کد خبر: ۵۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

600 هکتار از جنگلهای ارتفاعات مهارلو در آتش سوخت+ تصاویر

600 هکتار از جنگلهای ارتفاعات مهارلو در اطراف سروستان استان فارس طعمه حریق شد.
به گزارش شیرازه به نقل از سروآنلاین، منصور دهقانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با ارائه گزارش کوتاهی از آتش سوزی روز دوشنبه در منطقه گردشگری مهارلو گفت: به دنبال آتش سوزی های صورت گرفته روز دوشنبه هفته جاری، متاسفانه  بیش از 600 هکتار از مراتع و جنگل های روستای پشت پر منطقه گردشگری مهارلو در آتش سوخت.

وی با اشاره به علت گستردگی فضای آتش سوزی در این منطقه گفت: وزش شدید باد، صعب العبور بودن مناطق طعمه حریق شده و عدم امکانات لازم در جهت مهار آتش از جمله دلایل گسترش محدوده این حادثه بود که علیرغم تلاش مجموعه کارکنان منابع طبیعی سروستان، بسیجیان و اهالی روستا، متاسفانه بخش اعظم این منطقه گردشگری در آتش سوخت.

در ادامه این جلسه سلیمان کرمی فرماندار سروستان ضمن اظهار تاسف از این واقعه تلخ،خطاب به مسئولین حاضر در جلسه اعلام کرد: هرچند همه ما در این واقعه مقصر و متاسفیم اما در عین  حال تاسف خوردن مشکل را حل نمی کند و باید تدبیری اندیشید تا دیگر شاهد تکرار چنین وقایع تلخی برای طبیعت این شهرستان  نباشیم.

فرماندار سروستان با اشاره به وقوع 7 فقره حادثه آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح منطقه سروستان اظهار داشت:حفظ منابع طبیعی و انفال یک وظیفه عمومی است اما سهم مسئولین و متولیان حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع طبیعی از سایرین بیشتر است.

در انتهای این جلسه  راهکارهایی در جهت هماهنگی بیشتر  در مواقع بحرانی ارائه  و مقرر شد با همکاری مسئولین شهرستان و بخش ها، شوراها و دهیاری های سراسر شهرستان سروستان و همچنین نیروی مقاومت بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در سروستان، تمهیدات لازم در جهت حفاظت و مراقبت از انقال صورت گیرد.

در انتهای این جلسه حاضران خواستار پیگیری علت حادثه از سوی مسئولین منابع طبیعی و مجازات عاملین آتش سوزی های اخیر توسط دادگستری شهرستان سروستان شدند.

خاطر نشان می شود دقایقی بعد از این جلسه بخش های وسیعی از منطقه فوق الذکر دوباره دچار آتش سوزی شد که با اعزام سریع گروههای امدادی و پس از 6 ساعت تلاش بی وقفه آتش به صورت کامل مهار شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام قابل توجه نویسنده:وسعت اتش سوزی بیشاز 2000هکتار میباشد ودر این اتش سوزی هیچ ارگانی جهت مهار اتش همکاری نکرد