کد خبر: ۵۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
بیست و ششمین معجون وبلاگی شیرازه:

نامه ای که هیچ وقت پست نشد!/ این آشفته بازار هم کم از بازار کوفه ندارد!

در بیست و ششمین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل ياد خاکريزها و فضاي خاکي حرم بخير،نامه ای که هیچ وقت پست نشد!!، شب قدر شب آرزوهای معنوی است و چند موضوع دیگر منتشر شده است.

شیــــرازه :وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر،شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

********

وبلاگ سایبر قیروکارزین نوشت: اسرائیل سرطان است!؟

اسرائیل سرطان است؟!

فرزندی به پدرش گفت پدر چرا بخش قابل توجهی از درآمدت را صرف معالجه و نابودی سرطان ات می کنی؟

این پول حق ما هم هست! پدر سکوت کرد و دیگر برای درمان سرطانش هزینه نکرد و پس از اندکی درگذشت!

پس از مرگ پدر

دیگر نه تنها درآمدی وجود نداشت؛ بلکه خانواده ای نیز در کار نبود .

حالا شما چندان به خطا نرفته اید اگر

بجای فرزند، عبارت برخی معترضین و منتقدین بجای پدر، عبارت مسئولین نظام اسلامی بجای سرطان، واژه اسرائیل و بجای خانواده، واژه "ایران" را قرار دهید آیا گمانشان این است که باید با غده ای سرطانی سازش کرد؟؟

******

وبلاگ سبحان نوشت: یار نزدیک تر از من به من است


یار نزدیک تر از من به من است

در دعای افتتاح‌ جمله جالبی هست، می‌خوانیم: الذی بعد فلا یری، و قرب فشهد النجوی.

در این جمله خدا چنین توصیف شده است: ” آن کسی که دور است و در نتیجه دیده نمی‌شود ، و نزدیک است و در نتیجه نجواها و سخنان بیخ گوشی را گواه است.در حقیقت، ما از او دوریم ولی او به ما نزدیک است. معماست، چگونه ممکن است دو چیز نسبت به هم از لحاظ قرب و بعد دو نسبت مختلف‌ داشته باشند ؟ بلی، در اینجا چنین است، خداوند به اشیاء نزدیک است‌ ولی اشیاء به خداوند نزدیک نیستند ، یعنی با نسبتهای مختلف دور یا نزدیکند.

نکته جالبی که در این جمله هست این است که وقتی خدا را به دوری‌ توصیف می‌کند صفتی از صفات مخلوقات را شاهد آن ذکر می‌کند و آن دیدن‌ است : ” کسی نمی‌تواند او را ببیند ” و زمانی که خدا را به قرب توصیف‌ می‌کند صفتی از صفات خدا را دلیل آن می‌آورد و آن حضور و آگاهی خداست. آنجا که سخن از کار ماست، خدا را به دوری نسبت می‌دهیم و آنجا که سخن‌ از کار او است صفت قرب را به او نسبت می‌دهیم. سعدی نیکو آورده است:

یار نزدیک تر از من به من است

و این عجب تر که من از وی دورم

چه کنم با که توان گفت که دوست

در کنار من و من مهجورم

بخشی از کتاب عدل الهی شهید مرتضی مطهری

******

وبلاگ استهبان ۱۴۰۰نوشت: شب قدر شب آرزوهای معنوی است

کارهای که در شب قدر بر آن تاکید شده است

شب های قدر از جمله شب های بسیار بزرگ و معنوی است. انسان در شب قدر با شب زنده داری قلبی می تواند خودش را به خدا نزدیک و نزدیک تر کند. مهم هم حضور قلب است. کمیت هم مهم نیست. اینکه ساعت ها بیدار ماند و در آخر خسته و کوفته قرآن بر سر گذاشت و هیچ استفاده ای نکرد. این اصلا ارزش ندارد. مختصر باشد و حضور قلب باشد این شب زنده داری ما ارزش پیدا می کند. این شب ها،شب های باارزشی است و اوج معنویات است. انسان اگر آرزویی دارد در همین شب ها برآورده می شود. چه خوب است که آرزوهای ما در این شبها معنوی باشد. مطمئن باشید که اگر آروزهای ما معنوی باشد، مادیات را خدا خودش می رساند. ما متأسفانه از معنویات غافل هستیم و فقط به فکر دنیا و ماشین و خانه و پول و پست و مقام هستیم. اینها باید در فرعیات باشد نه اصلیات. اصل همان معنویت است که ما از آن غافل هستیم.

