کد خبر: ۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

نفر دوم جبهه النصره را بشناسید

هویت نفر دوم گروهک تروریستی "جبهة النصرة لأهل الشام" (شاخه القاعده در سوریه) فاش شد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، هویت نفر دوم گروهک تروریستی "جبهة النصرة لأهل الشام" (شاخه القاعده در سوریه) فاش شد.

"میسره هراری" معروف به ابو ماریا القحطانی" نفر دوم گروهک تروریستی جبهة النصرة در سوریه است که "مشرق" توانسته است برای نخستین بار، عکس منتسب به وی را به دست آورد. این در حالی است که عکس دیگری که منتسب به "ابو محمد الجولانی" سرکرده جبهة النصرة است نیز در اختیار "مشرق" قرار دارد. چهره الجولانی نیز تا کنون رسانه‌ای نشده است.

"ابو ماریا الهراری" بعد از "ابو محمد الجولانی" سرکرده القاعده در سوریه، نفر دوم تشکیلات این گروه تروریستی به شمار می‌آید و به گفته منابع خبری، مفتی کل جبهه النصره است و بودجه‌ریزی کل تشکیلات القاعده و فروش نفت و تجهیزات و اخذ زکات و اجرای احکام مالیه جبهه النصره در اختیار اوست.

یکی از جداشدگان از جبهه النصره اخیرا در سخنانی ادعا کرده بود که قدرت ابو ماریا الهراری در داخل تشکیلات این گروه به حدی است که توانسته الجولانی را بازداشت کند و به همین دلیل است که چند ماهی است که خبری از الجولانی نیست.

گزارش ها حاکی است ارتش عراق اخیرا با شناسایی منزل خانواده ابو ماریا در یکی از شهرهای عراق، در ساعاتی که خانواده وی در منزل نبوده‌اند آن را منفجر کرده است تا بدین وسیله به وی این پیام را برساند که شناسایی شده و هر لحظه امکان ارائه اطلاعات وی به ارتش سوریه برای بازداشتش وجود دارد.

ابو ماریا که گفته می‌شود مدت‌ها معاون اداری و مالی ایمن الظواهری، سرکرده کل القاعده بوده است، اخیراً گفته است که اعضای القاعده در سوریه باید خواندن قرآن در ماه رمضان را رها کنند و به جبهه جنگ با داعش بپیوندند زیرا آنها از اسلام حقیقی که القاعده منادی آن است منحرف شده‌اند.

نظرات بینندگان