کد خبر: ۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۳

کوفته قلقلی های زهر آلود

بهترین و راحت ترین راه برای القای یک خوراک فکری و فرهنگی، قرار دادن آن در یک پوشش جذاب و عام پسند است همچون غذایی که علی رغم خوش رنگ و بو بودن آن، زهرآلود است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، حرکت تند و سراشیبی تکنولوژی از یک سو و عدم وجود محتوای سرگرم کننده و مناسب از سویی دیگر، راه را برای تغییر ذائقه های مردم هموار نموده است؛ نمود بارز این مسئله حضور پنج میلیون و چهارصد هزار دیش ماهواره در کشور است که دو وجه مشکل ما را در بر گرفته است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%202.jpg

این مسئله به اینجا ختم نمی شود؛ بسیاری از خانواده ها، ماهواره را برای ارضای خلاء موجود، به منازل خود راه می دهند غافل از آنکه این "دجالواره" در لوای کوفته قلقلی های جذاب و خوش آب و رنگ خود، فرهنگ (!) هایی زهر آلود را تزریق خواهد کرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%203.jpg

به طور مثال، وقتی که در یک سریال حضور زن و دختر خانواده با لباس های نیمه عریان در جمع و یا ارتباط های زیر زمینی زن و شوهر با دیگران امری عادی جلوه داده می شود، مسلما این عادی بودن پا در رکاب غیرت و عفت گذاشته و خانواده را با آن همراه می کند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%204.jpg

دست روی دست گذاشتن کاری را از پیش نخواهد برد، تنها منفعت آن برای دشمن است چرا که وقت بیشتری برای اجرای نقشه های پلیدش به دست می آورد، ماه رمضان یک ظرفیت است چونکه حضور عموم مردم در مساجد و محافل مذهبی پررنگ تر شده و منابر روحانیون همچون کلیدی بر قفل کج فهمی ها عمل خواهد کرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/26%20shab%2019/26%20tir%20shab19%203.jpg

از این رو، جلسه ای با عنوان نهضت روشنگری طرح دجالواره به محوریت سپاه ناحیه خرامه ویژه مبلغین مساجد سطح شهرستان، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج برگزار شد و طی این جلسه نکاتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%205.jpg

حجت الاسلام موفق قانعی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خرامه اظهار داشت: طرح دجال واره به شکل ارشادی و با هدف مقابله با جنگ نرم به ویژه ماهواره در شهرستان خرامه به اجرا گذاشته می‌شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%206.jpg

وی با اشاره به اینکه این طرح به شکل ارشادی و آشنایی خانواده‌ها با مضرات ماهواره اجرا می‌شود، ادامه داد: در این طرح خانواده‌ها با اثرات و مضرات ماهواره بر اندیشه‌ها و تفکرات فزرندان و به ویژه نسل جوان آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام قانعی ضمن ابراز نگرانی از بی اطلاعاتی بسیاری از خانواده ها از این پدیده شوم غربی گفت: در قالب طرح دجال واره خانواده‌ها می‌توانند ماهواره‌های خود را به شکل داوطلبانه تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خرامه با تأکید براینکه در شرایط فعلی تهدیدات سخت دشمن به جنگ نرم تبدیل شده است، تاکید کرد: باید در سال اقتصاد و فرهنگ نسبت به فرهنگ‌سازی و آشنایی خانواده‌ها با تهدیدات دشمن اقدام کرد لذا از شما می خواهیم که در منابر و سخنرانی های خود نسبت به آسیب های ماهواره روشنگری کنید.

 

حجت الاسلام امین کشاورز استاد حوزه علمیه اظهار داشت: خانواده ها برای تهیه غذا همه مسائل بهداشتی را رعایت نموده و به آن دقت می کنند اما متاسفانه برای تهیه خوراک فکری، ماهواره را وارد خانه می کنند، دستگاهی که بدون توجه به ذائقه خانواده، کلیه فرآورده های خود را عرضه می کند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/tir%2093/27%20koufte/27%20tir%20koufte%207.jpg

وی افزود: در کشورهای غربی که توسعه دهنده این برنامه ها هستند برای محافظت از جامعه، فیلترها و محدودیت هایی را در شبکه ها استفاده می کنند که متاسفانه در شبکه های تلویزیون کشور ما بدون توجه به این مسئله همه نوع برنامه ای در کنار هم قرار گرفته است.

حجت الاسلام کشاورز، تهی کردن مفاهیم دینی از درون، ارزش زدایی، ایجاد حس رقابت بین زن و مرد، عادی جلوه دادن چند همسری و چند شوهری و از بین بردن حرمت ها در خانواده را از مهمترین تاثیرات ماهواره برشمرد و ضمن ارائه مثال ادامه داد: شهید چمران، شهید بابایی و بسیاری دیگر از افتخارات ما در قلب کفر آموزش دیده اند اما چونکه مزه تقوا، انسانیت، عفت و ایمان را چشیده بودند راه را تشخیص می داند.

این استاد دانشگاه پیشنهاد داد: با روشنگری و تبیین این نکات در بین مردم می توانیم در کوتاه مدت و بلند مدت آثار شوم این اژدهای ضد دین و فرهنگ را مهار کنیم.

نظرات بینندگان