آرزو کنیم که خداوند متعال در این شبهای قدر به ما اشک چشم بدهد، آرزو کنیم که قلب ما را مطهر و پاک کند، گناهان ما را ببخشد،اصلا می دانید چرا ما نمی توانیم به آرزوهای دنیایی خودمان برسیم؟؟ چون سنگینی گناهان درونمان نمی گذارد. این قلب از گناه پر شده است که نمی تواند درست و صاف از خداوند متعال درخواست بکند. گاهی وقت ها درخواست هم می کنیم اما جوابی نمی شویم. دلیلش هم این است که استغفار و توبه نکرده ایم از گناهان خودمان. و گناهان ما تلنبار شده روی هم. خداوند رحمت کند مرحوم آیت الله بهجت(ره) را که ایشان می فرمودند که اگر نمیتوانید گناه را ترک بکنید حداقل استغفار را ترک نکنید. اگر زیر هر یک از گناهان ما یک استغفار نوشته شده باشد خداوند نظرش را از ما برنمی گرداند. کما اینکه باید نهایت تلاش خود را بکنیم که اصلا گناه نکنیم. این مهم است.

آرزو کنیم که خداوند توفیق بندگی و اطاعت از خودش را شامل حال ما گرداند که اگر بنده خدا شدیم مطمئن باشید که به همه چیز خواهیم رسید.آرزو کنیم که آدم بشویم. به درجه آدمیت رسیدن کار هرکسی نیست. انسان هستیم ولی آدم شدن کار سختی است. دعا کنیم که در این شب های قدر خداوند ما را توفیق دهد که با بندگی و اطاعت از خودش،آدم بشویم

******

وبلاگ چادر خاکی نوشت: نامه ای که هیچ وقت پست نشد!

                            آقا نمازجمعه ی این هفته با تو                                 پای برهنه آمدن تا کوفه با ما

پیامبر صلى‏ الله علیه‏ و‏آله:

«اِعلَموا اَنَّ اللّه‏َ تعالى قَد فَرَضَ عَلَیکُم الجُمُعَةَ فَمَن تَرَکَها فى حَیاتى وَ بَعدَ مَماتى وَ لَهُم اِمامٌ عادِلٌ اِستِخفافا بِها وَ جُحودا لَها فَلا جَمَعَ اللّه‏ُ شَملَهُ وَ لا بارَکَ لَهُ فى اَمرِهِ اَلا وَ لا صَلاةَ لَهُ اَلا وَ لا زَکاةَ لَهُ اَلا وَ لا حَجَّ لَهُ اَلا وَ لا صَومَ لَهُ اَلا وَ لا بَرَکَةَ لَهُ حَتّى یَتوبَ»

بدانید که خداوند متعال نماز جمعه را بر شما واجب ساخته است پس آنان که در زندگى و پس از مرگ من، از روى سبک شمردن و یا انکار، آن را ترک کنند، با وجود این‏که پیشواى عادلى دارند، خداوند وحدتشان نبخشد و در کارشان برکت ندهد، آگاه باشید نه زکات، نه نماز، نه حج و نه روزه آنان پذیرفته است. بدانید که زندگى آنان برکتى نخواهد داشت، مگر توبه کنند.

عوالى اللالى، ج ۲، ص ۵۴، ح146

رمضان رو به پایان است...

خدایا دلتنگ لحظه ای نگاه تو ام

ببین گونه هایم خیس است

نگاهم کن...

میدانم گناهانم مانع نگاهت شده است

به حرمت پاکی نگاه معصومینت نگاهم کن

به حرمت عباست

به حرمت زهرایت

مولایم!
دلتنگت شده ام

چقدر این دلتنگی زیباست

مدتی بود که دیگر معنای دلتنگی رااز یادبرده بودمچه زیباست این هدیه انگار دوباره جان تازه ای به من دادی آرامش و تسکین قلبم ندای:

یا الله اغثنی

یا غیاث المستغیثین

یا امان الخائفین

یا دلیل المتحیرین شده است

"الهی و ربی من لی غیرک"

******

وبلاگ ایران اسلامی نوشت: کاش جنگ و جام پایانش یکی بود!


