایثار، انفاق و صدقه در دین مبین اسلام گفت: شاید کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از پشت میله های زندانیان و فراهم کردن شرایط بازگشت او به آغوش خانواده از کمک به مدرسه‌سازی و امور خیر حوزه سلامت مهمتر باشد از این رو، ضرورت دارد خیرین در این مسیر گام های بیشتری بردارند.

سیدرضا اسکندری، مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس نیز در این جشن با اشاره به آزادی 653 زندانی جرایم غیرعمد در سال 92 ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین و ستاد دیه کشور از محل اعتبارات کشوری زمینه آزادی 832 زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس فراهم شود.

بنابر این گزارش در مراسم گلريزان شيراز رقم‌هاي مختلفي از جمله اهدای 12 هزار تومان توسط يك پسربچه 12 ساله که از محل اولين دستمزدش كسب كرده بود و 20 هزار توماني كه يك دختربچه با شكستن قلكش براي آزادي پدر دوستش هديه كرد تا كمك‌ 50 میلیون ریالی نماينده ولي فقيه، 10 میلیون ریالی استاندار فارس، 30 میلیون ریالی فرماندار شیراز و سایر مسئولین از جمله رئیس کمیته امداد فارس، رئيس‌كل دادگستري و ... و همچنین هديه‌هاي چندده تا چندصد ميليون توماني توليد‌كنندگان، بازرگانان و صاحبان مشاغل و صنایع مختلف به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوري شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳
0
ول خرجی نکنید
آخه شما میدانید دارید کی رو آزادمیکنید؟؟؟
آن کسی را که باید آزاد کنند را که آزاد نمیکنند
رئیس و مسولین زندان این قدر آشنا در نوبت جهت آزادی دارند.....