کد خبر: ۵۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

بحران غزه از زبان دانشجوی فلسطینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

محمود ابولیل می گوید همه مردم فلسطین می‌دانند موشک‌هایی که ما در غزه داریم متعلق به ایران است.

به گزارش شیرازه هرچند حمله دوباره صهیونیست‌ها به غزه، ‌هم‌زمان با جام جهانی فوتبال و طبق معمول در سکوت کامل خبری رسانه‌های غربی آغاز شد اما این روزها دیگر نام غزه در صدر اخبار دنیا قرار گرفته و حتی همان رسانه‌ها ولو مناسب حال و هوای خودشان و سیاست رسانه‌شان ناگزیر از پوشش اخبار مربوط به این نبرد نابرابرند. نبردی که از چشم مردم آزاده دنیا پنهان نمانده و فریاد حمایت آنان را از مردم بی دفاع و مظلوم غزه به دنبال داشته است.
در این میان شنیدن گوشه‌ای از وقایع از زبان یک دانشجوی فلسطینی شاید عمق فاجعه را برایمان آشکارتر سازد. پایگاه خبری تحلیلی سینا به سراغ این دانشجو رفته است.

خودتان را معرفی بفرمایید.
محمود ابولیل هستم. رشته داروسازی ترم آخر از فلسطین شهر حیفا، برای تحصیل به ایران آمدم.

چه‌طور به ایران آمدید؟
با سفارت ایران هماهنگ کردم کنکور دادم و قبول شدم. شش ماه در مرکز زبان، فارسی آموزش دیدیم.

چه شد که به شیراز آمدید؟
در مرکز زبان از حافظ و سعدی و مکان فرهنگی و سومین حرم اهل بیت و... صحبت می‌کردند. بعد هم حقیقتش تعطیلات عید نوروز ما را آوردند این‌جا و دیدم شهر قشنگ و آرامی است.

همان چیزی که فکر می‌کردید هست؟
آره خیلی خوب است. دوست ندارم ولش کنم. دوست دارم اسم پسر یا دخترم را بگذارم شیراز!

کی به شیراز آمدید؟
سال 87.

قبلش فلسطین بودید؟
حیفا و بعد تبعید شدیم به غزه و بعد هم به خاطر مسائل سیاسی ممنوع الورود شدیم رفتیم سوریه، خواهرم ترکیه هست و یکی هم لبنان.

در غزه چه خبر بود؟
از هفت سال پیش مردم غزه محصور هستند؛ نه برق نه آب، مردم برایشان کار نیست، زندگی روزمره به سختی می‌گذرد و از کانال‌های مصر مواد وارد می‌کنند، گرانی هست؛ مثل شما که تحریمید. شما باز مساحت کشورتان زیاد است ولی غزه مثل زندان بزرگ است. متأسفانه مصر که می‌گویند کشور عربی مسلمان هست، از لحاظ انسانی هم باید کمک می‌کرد. متأسفانه سران عرب بر علیه مردم فلسطین با آمریکا و اسرائیل و انگلیس هم‌دست شدند تا حماس را نابود کنند. بالاخره مردم که حماس نیستند ولی نگاه انسانی ندارند. مردم غزه یاد گرفتند در حال جنگ زندگی کنند و فرهنگ جنگیدن توی خون ماست. ما مقاومیم تا آخرین قطره خون، تا آزادی. ما از هیچ کس، هیچ چیز نمی‌خواهیم ما خودمان جان می‌دهیم، خون می‌دهیم. ما دوست نداریم بجنگیم ولی آن‌ها تجاوز می‌کنند.

قضایای اخیر چرا اتفاق افتاد؟
یک پسر نوجوان را توی کرانه باختری سوزاندند؛ اسمش محمد خضیر بود. همه مردم جهان اسمش را شنیدند شانزده ساله بود و بی گناه، [توی شهر] قدم می‌زد، یک نفر از شهرک نشین‌ها آمده و او را گرفته و به خاطر نژاد پرستی او را کشتند (زنده زنده سوزاندنش). الان هم همه‌اش کودکان را می‌کشند. آن‌ها خیلی مجهز هستند از لحاظ ارتش و سلاح و هواپیما. بعضی کشورهای جهان هم از آن‌ها پیشتبانی می‌کنند.

بهانه‌شان این بود که سه شهرک نشین ربوده شدند.
این بهانه بود، آن سه نفر در تصادف رانندگی کشته شدند.

این اتفاقاتی که در صدا و سیمای ما پوشش داده می‌شود چه‌قدر واقعی است؟
بله این اتفاقات می‌افتد. چرا مردم جهان بر علیه اسرائیل بلند شدند، اگر فقط صدا و سیمای ایران به این شکل نشان می‌داد که این‌طور نمی‌شد. حتی خود یهودی‌ها هم بر علیه اسرائیل بلند شدند.

ارتش دارید؟
ما ارتش نداریم، مردم خودشان ارتشی شدند به قول شما بسیجی شدند. در خط اول جبهه حماس دارد مقاومت می‌کند و بقیه مردم هم به آن‌ها پیوسته‌اند.