جام جهانی فوتبال هم با تمام حواشی و اتفاقات آن به نقطه پایان خود رسید.

از امروز دیگر، نه صحبت از بازی ها و تحلیل نتایج آن به میان می آید؛ نه عادل با برنامه بیست،چهارده مهمان جعبه ی بی روح تلویزیون ها خواهد بود .

آن فوتبالی که در شبکه ۳ خودمان می دیدیم، همه ی دنیا می دیدند.

بماند که لحظاتی را ،کارگردان داخلی ترجیح میداد صحنه های حساس و غیر حساس را از جای جای بازی برایمان مرور کند. ما که ندیدیم ؛ اما ظاهرا دوستان از خانه ی همسایه شان ! چیز هایی دیدند که حد منشور به دور است !!!

اما
از هر چه هم که بگذریم؛ تنها یک واژه در ورقه ی آخر دفتر بیستمین جام نقش بست:

"پایان"

لیکن آنقدر هم این کره ی خاکی سوت و کور نبود که بخواهد سکوت شکن باشد این جام .

شاید اشک اسپانیایی های حذف شده بسیار سرد تر از باران چشمان کودکان آواره ی غزه بود .

اینجا اگر گاف های کاسیاس ، اشک پروتستان ها را درآورد؛ جایی دیگر گاف های سرباز صهیون، خانه ای مسکونی را هدف قرار می داد ؛ جای یک منطقه ی نظامی

اینجا می شود دندان های سوارز را در برابر دندان های خونین امثال شیمون پرز ها، حتی عاشقانه نیز تصور کرد. یکی را ۹ ماه از هر چه ورزشکار و ورزش هست دور می کنند ، دیگری را هر روز به بشریت نزدیک تر ...

یکشنبه شب همه ی چشم های جهان به آلمان ها دوخته شده بود تا جام را بالا ببرند . اما لبخند های مرکل نیز، از یادهایم پاک نکرد، تاریخ ننگین کشوری که زمینه ساز دولت صهیون بود. از میان شادی گوتزه ، یاد آوردم کشوری که آنگونه عَلَم کرد هولوکاست را

کاش میشد پیراهن سیاه یوآخیم لو ، دلیلی را به همراه داشته باشد .

توپ طلا برای مسی ارزشی نداشت . اما کودک شیعۀ عراقی برای پدرش همان اندازه با ارزش بود که تیاگو برای لیونل .

حملات آلمانی ها به دروازه ی میزبان جام کجا و حملات مهمان منحوس و ناخوانده ای مثل اسرائیل به میزبان مظلومش کجا ؟!

فیر پلی (Fair Play) را مجید بوقره (کاپیتان الجزایر) اجرا کرد و یارانش ؛ که همه ی ۵ میلیون پُند جیب فیفا را به مردم غزه هدیه می دهد.

باورم بر این است که : پیام «صلح» سپ بلاتر را ۱۰۲ بازیکن مسلمان شیواتر میتوانند یدک بکشند، تا سخندانان فیفا

گویا بازی مقاومت گونه ی ۲۳ الجزایری روزه دار ، در ۱۲۰ دقیقه؛ همان تاکتیکی است که از مقاومت،حزب الله، غزه و حماس دیده اند . نه آنچه که در کمپ ها .

بدون شک مسعود اوزیل ترک تبار، اضاف بر قرآن خوانی های پیش از بازی اش، ثابت کرده است که دل هایش فراموش نمی کند کودکان خون آلود غزه را

همین اشکان دژاگه خودمان هم ، نشان داد که ” خیانت داور صرب ” علیه اش ، بسیار گذرا تر از ” جنایت جُهود ها ” بر مسلمانان بود.

جام تمام ، اما جنگ همچنان در جریان .

کاش جنگ و جام ، پایانش یکی بود .

جام جهانی فوتبال، اشک ها و لبخند را هر دو به همراه داشت . لیکن دیدیم جنگ های سرتاسر جهان را که لبخندی نداشت؛ بلکه تنها اشک هایی به پهنای خون را اکران کرد.

