کد خبر: ۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج شنبه 2 مرداد

بلوار رحمت و مدرس نقاط پرحادثه شیراز/ انتقاد دستغیب از وزیر ورزش

دستغیب گفت: کارشناسان اذعان دارند رسیدگی به وضعیت جوانان در وزارت ورزش به خوبی انجام نمی شود و مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش شیرازه، «نیم نگاه» تیتر یک امروز را اختصاص داده به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان با این عنوان «تنها راه علاج پایان جنایات رژیم صهیونیستی نابودی آنها است» و در کادری قرمز رنگ کنار تصویر رهبری به نقل از ایشان آورده است«نباید اینگونه تصور شود که همه باید منتظر بمانند تا رهبری، موضع خود را درباره یک سیاست اتخاذ کند و بقیه بر همان اساس موضع گیری کنند» نیم نگاه همچنین از حضور شهردار شیراز در میان نمازگزاران مسجد المهدی(عج) در محله کوشکک خبر داده، پاک فطرت با تاکید بر اینکه حضور در میان نمازگزاران حل مشکلات محله ها را به دنبال دارد گفته است: «مسجد محوری و ارتقای جایگاه محله اولویت شهرداری شیراز است» این روزنامه از محدودیت ترافیکی در روز قدس خبر داده و به نقل از رییس پلیس راهور فارس آمار هایی ارئه کرده است. سرهنگ عباسی گفته است:« طی سه ماه اول سال جاری تلفات رانندگی درون شهری در استان 79 نفر بوده است که 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. سال گذشته 123 عابر پیاده در تصادفات رانندگی جان خود را ازدست داده اند که بلوار مدرس و رحمت نقاط پر حادثه شیراز هستند.بنابراین مسئولین مربوطه بیش از گذشته به فکر تردد امن عابران پیاده باشند.»


«افسانه»در شماره امروز خود گزارشی از تخریب منازل مخروبه منتشر کرده است. تیترصفحه اول نیز ازسخنان معاون اجرایی شهردار شیراز انتخاب شده، امینی گفته است: «خانه های مخروبه و خطر ساز شیراز تخریب می شوند. وی با اشاره به اینکه برخی از خانه های مخروبه به پاتوق معتادان و متکدیان تبدیل شده گفته است: که در سال گذشته 45 منزل تخریب شده اند.معاون اجرایی شهرداری از جمع آوری 500 متکدی و معتاد از بافت تاریخی طی یک هفته خبر داد و اضافه کرد: افراد معتاد جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد خصوصی مورد تایید بهزیستی منتقل می شوند.» افسانه همچنین در صفحه اول، تصویری از یک مادر فلسطینی چاپ کرده و مطلب آن، دعوت شخصیت ها و گروه های مختلف فارس از مردم استان برای حضور در راهپیمایی روز قدس است.


«عصر مردم» سخنان دو تن از نمایندگان شیراز در مورد جنایات رژیم صهیونیستی، دعوت نهادها از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گزارشی از همایش "یاد آسمان" به مناسبت سالروز شهادت خلبان عباس دوران و درخشش تیم دانشجویی شهرداری شیراز در مسابقات روبوکاپ برزیل از عناوین استانی صفحه اول این روزنامه می باشد.عصر مردم در صفحه داخلی به اظهارت منتقدانه دستغیب نسبت به وزارت ورزش که در خبرگزاری ملت منتشر شده اشاره نموده است. نماینده شیراز گفته:«فراکسیون جوانان مجلس برای احیای سازمان ملی جوانان در حال برنامه ریزی است. وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت جوانان در وزارت ورزش مغفول مانده است گفت: ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان از ابتدا تصمیم نادرستی بود.دستغیب ادامه داد: کارشناسان اذعان دارند رسیدگی به وضعیت جوانان در وزارت ورزش به خوبی انجام نمی شود و مورد غفلت واقع شده است»


«خبر جنوب»در صفحه استانی به بازدید مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از خبر جنوب اشاره شده است و به نقل از مختاری نوشته شده: آئین نامه های انضباطی کار بازنگری می شود.مدیر کل تعاون استان گفته است:از اوایل امسال 482 میلیارد و 360 میلیون تومان اعتبار بنگاه های زودبازده به فارس ابلاغ شد که تاکنون 127 طرح به مبلغ 197 میلیارد و 678 میلیون 600 هزار تومان به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان معرفی شده است که از این تعداد 706 طرح به مبلغ 116 میلیارد و 308 میلیون و 700هزار تومان و اشتغالزایی 4 هزار 853 نفر در کمیته کارشناسی به تصویب رسیده است. همچنین خبر جنوب طی گزارشی با عنوان «گردشگری شهری در شیراز بی رمق و رها افتاده» به این نکته اشاره کرده است که گردشگری در شیراز با وجود تنوع و تعداد جاذبه های گردشگری هنوز توسعه نیافته و به باور برخی کارشناسان این حوزه دچار نقصان است چرا که وجود جاذبه ها به تنهایی عاملی برای توسعه این نوع از گردشگری محسوب نمی شود و به واسطه زیر ساخت ها و یکسری نرم افزار ها است که گردشگری شهری رونق می گیرد. که شیراز با کمبود و حتی نبود این زیر ساخت ها مواجه است.


به گزارش شیرازه سخنان استاندار فارس در مسجد الرضا(ع) مبنی بر اینکه اجازه ندهیم شیراز به عنوان بیکار ترین کلانشهر کشور مطرح باشد، سخنان هاجری عضو شورای شهر در مورد فعالیت های فرهنگی در استان، مشخص شدن مسیرهای راهپیمایی روز قدس در شیراز و دعوت ارگان ها از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس محور مشترک اکثر روزنامه ها بود.

نظرات بینندگان