کد خبر: ۵۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

استاندار فارس: خدا لعنت کند کسی که دنبال باندسازی برای خودش است/ هر کس خوب کار نکند باید خداحافظی کند/ مردم می‌گویند اگر پارتی نباشد کار پیش نمی‌رود!

جهاد کشاورزی باید فعال‌تر از قبل عمل کند؛ همچنین‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت هم عرصه بزرگی را در اختیار دارد و می‌تواند تاثیرگذار‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس شب‌های قدر را بهترین فرصت مراقبه و محاسبه نفس عنوان و اظهار کرد: در این شب‌ها ابتدا باید ارزیابی کنیم که آیا وظیفه بندگی را به خوبی انجام داده‌ایم و بعد هم ببینیم آیا خدمتگزاران صادقی برای مردم بوده‌ایم؟

دکتر سیدمحمد احمدی در جلسه شورای اداری استان فارس عرصه خدمتگزاری را عرصه‌ای سخت توصیف و بیان کرد: سختی کار در این است که ما باید با شناخت و تعهد حرکت کنیم و باید برای خدمت در نظامی که حفظ آن واجب است، هوای نفس خودمان را زیرپا بگذاریم.

وی استان فارس را استانی بزرگ با مشکلات بزرگ و البته ظرفیت‌های فراوان دانست و گفت: کار کردن در نظام اسلامی شایستگی می‌خواهد و باید قدر این نعمت را دانست چرا که ادامه کار لیاقت بیشتری می‌خواهد و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که مورد خشم خدا قرار نگرفت.

استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه‌شناسی و دقت در انجام کار در دایره تقوا معنا پیدا می‌کند، افزود: گاهی ممکن است فکر کنیم در مسیر درست حرکت می‌کنیم اما در واقع راه انحرافی باشد و برخی مشکلات به‌واسطه عملکرد اشتباه ما ایجاد ‌شود بنابراین باید توجه داشت که اگر کسی از خدا بترسد و تقوا پیشه کند خدا راه را برایش باز می‌کند.

مقام ارشد دولت در استان فارس ضمن انتقاد از شیوه مدیریت و عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: انتصاب مدیران بر مبنای انجام کار است و به هیچ عنوان مدیر کم کار را در استان تحمل نکرده و براساس وظیفه عمل خواهم کرد.

احمدی خطاب به مدیران گفت: حضرت‌عباسی عملکرد خودمان را با کار و ایثار شهدا و جانبازان مقایسه کنیم، آنان که برای حفظ نظام و انقلاب از جان خود گذشتند و منصفانه بگوییم چند صدهزارم آنان کار کرده‌ایم؛ آنان عملکرد ما را می‌بینند، باید ببینیم چقدر با آن‌ها همراه بوده‌ایم.

وی ضمن قسم یاد کردن و اذعان به اینکه از ابتدا تاکنون لیستی برای انتخاب و به کار گماردن مدیر در جیب نداشته و ندارد، گفت: خدا لعنت کند کسی را که اینگونه به مسائل مدیریتی و نظام اجرایی کشور نگاه و با آن برخورد می‌کند و به دنبال باندسازی برای خودش است چراکه باندبازی کشور را به اینجا کشانده است.

استاندار فارس با تصریح اینکه هیچ اصراری برای معرفی مدیر ندارد، گفت: از ابتدا خواسته ما این بوده که با دلسوزان و نمایندگان مجلس مدیران کارآمد را شناسایی و معرفی کرده و به‌کار بگماریم.

رئیس شورای اداری استان فارس با بیان اینکه با دقت عملکرد مدیران را رصد می‌کنم و نمره مدیران را بر اساس عملکرد می‌دهیم، گفت: تلاش برخی از مدیران و دستگاه‌های اجرایی قابل تقدیر است اما دقت و سوز بیشتری برای کار لازم است، اینکه صبح بیاییم و عصر برگردیم تنها پست اشغال کرده‌ایم بلکه مدیران باید استان را خانه خود بدانند و برای رونق آن اندیشه و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های قضایی، انتظامی و اطلاعاتی و همچنین بهداشت و درمان در استان فارس بسیار خوب عمل کرده‌اند، گفت: جهادکشاورزی باید فعال‌تر از قبل عمل کند؛ همچنین‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت هم عرصه بزرگی را در اختیار دارد و می‌تواند تاثیرگذار‌تر باشد.

استاندار فارس ضمن تصریح اینکه نظام با هیچ‌کس تعارف ندارد و هر کس خوب کار نکند باید خداحافظی کند، گفت: مدیران باید براساس تدبیر به‌دنبال ایجاد امید در مردم باشند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی مدیران دوست دارند ۴۰ سال مدیریت کنند، گفت: ابتدا ارزیابی کنیم اگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، اصرار بر ماندن نکنیم؛ حتما که نباید عنوان مدیریت را یدک بکشیم!