******

انجمن وبلاگ نویسان جهرم: اين پيام رو براي 10 نفر بفرست تا ظهر خبرهاي خوبي مي شنوي

هفته ی گذشته روزنامه ی نیوز تلاویو در چاپ سراسری خود با این تیتر که چگونه اسلام را متزلزل کنیم سپس آن را در اختیار بگیریم منتشر شد.

" هنری لیونر" که به عنوان فقیه دینی در اسرائیل فعالیت میکند تصریح کرد که، همکاران ما شب و روز در واتساپ در حال تلاش برای تضعیف اسلام در بین مسلمانان هستند.

هنری لیونر افزود: ما با طراحی پیامها فارسی عربی -ترکی و اردویی و آوردن نام پیامبر و ائمه، در آخر پیامها مینویسیم آن را برای ۱۰ نفر بفرست تا امروز معجزه ببینی! با گذشت امروز یا ساعت یا هفته مسلمانان میبینند که خبری از معجزه نیست پس آن را خرافات تلقی میکنند و اینگونه ایمانشان را کم کم از دست میدهند”.

ان شاء الله از امروز با دیدن این گونه پیامها از ارسالشان خوداری کنیم یا اگر خواستیم که

انها را ارسال کنیم باید آن قسمت معجزه را حذف کنیم.

بقیه مسلمانان را از نقشه ی شوم یهودیان آگاه و مطلع سازید.

وبلاگ نقاشی نیمه تمام نوشت :ببخشید،یک سوال داشتم؛این ۵۰تومن ۵۰ تومن ها چرا اینجوری اند؟!


یعنی یک جورایی، خیلی بد اند!

یعنی کسی که این کرایه ها را مشخص می کرد،که سمتشم را هم نمی دانم؛ لابد هیئت تاکسیرانی!

با خودش فکر نکرد اینجوری کرایه دادن کمی درد دارد؟

یعنی اندازه سکه ۵۰ تومانی را ندیده اند؟یعنی خبر ندارند عمریست ۵۰ تومانی ها اندازه شان از سکه های ۲۵ تومانی هم کوچک تر شده؟؟؟

یعنی فکرنکرداین سکه ها را آقای راننده چه جوری از صندلی جلو به دست عقب نشین ها برساند؟

آقای هیئت تاکسیرانی و شورای شهر، نمی دانم کرایه ها دقیقا از کی این مدلی بد شده اند!

ولی امروز که من سوار تاکسی شدم باعث شد دست همه ی آن خانم هایی که سوار بودند به خاطر رد و بدل کردن این ۵۰تومان ۵0 تومان ها با دست آقای راننده بدخورد کند.

تازه! کرایه خودم هم ۹۰۰ حساب شد. چون منم که سعی کردم دستم برخورد نکند، سکه ۵۰ و ۱۰۰تومانی که آقای راننده پس دادند افتاد و کف ماشین گم شد.

مگر حضرت علی (ع) نبودند که هنگام عبور از بازار کوفه فرمودند:

وای بر شما مردم کوفه که در بازارتان شانه زن و مرد به هم برخورد میکند.

این آشفته بازار هم کم از بازار کوفه ندارد!

آقای هیئت تاکسیرانی و شورای شهر، می شود کمی مسئله را از این زاویه بررسی کنید!

ممنون

******

وبلاگ رایحه صبح نوشت: ماهواره و فیس بوک آهنین بد حجابی را تند کرده است

چند سالی می‌شود که پدیده بدحجابی در میان چالش‌های جامعه‌شناختی جامعه مسلمان ایرانی جا باز کرده است؛ بدحجابی‌هایی که با آغاز فصل تابستان و گرمای هوا شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و با نگاهی اجمالی به وضعیت پوشش خانم‌ها در فصل تابستان می‌توان پدیده بدحجابی فصلی را به عینه مشاهده کرد.

چند سالی می‌شود که پدیده بدحجابی در میان چالش‌های جامعه‌شناختی جامعه مسلمان ایرانی جا باز کرده است؛ بدحجابی‌هایی که با آغاز فصل تابستان و گرمای هوا شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و با نگاهی اجمالی به وضعیت پوشش خانم‌ها در فصل تابستان می‌توان پدیده بدحجابی فصلی را به عینه مشاهده کرد.



