کد خبر: ۵۸۵۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
نماینده قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس:

در مورد قیمت خودرو هیئت سه نفره تصمیم می‌گیرد/ دولت خودرو خارجی وارد کند/ مردم خودرو نخرند

خودروسازان حق ندارند هزینه ضرر و زیان خود را از جیب مردم در بیاورند
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، به دنبال افزایش قیمت خودرو در ماه گذشته و مخالفت‌های دولت و مجلس، قرار شد کارگروهی سه نفره متشکل از علیلو به‌عنوان رئیس هیأت تحقیق و تفحص و قاضی‌پور و فولادگر به‌عنوان نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت تشکیل شد تا بازنگری‌ها انجام و قیمت واقعی خودرو تعیین شود.

نادر فریدونی نماینده کمیته نفت و گاز کمسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پرگون در خصوص قیمت های اعلام شده از طرف شورای رقابت گفت: در چند روز اخیر و با اعلام شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای داخلی افزایشی 30 درصدی را در قیمت خودروها شاهد بودیم که در مقایسه با قیمت های سال گذشته افزایش 5 تا 8 میلیونی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس با این افزایش قیمت مخالفت خود را اعلام کرده اند و باید منتظر باشیم تا هیئت سه نفره در خصوص قیمت های جدید تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی احتمال پایین آمدن خودروها را کم ارزیابی کرد و اظهار داشت: احتمال پایین آمدن قیمت های اعلام شده توسط شورای رقابت در بازار بسیار کم است و دولت باید از راهکار های دیگری را برای پایین آوردن قیمت ها استفاده کند.

فریدونی گفت: دولت برای تامین ارز مورد نیاز خودرو اجازه داده است تا از ارز مبادله ای استفاده شود و دولت می تواند در این راه با واردات خودروهای خارجی با قیمت ارزان و کیفیت بالا رقابتی را در بازار ایجاد کند تا قیمت خوردوها از این طریق تعدیل شود.

عضو کمسیون انرژی مجلس اضافه کرد: خودروسازان حق ندارند هزینه ضرر و  زیان خود را از جیب مردم در بیاورند و مردم نیز باید در وضع موجود بازار از خرید خودرو تا حد امکان خودداری کنند تا قیمت ها تعدیل شود؛ زیرا دلالانی در بازار حضور دارند که از این فرصت ها استفاده می کنند و جو عمومی بازار را به هم می زنند.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دلسوزی ازفیروزاباد
United States of America
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
عجب نماینده تلاشگرودلسوزی داریم وجدان کاری که نیست چکاری کرده اید
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
اندرحکایت های اقای فریدنی
باز نظر...؟
محسنی
United States of America
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
بابا تو چه کارت به این کارا برو فکر شهرستان خودت باش که عقب مانده !!! خیلی بزرگنمایی میکنی