احمدی با اذعان به اینکه مقام معظم رهبری با بینشی عمیق هر سال را با عنوانی نامگذاری می‌کنند، گفت: کسانی که در عرصه اقتصاد و فرهنگ تلاش می‌کنند باید عملکرد خود را ارزیابی کنند و ببینند آیا توانسته‌اند به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری عمل کنند یا تنها این شعار زینت‌بخش سربرگ‌ها و سخنرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی گردنه‌های سخت و صعبی را تجربه کرده است، گفت: هرچند قدرت‌های استکبار به هر نحوی برای نظام اسلامی ایران مشکل‌تراشی می‌کند اما نظام به‌خوبی از گردنه‌های بسیار سخت عبور کرده و امروز هم از مشکلات عبور می‌کند و در کوره مشکلات آب‌دیده‌تر می‌شود.

احمدی اعلام کرد: براساس شاخص‌ها و آمار نرخ رشد اقتصادی منفی ۶. ۸ به مثبت نزدیک شده و تورم نقطه به نقطه را به حدود ۱۴ درصد رسیده است.

استاندار فارس در ادامه رتبه اول بیکاری برای شیراز و رتبه پنجم بیکاری برای استان را ناخوشایند دانست و ابراز تاسف کرد که سهم فارس در تولید ثروت ملی ۴ درصد است و این در شأن استانی به پهناوری و توانمندی فارس نیست و باید نقش فارس در تولید ثروت ملی حداقل ۱۵ درصد باشد چراکه بهترین منابع سنگ را دارد، بیشترین ظرفیت گردشگری را دارد اما باید پرسید برای صنعت توریست فارس چه کرده‌ایم؟

احمدی با تصریح اینکه متاسفانه برخی اوقات گرفتار روزمرگی می‌شویم و مراقب دستگاه‌ها و اداره‌های زیردست خود نیستیم، گفت: سپیدان منطقه‌ای گردشگری تعریف شده است اما هر صنعتی که بخواهد برود آنجا مانع‌تراشی می‌کنند؛ یک سرمایه‌گذار از سال ۸۸ تاکنون خواستار تغییر کاربری ۱۰ هکتار از اراضی خود در منطقه همایجان سپیدان است که در این منطقه هزاران هکتار زمین را تغییرکاربری داده و به باغ‌شهر تبدیل کرده‌اند اما حالا اداره‌ای مانع‌تراشی می‌کند و ۱۰ هکتار را به یک پروژه گردشگری که منافع عام دارد، ‌ نمی‌دهد.

احمدی با بیان اینکه سیستمی که با آن کار می‌کنیم معیوب است، گفت: مهم این نیست که در اداره چه کاری انجام می‌شود، ‌ مهم خروجی و حرفی است که مردم می‌زنند و متاسفانه اکنون خروجی این است که مردم می‌گویند اگر پارتی نباشد کار پیش نمی‌رود!

رئیس شورای اداری استان ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال از اینکه برخی مدیران و ادارات سرمایه‌گذار را اذیت می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: چرا عده ای سرمایه‌گذاران را اذیت می‌کنند؛ ‌اگر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در فارس اذیت شود سایر سرمایه‌گذاران نیز بی‌رغبت می‌شوند در حالی که ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بگویند چراغ سبز سرمایه‌گذاری در شیراز روشن است.

مقام ارشد دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه برخی مدیران نمی‌خواهند به وضعیت کشور توجه داشته باشند، گفت: سلطان‌آباد در نزدیکی شیراز است و بیش از ۶ هزار نفر جمعیت دارد که مردم این منطقه برای حل مشکل آب در جلو استانداری و فرمانداری تجمع اعتراض‌آمیز داشتند و با پیگیری و تشکلیل جلسه فوق‌العاده مشکل آب آن‌ها حل شد که باید پرسید آیا نمی‌شد این مشکل را زود‌تر و قبل از اعتراض مردم حل کرد که شبکه‌ها و سایت‌های دشمن از این تجمع به عنوان حرکت ضد نظام تبلیغ و استفاده نکنند.

استاندار فارس همچنین ضمن ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات هسته‌ای با وضعیت برد- برد به نتیجه برسد و گشایشی در سیاست خارجه و اقتصاد کشور حاصل شود، گفت: حتی اگر مذاکرات به نتیجه نرسد با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی می‌توان شاد و چالاک‌تر از گذشته حرکت کرد.

رئیس شورای اداری استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: امسال باید منسجم‌تر و گسترده‌تر از سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور داشته باشیم.

وی ضمن بیان اینکه اختلاف بین دستگاه‌ها باید در استانداری حل شود به مدیران نیز گوش‌زد کرد که وقت‌شناس تر باشند و به حضور در جلسات در اول وقت مقید باشند چراکه اگر با تاخیر در جلسات وارد شوند، ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند.

نظرات بینندگان