حجاب و عفاف از آن دست مقولاتی است که ریشه در تاریخ تمدن چندین هزار ساله سرزمین ایران دارد و ایستادگی زنان ایرانی در برابر هجمه رضاخانی علیه حجاب و عفاف هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
با وجود چنین سابقه‌ای و به رغم ریشه‌های عمیق و باورهای ملی و مذهبی، وضعیت امروز عفاف و حجاب در جامعه به هیچ وجه قابل قبول نیست و هر روز در برابر انفعال دستگاه‌های فرهنگی جامعه با اشکال تازه‌ای از بدحجابی مواجه می‌شویم. این در حالی است که بر اساس تاریخ تمدن هزاران ساله ایران، ‌حجاب و عفاف اساسی‌ترین هویت زن ایرانی است.

آمار قابل تأمل یک پژوهش

بدحجابی‌های فصلی و پدیده ساپورت‌پوشی حالا دیگر صدای اعضای خانه ملت را هم درآورده است و ۱۹۵ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار توجه ویژه دولت به موضوع حجاب و عفاف شدند. علاوه بر این بهارستانی‌ها بابت کوتاهی وزارت کشور در امر حجاب و عفاف و تعیین مصادیق بدحجابی وزیر را به صحن علنی کشاندند و در نهایت به عبدالرضا رحمانی‌فضلی کارت زرد دادند. حالا هم در آستانه روز عفاف و حجاب پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج در پژوهشی درباره‌ «حجاب و عفاف» استفاده از ماهواره و فیس‌بوک را مهم‌ترین عوامل مؤثر بدحجابی عنوان کرده است.

بر اساس این تحقیق با وجود اینکه ۷۵ درصد از زنان ایرانی به حجاب اسلامی اعتقاد دارند اما حدود ۳۰ درصد از دختران و زنان کشور در وضعیت بدحجابی به سر می‌برند و با شرایط کنونی این مقدار رو به افزایش است و افرادی که دارای حجاب معمولی هستند و تحت عنوان وضعیت میانه محسوب می‌شوند با گذر زمان و شرایط کنونی جامعه مستعد گرایش به سمت بدحجابی می‌شوند که می‌توان از آنها با عنوان جامعه در معرض خطر بدحجابی نام برد.

حجاب؛ حکمی به وسعت تمامی ادیان الهی

اما چرا به چنین وضعیتی رسیده‌ایم؟ این مهم‌ترین سؤالی است که پاسخ به آن راهکارهای برخورد با چنین پدیده‌ای را هم در دل خود دارد. معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سؤال به «‌جوان»‌می‌گوید: ‌برای داشتن یک نگاه عمیق به مقوله عفاف و حجاب در حوزه تئوریک باید به چند نکته توجه کنیم، ‌نخست اینکه عفت و پوشش عفیفانه برای زن و مرد ایرانی سابقه‌ای بیش از ۵ هزار سال دارد و این مسئله را می‌توان با مطالعه‌ای در تاریخ ایران به عینه مشاهده کرد و در ایران باستان پوشش بانوان و به خصوص اشراف‌زادگان بسیار کامل بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب در تمامی ادیان الهی مطرح شده است، ‌خاطر نشان می‌کند: حجاب به هیچ عنوان مخصوص دین اسلام نیست اما اگر می‌بینیم که یک مسیحی یا یهودی هم حجاب خوبی ندارد، به خاطر این است که همان تلاشی که برای دین‌زدایی در میان مسلمانان صورت می‌گیرد، برای سایر ادیان الهی نیز صورت گرفته است، وگرنه اگر یک زن مسیحی یا یهودی بخواهد به احکام دین خود عمل کند، باید حجاب داشته باشد.

بنا به تأکید این کارشناس ارشد تعلیم و تربیت در بسیاری از موارد دشمن ضمن سیاسی کردن مقوله عفاف و حجاب آن را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهد در صورتی که جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب نقش اصلاح و احیای فرهنگ عفاف و حجاب را به عهده گرفت. به باور حکیمیان با جا افتادن این موضوع در جامعه در واقع به لحاظ تئوریک یک دختر مسیحی ایرانی هم متوجه می‌شود که حجاب مختص اسلام و جمهوری اسلامی نیست و در آیین مسیح هم آمده است.

