کد خبر: ۵۸۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
فرماندار قیروکارزین:

اجرای طرح کانال های پایاب سد سلمان قیر و کارزین را از خشکسالی نجات می دهد

یکی از راه های برون رفت قیروکارزین از خشکسالی در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت سد سلمان فارسی است.

به گزارش شیـــرازه اشکان کاظمی فرماندار شهرستان قیروکارزین گفت: خشکسالی پدیده ای است که به شدت شهرستان قیروکارزین را تهدید می کند و به دلیل کشاورزی بودن قیروکارزین اقتصاد آن را با مشکل روبه رو خواهد ساخت.

فرماندار قیروکارزین در گفتگو با پرگون، بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی دانست و ابراز داشت: قیروکارزین منطقه ای حاصلخیز است و بیش از 70 درصد زمین های آن برای زراعت به زیر کشت می رود و این درحالی است که منابع آب آن هر روز به سمت محدود شدن می رود.

وی گفت: مکانیزه نبودن کشاورزی در شهرستان یکی از مهمترین عواملی است که آب های زیادی در بخش به هدر می رود و باید به سمت کشاورزی مکانیزه برویم. کاظمی ادامه داد: کشاورزی سنتی که بصورت غرق آبی صورت می گیرد دارای بازدهی بسیار کمتر از آبیاری بصورت مکانیزه و تحت فشار است و حال که شهرستان در معرض خشکسالی شدید قرار دارد باید این مهم مورد توجه جدی قرار بگیرد و با آموزش کشاورزان و پرداخت تسهیلات به آنها به روند مکانیزه شدن کشاورزی قیروکارزین کمک کنیم.

فرماندار قیروکارزین یکی دیگر از راه های برون رفت قیروکارزین از خشکسالی در شرایط فعلی را استفاده از ظرفیت سد سلمان فارسی در این شهرستان دانست و اظهار داشت: سد سلمان فارسی با هدف استفاده در بخش کشاورزی برای اراضی زیر سد ایجاد شده و این هزینه کلان صورت گرفته اکنون که این منطقه در معرض خشکسالی است باید مورد استفاده قرار گیرد. وی گفت: متاسفانه اجرای طرح پایاب سد سلمان فارسی با اینکه چند سالی است از احداث سد می گذرد هنوز اجرا نشده و تلاش جدی نیز در جهت اجرای شاهد نیستیم. کاظمی ابراز داشت: در شرایط فعلی که شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است اگر کانال های پایاب سد سلمان اجرا شده بود می توانستیم از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم کشاورزان با استفاده بهینه از آب و حداکثر صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی ما را یاری کنند تا این خشک سالی را سپری کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
0
سد سلمان جهرم