کد خبر: ۵۸۵۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

ترور مبارز انقلابی در روز قدس سال 60؛ تمام اموال شهید وقف حوزه درمان و آموزش داراب شد

شهید حسین خلیلی در روز قدس سال 1360 در حالی که روزه بود از پشت مورد اصابت گلوله منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید

تابستان و رمضان سال 1360 یکی از برهه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که در آن ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر، انفجار در نماز جمعه تهران و مجروحیت امام جمعه تهران، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، انفجار دفتر نخست وزیری، اوج جنگ تحمیلی، حمله کوموله در کردستان و ترورهای ناجوانمردانه منافقین در شهرهای مختلف کشور اتفاق افتاد.

 به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، "شهید حسین خلیلی" تنها شهید ترور در شهرستان داراب است که در فروردین ماه 1328 در خانواده ای مذهبی در داراب متولد شد. وی پس از پایان دوران تحصیل وارد بازار کسب و کار گردید که دوران جوانی وی مصادف با ورود بهائیان به شهر داراب بود.

"حسین" در جوار علما و بزرگان شهرستان داراب به مبارزه با بهائیان پرداخت که به همین دلیل توسط ماموران رژیم پهلوی دستگیر و روانه زندان شد. وی در مقابله با رژیم ستم شاهی پشت سر حضرت آیت ا... نسابه (ره) و حاج شیخ محمد حسن عندلیبی (از روحانیون انقلابی داراب) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند.

شهید خلیلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی در کمک رسانی به جبهه ها یکی از افراد موثر بود. حضور منافقین در نقاط مختلف کشور باعث شد که نیروهای انقلابی در مبارزه با این گروهک های معاند به صورت جدی وارد شوند. این شهید بزرگوار که در مبارزه با وهابیون ید طولایی داشت آرام و قرار نداشت و در مبارزه با کمونیست ها و منافقین عرض اندام کرد به طوری که نام "حسین" لرزه بر اندامشان می انداخت.

مبارزات این شهید بزرگوار تا حدی رسید که دستور ترور وی توسط سران منافقین شخصا امضا و نقشه ترور تهیه شد. وی در روز قدس سال 1360 در حالی که روزه بود از پشت مورد اصابت گلوله منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.شهادت "حسین خلیلی" موجی از انزجار و نفرت مردم داراب را به همراه داشت.

اهدای اموال شهید خلیلی به حوزه سلامت و آموزش شهرستان

پس از شهادت حسین مادرش تمامی اموال باقی مانده از وی را در امور درمان و آموزش هزینه کردند. در آن سال ها یکی از مشکلات اصلی شهرستان در حوزه سلامت عدم وجود اورژانس بود که با فروش اموال این شهید بزرگوار و با پیگیری مرحوم حاج غلامعباس ارجمند پدر شهید "مسعود ارجمند" و حاج یوسف مهدی زاده دو دستگاه آمبولانس مجهز از کشور کویت خریداری و وارد شهر محروم داراب شد.

احداث ساختمان اورژانس داراب در درمانگاه شماره دو واقع در خیابان نرجس، ساخت زایشگاه بیمارستان قدیم (شهید خلیلی) داراب و خرید تجهیزات بیمارستان از جمله اقدامات خداپسندانه این خانواده شهید در حوزه درمان شهرستان است.

این خانواده انقلابی از طریق اهدای یکباب منزل مسکونی در خیابان برق جهت احداث دار القرآن و پرداخت کمک های نقدی به سایر مدارس در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نیز منشا خیر شدند.

یادش گرامی و روحش شاد...


برچسب ها: داراب ، شهید خلیلی ، ترور
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
0
توی عکستون اخرین عکس رو زده عکس شهید رضایی نژاد !
پس عکس شهید احمدی روشن کو ؟
از داراب
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام.باتشکر از مطلب زیبایتان..البته ایشون تنها شهید ترور داراب نیستند و چند نفر دیگه هم هستند که در کتاب شهدای ترور هم جایشان خالیست...