کد خبر: ۵۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

اولین گردهمایی فعالان عرصه هیأت استان فارس برگزار شد+ تصاویر

نخستین گردهمایی فعالان عرصه هیئت استان فارس با حضور مداحان، ذاکران و مدیران هیئت‌های فارس، نماینده مردم شیراز و فرماندهان سپاه برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از بسیج مداحان فارس؛ اولین گردهمایی فعالان عرصه هیئت استان فارس با حضور مداحان، ذاکران و مدیران هیئت‌های فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر شیراز و فرماندهان سپاه برای ارتقا و ارتباط بیشتر هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

در این دیدار رحیم آب فروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در جمع فعالان هیئات مذهبی فارس، بیان کرد: جامعه ایمانی مشعر اجتماعی ایمانی از کنار هم قرارگرفتن عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در کنار یکدیگر است و این جمع های نورانی در حال شکل گیری هستند اما اصل ماجرا رسیدن به این ضرورت است که در این نزاع تمام عیار حق و باطل اگر موقعیت خود را درست درک نکنیم هیچ ضمانتی نیست که کلیدداری دست ما باشد.

وی افزود: امروز وضعیت فرهنگی ما در شرایط نبرد است و اگر خط مقدم را درست نبینیم و جبهه مقابل را نشناسیم‌ دشمن، ایمان جوانان را مورد حمله قرار خواهد داد و لازمه پیروزی در این نزاع آخرالزمانی، وحدت٬ هم دلی و هم جهتی است.

آب فروش ادامه داد: تا زمانی که رقابت های کاذب در هیئت های ما باشد و فهم نکنیم که از چه کسی کسب آبرو میکنیم اوضاع به شکلی که میخواهیم پیش نمی رود.

وی گفت: امروز بار سنگینی بر دوش هیئتی هاست ودر مسائل مختلف نگاه ها به بچه هیئتی ها شکل دیگریست بنابراین آنها باید در سبک زندگی شاگرد اول باشند تا سبک زندگی عاشورایی را ذیل سبک زندگی اسلامی رقم بزنند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: برای اینکه این اتفاق به صورت مردمی و با اتکا به دغدغه های خود هیئتی ها حرکت بخورد جریان جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته که  نسبتش با تمام نهادها خادمی است نه بیشتر و قرار نیست که نهاد دیگری شود. در واقع جامعه ایمانی مشعر کنار هم قرار گرفتن جریان مردمی هیئت هاست.

وی خاطرنشان کرد: اولین گام از گام های سه گانه ای که باید در جامعه ایمانی مشعر برداشته شود، رابطه سازی٬همدلی و همفکری است و همه باید یکدیگر را به عنوان سربازان این نبرد ببینیم بنابراین هیئت ها باید بانی این ماجرا باشند و حداقل سالی یکبار کنار هم جمع شوند.

آب فروش با بیان اینکه گام دوم اموزش است گفت: در گام اخر با کنار هم قرار گرفتن هیئت ها هم افزایی شکل می گیرد که تاکنون بیش از پنج هزار هیئت در کنار هم بوده و این جمع رو به افزایش است.

وی در پایان با بیان اینکه  باید به سمتی حرکت کنیم که هیئت، کانون پرورش انسان های تراز انقلاب اسلامی باشد؛ تاکید کرد:  عمده ترین نیاز جمهوری اسلامی تربیت نیروهای متعهد است و  هیئت ها باید به محل تربیت نیروهای انقلاب تبدیل شوند.

در ادامه مراسم حاج علی رضایی مداح اهل بیت و نماینده جامعه ایمانی مشعر در شیراز گفت: تا امروز حدود هفتاد هیئت جوان که جلسات هفتگی و فعالیت های فرهنگی دارند شناسایی شده و در کل  استان هم حدود ۲۲۸ هیئت ثبت گردیده است که برای شناسایی بقیه هیئت ها پیگیری های لازم انجام شده است.
رضایی در رابطه با برگزاری این گردهمایی بیان داشت: این اولین برنامه جامعه ایمانی مشعر در شیراز به منظور تعامل و ارتباط هیئتی ها است.

لازم به ذکر است در این مراسم از پیرغلام امام حسین(ع) حاج محمود سیف تقدیر و دو تن از خانواده‌های مداحان شهید، شهید ذاکرحسینی و شهید سلطانی، با اهدای تندیس جامعه ایمانی مشعر تقدیر و تشکر شد.

نظرات بینندگان