کد خبر: ۵۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

گزارش سايت FIVB از بازي ايران

فدراسيون جهاني واليبال در گزارش خود از بازي ايران و روسيه که با پيروزي سه بر دو روسيه به پايان رسيد، نوشت اين ديدار آغازي پرهيجان براي مسابقات ليگ جهاني 2014 بود.
به گزارش شیرازه، ست اول اين ديدار در شرايط مساوي آغاز شد و دو تيم در مقابل ديدگان هواداران پرانرژي ايراني، مشغول جمعآوري امتيازات بودند. ايران به تدريج از حريف پيش افتاد و با بهره گيري از دفاع خوب خود و اشتباهات روسها امتيازات را به 13-10 رساند. بازي تا امتياز 13-15 همچنان نزديک دنبال ميشد، اما پس از آن ايران با هوشمندي و هماهنگي پاسور خود توانست ست اول را 25-18 از آن خود کند. در اين ست خصوصاً آبشارها و سرويسهاي غفور موثر بود.

در اين گزارش آمده است: غفور و معروف در ست دوم نيز بازي خوب خود را ادامه دادند اما در نهايت روسيه با سرويسها و آبشارهاي قدرتمند موزرسکي احياء شد. دو طرف تا امتياز 8 با هم برابر بودند که روسها با امتيازگيري‎هاي موزرسکي و نيکولاي پاولوف موفق شدند 17-13 پيش بيفتند. در ادامه سرگي ساوين نيز در امتيازگيري به اين دو اضافه شد و در نهايت روسيه اين ست را 25-18 برد تا بازي يک بر يک مساوي شود.

FIVB در تحليل ست سوم نوشت: اين ست نيز در شرايط برابري بود، جايي که آرتم ولويچ و عادل غلامي با حملات جالبي پا به زمين گذاشتند. دو تيم تا امتياز 14 با هم برابر بودند، اما روسها به يکباره کيفيت خود را نشان دادند. موزرسکي، ساوين، ولويچ و الکسي اسپيريدونوف، با آبشارهاي سهمگين خود و با امتياز 25-21، نتيجه را 2 بر يک نمودند.

بار ديگر در ست چهارم، بازيکنان ايران ثابت کردند که توانايي رقابت با کشورهاي صاحب عنوان در ليگ جهاني را دارند. آنها در حالي که روسيه کمي در امتيازات از آنها پيش بود، امتيازات را نزديک به هم نگه داشتند اما موسوي عراقي، غفور و غلامي، با آبشارهاي قدرتمند خود، ايران را  16-15 پيش انداختند. دو تيم به قدري نزديک بودند که به سادگي نميشد بين آنها تيمي را برتر ارزيابي کرد. به نحوي که دو تيم تا امتياز 35 -35 پيش رفتند. اما در نهايت اين ايران بود که با 14 امتيازي که غفور در اين ست کسب کرد، 37-35 موفق شد بازي را در مجموع دو بر دو مساوي کند.

فدراسيون جهاني در گزارشش مينويسد: در حاليکه بازي در ست پنجم 5-1 به سود ايران بود و به نظر ميرسيد روسيه مغلوب ايران شود، روسيه تسلطش را بازيابي کرد و توانست خصوصاً با آبشارهاي اسپريدونوف سطح بازي خود را به نمايش بگذاردو در نهايت اين ست را 15-8 به سود خود به پايان رساند.

به گزارش اين سايت، غفور از تيم ملي ايران با کسب 30 امتياز و موزرسکي با کسب 20 امتياز، امتيازآورترين بازيکنان مسابقه بودند.
نظرات بینندگان