کد خبر: ۵۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز در جمع حلقه‌های صالحین:

حضور در فضای مجازی وظیفه‌ای است که بر دوش همه سنگینی می‌کند/ متاسفانه گوش ما شنوا نیست!

دشمن ابزارهای گوناگون و تمام هم و غم خود را به خدمت گرفته و به اعتقادات، افکار، اندیشه و فرهنگ ما هجمه می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق نگهداری سرمایه‌ای که در ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر به ما ارزانی داشته را عنایت فرماید.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در ضیافت افطاری «میقات با صالحین» ویژه سرگروه‌های حلقه صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج با اشاره به فعالیت‌های حلقه صالحین اظهار کرد: «صالحین»، واژه بسیار ارزشی و از جهات مختلف قابل ملاحظه است چرا که همیشه در کنار ایمان، عمل صالح آمده است و بندگان صالح مورد درود و سلام الهی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در نماز در یک سلام مشترک خودمان را در کنار بندگان صالح خدا قرار می‌دهیم، گفت: امیدوارم بتوانیم در مسیر صلاح و رسیدن به مقام صالحین که فوق‌العاده ارزشمند است، قدم برداریم.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه دشمن ابزارهای گوناگون و تمام هم و غم خود را به خدمت گرفته و به اعتقادات، افکار، اندیشه و فرهنگ ما هجمه می‌کند، خاطرنشان کرد: همه دنیا متاثر از حرکت ضد فرهنگی نظام استکباری است و آثار زیان‌بار این حرکت بر جامعه ما هم تاثیر گذاشته است.

آیت‌الله ایمانی ضمن بیان راهکارهای مقابله با هجمه دشمن، افزود: یک راه این است که فضای جامعه را برای مدت محدودی ببندیم که این اقدام خوب و لازم است و فقهای ما هم از این قاعده کلی پیروی کردند بدین صورت که اگر ضرر هر ابزاری از خاصیت آن بیشتر شد، از آن ابزار استفاده نمی‌کردند اما این راه‌حل دوای درد جامعه نیست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: راه حل مبارزه با دشمن و دوای درد جامعه این است که با عقل، خردورزی و برنامه‌ریزی از امکانات و ابزار موجود برای رشد و تعالی جامعه و هم‌کیشان خود بهره‌برداری کنیم که این روش هرچند سخت و طولانی است اما ما را به نتیجه می‌رساند.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه قرن‌ها طول کشید تا غرب به امکانات و ابزارهای مختلف دست پیدا کرد و محتواهای مخرب، غیرمستقیم و تاثیرگذار را در جامعه نشر داد، گفت: ما اگر همین امروز هم شروع کنیم، جامعه ما آنقدر از نظر فکری توانمند است که در زمانی کوتاه‌تر از آنان خواهیم توانست فضای مجازی را از محتوای مثبت، والا و ارزشمند انسانی- اسلامی پر کنیم.

وی بر حضور فعال و اثرگذار اعضای حلقه‌های صالحین در عرصه فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: حضور فعال و اثرگذار در فضای مجازی وظیفه‌ای است که بر دوش همه ما سنگینی می‌کند چراکه اشتیاق فراوانی در این عرصه برای شنیدن صدای حق و حقیقت وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: هرچند امکانات و ابزار ما محدود است اما محتوای فکری ما سازنده و مطابق با فطرت بشر است و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با بیان اینکه سلفی‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند، گفت: سلفی‌های تبلیغی با گفتگوی رو در رو با افراد آن‌ها را جذب می‌کنند و با استفاده از این روش در رسیدن به اهداف خود تا حدی موفق بوده‌اند.

وی فضای جنگ بدر که پیامبر اکرم(ص) در مقابل هر شعار دشمن بلافاصله شعاری را مطرح می‌کردند، یادآور شد و تاکید کرد: ما نباید در مقابل دشمن بی‌تفاوت باشیم؛ رهبر معظم انقلاب از سال‌ها قبل بارها بر ضرورت توجه به جنبش نرم‌افزاری، حضور فعال در فضای مجازی و موضوعات مختلف فرهنگی تاکید کرده‌اند اما گویا گوش ما شنوا نیست!

امام جمعه شیراز گفت: از طریق مسجدمحوری و حلقه‌های صالحین باید سراغ خانه به خانه و فرد به فرد رفت و با گفتگوهای چهره به چهره، نقشه‌ها و آثار مخرب تبلیغاتی دشمن را خنثی کرد.

فعالیت 23هزار حلقه تربیتی صالحین در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس هم در این گردهمایی با اعلام اینکه 23هزار حلقه تربیتی صالحین در فارس فعالیت می‌کند، بر افزایش کیفیت و قوام‌بخشی به حلقه‌های صالحین تاکید کرد.

سردار دکتر غلامحسین غیب‌پرور با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: با دیدن صحنه‌های در خون غلطیدن کودکان معصوم و بی‌گناه دل انسان ریش‌ریش می‌شود.

وی حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس را دارای اهمیت دانست و عنوان کرد که با حضور در این راهپیمایی پاسخی ولو اندک به ددمنشان صهینویست خواهیم داد.


نظرات بینندگان