کد خبر: ۵۸۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
رئیس هیات امنای حرم سیدعلاء‌الدین حسین(ع):

طرح تجاری بین‌الحرمین بزرگ‌ترین ظلم در حق حرمین مطهر بود/ تا صدای متولیان حرم‌ بلند نشود برخی ککشان هم نمی‌گزد!

امروز می‌توان تمام آسیب‌های اجتماعی شهر را در دخمه موجود بین دو حرم مطهر در شیراز یافت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس هیات امنای حرم سیدعلاء‌الدین حسین(ع) خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات مصوب برای طرح توسعه حرمین شریف به این بارگاه مطهر شد و گفت: مخالف توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) نیستیم و اولویت هم با این حرم مطهر است اما اعتبارات تصویب شده برای طرح توسعه حرمین شریف در شیراز مختص یک حرم نیست و اگر تنها به یک حرم بودجه داده شود بار مشکلات بر دوش حرم دیگر خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری در نشست خبری اعلام کرد: از ۴ سال قبل که طرح توسعه حرم‌های مطهر در شیراز که طرحی 57 هکتاری است در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب شد که در فاز اول این طرح۵ هکتار سهم حرم آستانه(ع) است و قرار بود اعتبارات اختصاص یافته به هر دو حرم مطهر اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ظلم‌های زیادی به حرمین مطهر شده است، طرح تجاری بین‌الحرمین را بزرگ‌ترین ظلم در حق حرمین شریف در شیراز عنوان و اظهار تاسف کرد که با دید مادی به موضوع نگاه کردند و با در اختیار گذاشتن این منطقه برای ایجاد مراکز تجاری، فلسفه اصلی بین‌الحرمین را تحت‌الشعاع قرار دادند.

حجت‌الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه مخالف ساخت و ساز و توسعه شیراز نیستیم، گفت: نباید حرم‌های مطهر در شیراز قربانی توسعه و طرح‌های تجاری شوند چراکه با این کار این دو حرم را در یک محاقی قرار داده‌اند.

رئیس هیات امنای حرم سیدعلاء‌الدین حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حرم مطهر سیدعلا‌ء‌الدین حسین (ع) (آستانه) یکی از حرم‌های معتبر و مورد عنایت مردم در سراسر کشور به ویژه مناطق جنوبی است که هرسال میزبان ده‌ها هزار زائر از داخل و خارج کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه از قدیم شب‌های دوشنبه این حرم مطهر، پناهگاه و پذیرای خیل عاشقان اهل بیت (ع) است، گفت: در نظر مردم فارس و شیراز این حرم مطهر از جایگاه خاصی برخوردار بوده و اقبال مردم به این بارگاه ملکوتی قابل توجه است و در فارس بعد از حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع)، حرم سید‌علاء‌الدین حسین (ع) بیشترین زائر را دارد.

این مقام روحانی با بیان اینکه تاکنون یک ریال از اعتبارات دولتی حرم مطهر سید‌علاء‌الدین حسین(ع) اختصاص نیافته است، تصریح کرد: تمام پیشرفت‌های فیزیکی و توسعه‌ای حرم مطهر از محل نذورات و کمک‌های مردمی انجام شده است و یکی از دلایل کندی گسترش و توسعه حرم این است که باید منتظر کمک‌های مردمی بمانیم که در این راستا علاقه‌مندان می‌توانند نذورات خود را به صورت حضوری تقدیم و یا به شماره حساب0216804632000 بانک ملی واریز نمایند.

وی در ادامه از وضعیت امنیت و وجود انواع ناهنجاری‌ها در محدوده حرم‌های مطهر شیراز انتقاد و اظهار کرد: خانه‌های زیادی در این محدوده وجود دارد که یا مخروبه شده یا محلی برای حضور و سکونت اتباع غیرمجاز، معتادان و موادفروشان شده است و هرچند تاکنون اقدامات زیادی توسط دادگستری، نیروی انتظامی و شهرداری انجام شده است اما کافی نیست.

رئیس هیات امنای حرم سید‌علاءالدین حسین (ع) خانه‌های میراثی را یکی از دلایل ایجاد مشکلات در اطراف حرم مطهر عنوان کرد و گفت: برخی خانه‌ها مرکز معتادین و مفاسد اخلاقی شده است و امروز می‌توان تمام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهر را در دخمه موجود بین دو حرم مطهر در شیراز یافت.

تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با بیان اینکه تا صدای متولیان حرم‌های شریف بلند نشود برخی مسئولان ککشان هم نمی‌گزد که چه مشکلاتی وجود دارد، گفت: به دلیل کمبود پارکینگ در این منطقه زائران حرم مطهر سید‌علاء‌الدین حسین(ع) برای حضور در این حرم و زیارت، آرامش خاطرندارند و نمی‌توانند با آسودگی اتومبیل خود را‌‌ پارک کرده و به عبادت بپردازند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استان و صدور دستورهای ویژه قضایی در خصوص جلوگیری از آسیب‌ها در اطراف حرم مطهر تاکید کرد: باید مسئولان به‌گونه‌ای عمل کنند که اراذل و اوباش جرات نکنند در این منطقه ظهور و بروز داشته باشند.

وی خواستار برطرف شدن ناامنی موجود در این منطقه شد و گفت: تنها راه نجات این منطقه، همکاری همه مسئولان و دستگاه‌ها و همچنین اتصال حرمین احمدبن‌موسی(ع) و سید‌علاءالدین حسین (ع) با ایجاد سه صحن بزرگ است.

حجت‌الاسلام طاهری اجرای طرح 57 هکتاری و ساخت سه صحن را موجب ایجاد فضایی مناسب برای تجمع‌های مختلف مذهبی و مناسبتی دانست و یادآور شد: شیراز به‌عنوان حرم سوم اهل‌بیت (ع) فاقد محل مناسبی برای تجمع‌های بزرگ چند صد هزار نفری است.

حجت‌الاسلام طاهری با اعلام اینکه سال گذشته میزان نذورات مردمی اهدا شده به این حرم کمتر از یک میلیارد تومان بود، اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری، هزینه شده است.

این مقام با اشاره به سفر دکتر لاریجانی به شیراز و تقاضای ۳۰ میلیارد تومانی برای فاز اول توسعه حرم سید‌علاءالدین حسین (ع) و در نظر گرفتن اعتبار برای حرم در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل طرح توسعه به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه حرم مطهر سید‌علاء‌الدین حسین(ع)جزو شاخص‌ترین حرم‌های زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است از مشخص شدن ۵ عضو هیات امنای حرم مطهر خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان و در یک مراسم رسمی، ضمن معرفی این افراد، احکام آنان که به امضای نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و رئیس سازمان اوقاف کشور رسیده است به آنان اعطا خواهد شد.

تولیت حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) ضمن اعلام فراخوان جذب خادم افتخاری تاکید کرد: درب حرم مطهر بر روی همه علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت باز است و دواطلبان خادم افتخاری می‌توانند به دفتر امور خدام مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
saeed
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳
0
حرف ایشون کاملا درسته اما به خاطر علاقه مردم به این حرم شریف، حرم موقوفات درآمدی زایی در کوی خلبانان معالی آباد دارد و لازم است با بهره گیری از این درآمدها و نذورات مردم به توسعه حرم کمک کرد و در این مورد به مردم اطلاع رسانی و شفافیت سازی شود.