کد خبر: ۵۸۴۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
یک عضو شورای شهر شیراز:

عدالت تندروی نیست/ رشد شهر برای برخی ویژه‌خواری ایجاد کرده است

ترابی گفت: بعضی معابر چند سال یک‌بار آسفالت شده و بعضی قسمت‌های شهر ده‌ها سال از آسفالت محروم هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضوشورای شهر شیراز امام علی(ع) را مظهر عدل و شجاعت دانست که حکومت کوتاه او الگوی همه عدالتخواهان جهان است و در این ایام که مزین به نام امیر المومنین (ع) می‌باشد همه مسئولان امر را به پیگیری این مطالبه عمومی دعوت کرد.

ترابی در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر شیراز با اشاره به نامگذاری این دهه توسط مقام معظم رهبری به نام دهه عدالت و پیشرفت گفت: این نامگذاری بار مسئولیت همه افرادی که در جهت پیشرفت جامعه قدم برمی‌دارند را سنگین‌تر می‌نماید چرا که پیشرفت باید بر پایه عدالت استوار باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: عدالت تندروی نیست بلکه حق گرایی، توجه به حقوق آحاد مردم، جلوگیری از ویژه خواری و جلوگیری از تجاوز و تعدی به حقوق مظلومان است.

این عضوشورا خاطرنشان کرد: در سالیان متمادی رشد شهر‌ها به گونه‌ای بوده است که برای عده‌ای ویژه خواری ایجاد نموده و اکثریت مردم نیز از بعضی امکانات عمومی محروم بوده‌اند بنابراین ضروری است تمام پروژه‌هایی که در شهر اجرا می‌شود در جهت حفظ حقوق همه مردم باشد.

وی بر رعایت مسائل فرهنگی و شهرسازی تاکید کرد و افزود: اگر به اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در شهر افتاده نگاه منصفانه بیندازیم، می‌بینیم که تمام عناصر شهری که نا‌همگون با کالبد شهر ایجاد شده در آن، مباحث شهر سازی، فرهنگی، معماری اسلامی و بومی رعایت نگردیده و با نگاه ژرف‌تر متوجه ویژه خواری در آن‌ها می‌شویم چرا که اگر شخص عادی در شهر حقوق شهر را پرداخت ننماید با او با تمام قدرت برخورد شده ولی بعضی صاحبان قدرت و ثروت در پروژه‌های خاص از پرداخت حقوق شهر ابا کرده و هیچ کس به فکر وصول مطالبات و حق شهر نمی‌باشند و یا به راحتی ره به‌جایی نمی‌برند.

ترابی به عنوان نماینده مردم شیراز به همه مسئولان به ویژه شهردار شیراز توصیه کرد که قبل از صدور هرگونه مجوز در مجتمع‌های بزرگ ابتدا به مباحث شهرسازی و فرهنگی آن پرداخته و سپس ببینید که آیا توان وصول مطالبات شهر را دارند؛ آنگاه اقدام به صدور مجوز نمایند.

وی در بخش دیگری ازسخنانش ضمن تقدیر از زحمات انجام گرفته در بحث آسفالت معابر گفت: چند ماه است که طی مکاتبات متعدد خواستار ارسال برنامه مدون آسفالت معابر شهر از سوی مجموعه‌های مختلف شهرداری شده‌ایم که متاسفانه یا افراد جوابگو نبوده و یا اینکه اعلام کردند در شهر برنامه‌ای مدون برای انجام این امر وجود ندارد و آسفالت معابر اصلی و فرعی در شیراز به‌صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود. بدین ترتیب شاهدیم که میلیارد‌ها تومان از درآمد شهرداری سالیانه به این امر اختصاص پیدا کرده، بعضی معابر چند سال یک‌بار آسفالت شده و بعضی قسمت‌های شهر ده‌ها سال از آسفالت محروم هستند و اعتراضات مردم نیز ره به جایی نمی‌برد و به‌دلیل عدم وجود برنامه مسیرهایی که آسفالت می‌شوند نیز پس از مدت کوتاهی شاهد تخریب می‌شوند لذا در اینجا به جد از شهردار شیراز می‌خواهم که به این روند خاتمه داده و مانع از بین رفتن اموال عمومی شوند.

ترابی همچنین اظهار تاسف کرد: با وجود اینکه بعضی از پیاده رو‌ها در شهر به دلیل اختلافات سطح باعث ایجاد خسارات جانی و مالی به شهروندان می‌شوند که برنامه جامعی هم برای این امر در شهر وجود ندارد و شاهد اجرای پروژه‌های کف سازی در بعضی پیاده رو‌ها هرچند سال یک بار می‌باشم که این موضوع نیز نارضایتی جمعیت کثیری از مردم شیراز را در پی داشته و تقاضای پیگیری عاجل این موضوع از طرف شهردار و معاونت شهرسازی را دارم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
خواستم بدانم؟ نظر بقيه اعضاء محترم شوراي شهردررابطه باسخنان روشنگرانه ايشان چيست؟
نمازي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
برادر من داري خودت راخسته مي كني گوش هاي آقايان ازاين حرفها پراست!!اماحركت شماواقعاقابل تحسين مي باشد آفرين برشمافرزند برومند اين شهر .شيرازه جان اگرصلاح ديديد چاپ كنيد
شريفي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
صحبت ازدل مردم زديد دورود خدابرشما
خدامي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
معلوم نيست درشهرداري چه خبراست ؟ چرا رئيس محترم شوراي شهر اين وضعيت رابه مردم اطلاع رساني نمي كند؟!! به نظرميرسداين ازوظايف ايشان باشد!!!وچرابه اين بي توجهي برخوردنمي كند ؟!مگرنه اينكه شهردارباتابع شوراي شهرباشد؟!!نه شوراي شهر تابع شهردار!!!!
ابراهيمي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
حرفهاي ايشان به دردكساني مي خوردكه درحال خواب باشند ،نه كساني كه خودرابه خواب زده اند بله بخواب زده اند!!،وتعدادشان هم كم نيست!!همان.....................
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
آقاي مهندس دهيمي چه خبر؟!!!!!!!!!