پوشش استاندارد در قلب غرب

معاون فرهنگی سازمان بسیج زنان با تأکید بر اینکه آنچه امروز در سطح جامعه شاهد هستیم برازنده ملت ایران نیست، ‌تصریح می‌کند: ‌این برازنده نبودن هم در نگاه کارشناسان و مردم کشور خودمان وجود دارد و هم از نگاه افرادی که از بیرون به جامعه ایرانی نگاه می‌کنند به چشم می‌آید.

حکیمیان با اشاره به اونیفرم‌ها و پوشش‌های ویژه برای اساتید و دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی و علمی بزرگ و مهم دنیا می‌افزاید: با در نظر گرفتن لباس متین و موقر و مناسب فضای علمی، تمرکز افکار اساتید و دانشجویان به مباحث علمی خواهد بود اما در کشور ما تقریباً در اکثر دانشگاه‌ها بی‌انضباطی در پوشش دیده می‌شود و حداقل استاندارد پوشش محیط‌های آموزشی و علمی وجود ندارد.

وی با انتقاد از نوعی خودباختگی و سرسپردگی نسبت به مقوله عفاف و حجاب برخی از دست‌اندرکاران کشور تصریح می‌کند: ‌من به شدت از سینماگران گله‌مندم زیرا در حوزه عفاف و حجاب و دفاع از حریم فرهنگ عمومی، سینمای ما هیچ کاری نکرده است در حالی که فرهنگ ما کم‌ارزش نیست و ظرفیت بالایی برای ترویج دارد.
به باور وی اگرچه سینما مولود مادری همچون هالیوود است اما می‌توانیم استقلال فکری و فرهنگی داشته باشیم و از این ابزار برای ترویج ارزش‌های خود بهره بگیریم.

جهاد فرهنگی، مستلزم عزم ملی


در مورد اینکه چه باید کرد تا وضعیت نابسامان عفاف و حجاب در جامعه امروز بسامان شود، حکیمیان معتقد است: تا زمانی که ما تصور کنیم به وسیله چند نهاد و سازمان می‌توانیم فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهیم و اصلاح کنیم در این حوزه کاری پیش نخواهیم برد.

وی می‌افزاید: ‌متصدیان امور فرهنگی باید بودجه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نه به شکل مستقیم بلکه به سبکی خرج کنند که ۷۵ میلیون ایرانی برای ارتقای فرهنگ جامعه و سبک زندگی و عفاف و حجاب خود را مسئول بدانند، به بیان دیگر ما در این مسیر به یک تیم ۷۵ میلیون نفری نیازمندیم و باید برای تهییج عزم ملی این افراد تلاش کنیم زیرا جهاد فرهنگی مستلزم عزم ملی است.

جامعه عفیف با زنان، مردان و دختران و پسران عفیف

حکیمیان تصریح می‌کند: ‌برای ترویج عفاف و حجاب باید رویکردی عمومی داشت، ‌زنان، مردان و دختران و پسران عفیف در کنار هم جامعه عفیف را می‌سازند و فقط با عفت زنان و دختران کار پیش نمی‌رود بلکه همچنانکه زن باید پوشش و رفتاری عفیف داشته باشد، ‌مرد هم باید رفتار و زندگی عفیفانه‌ای در پیش بگیرد. در کنار این نباید در حوزه عفاف و حجاب تنها به ظاهر محدود شد.

******

وبلاگ عکس ها هم حرف می زنند نوشت: ياد خاکريزها و فضاي خاکي حرم بخير/ عکس

شماها را نمیدونم اما من علاوه بر خوشحالی ناراحت شدم و دلم گرفت

دلم برا حرم خاکی قدیمی تنگ میشه

فضای خاکی و خودمونی ش را بیشتر دوست داشتم….

حرم شهدای گمنام دانشگاه شیراز

بالاخره بعد از گذشت ۶ سال از تشییع و تدفین حرم شهدای گمنام دانشگاه شیراز پروژه ساخت و ساز یادمان حرم شروع شد                                                           

20140623_134213

حرم شهدای گمنام دانشگاه شیراز

برای دسترسی به بهترین مطالب وبلاگنویسان به باشگاه وبلاگ نویسان فارس بپیوندید

نظرات بینندگان