راهپیمایی ما در روز قدس چه اثری بر مردم فلسطین دارد؟
ما اول از آیت‌الله امام خامنه‌ای تشکر می‌کنیم و بعد از مردم عظیم‌القدر ایران. شرکت مردم در این راهپیمایی روحیه‌ای است به ما که پشتیبان داریم. از لحاظ انسانیت، بشریت و اسلام که می‌گویند بنی آدم اعضای یک‌دیگرند. خیلی تأثیر دارد، موشک‌هایی که ما در غزه داریم متعلق به ایران است که همه مردم  فلسطین این را می‌دانند و برای ایرانی‌ها خیلی ارزش قائلند. متأسفانه کشورهای عربی که هم فرهنگ و هم مذهب ما هستند هیچ کاری برای ما نمی‌کنند ولی مردم ایران چه‌قدر به ما کمک می‌کنند.
موشک‌های ما ایرانی است و این حقیقت است و دروغ نیست. مردم ایران خیلی مردم هوشیار و باهوش و با حق هستند. می‌دانند که غزه فاصله حق و باطل است و به ما روحیه تقویتی می‌دهند که بتوانیم بلند بشویم و مقاومت کنیم و تا آخرین قطره خون از نهر تا بحر را آزاد کنیم.

موشک‌های حماس تلفات هم دارد؟
الان جنگ تصویری و رسانه‌ای است. تا الان حماس پنجاه و دو صهیونیست را به هلاکت رسانده از درجه داران ارتش اسرائیل.

شما خودتان چه کارهایی انجام می‌دهید؟
 من به عنوان دانشجوی فلسطینی علاوه بر این‌که دعا می‌کنم، توی سایت‌ها با کمک دوستانم اطلاع رسانی و حمله رسانه‌ای به سایت‌های اسرائیلی انجام می‌دهیم. حداقل کاری که می‌توانم بکنم این است و خیلی کم‌تر از آن‌هایی که در جبهه می‌جنگند.

آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
ان‌شاءالله فلسطینی‌ها به حقوق خودشان می‌رسند، درست است که ما خون دادیم ولی از حق برنمی‌گردیم. باید مقاومت کنیم تا حقوقمان را کامل بگیریم. کل فلسطین را باید آزاد کنیم. به قول امام خمینی که فرموده اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد کل اسرائیل نابود می‌شود. خودشان هم می‌ترسند. ما می‌دانیم که پیغمبر بشارت داده، شهادت یا پیروزی.

چرا حماس آتش بس را قبول نمی‌کند؟
یک شرایطی اسرائیلی‌ها گذاشتند که گذرگاه‌ها را نمی‌خواهند باز کنند و فقط آتش بس باشد. این فایده‌ای ندارد، مردم باید بتوانند زندگی کنند و در زندان نمانند. ما خون می‌دهیم ولی به همان چیزهایی که می‌خواستیم باید برسیم. باید کشورهای خارجی بفهمند ما کم نمی‌آوریم و ما مقاوم هستیم و مردم و بشر هستیم و بر حقیم.

از مردم دنیا چه توقعی دارید؟
متأسفانه کشورهای عربی که همسایه‌مان هستند همه‌شان مشغول خودشان هستند. عراق و سوریه که درگیر داعش هستند، لبنان که درگیر سیاست‌های داخلی است، مصر هم که انقلابش بی ثمر ماند، کشورهای حوزه خلیج فارس هم که خوابند و پیرو آمریکا هستند و هر چیزی که آمریکا بگوید همان را انجام می‌دهند.

چیزی هست که توی رسانه‌ها سانسور شده باشد و بخواهید بگویید؟
خیلی از بچه‌های ایرانی به من می‌گویند شما زمینتان را فروختید! این شایعه است! ما که زمینمان را نفروختیم. این‌جا بهترین جای جهان است چرا باید بفروشیم؟ چون‌که این‌جا سرسبز و کنار دریای مدیترانه است. وسط جهان و بین کشورهای عربی است. می‌خواستند کشورهای عربی متحد نشوند همیشه مثل غده سرطانی به قول امام خمینی رحمت الله علیه [بماند] بعد هم زمین پیامبران است؛ حضرت عیسی، حضرت موسی حضرت یوسف (علیهم السلام) در این سرزمین بوده‌اند... ما که فلسطینی بودیم چه جوری فروختیم؟ به کی می‌خواهیم بفروشیم؟ پدربزرگ من کشاورز بوده در بهترین شرایط در حیفا، بیرونش کردند و  زمینش الان مرکز بهاییت شده. ما انگلیسی‌ها را مقصر می‌دانیم که فلسطینی‌ها را بلند کردند و با هم‌دستی بعضی سران عرب کلاه سرشان گذاشتند. گروه‌های اسرائیلی از تمام دنیا جمع شدند و شهر من به عنوان اولین شهر اسرائیل تأسیس شد؛ بندر حیفا.

از وضیعت دورنی اسرائیل هم خبر دارید؟
الان مردمشان ترسیدند، پروازهای خارجی لغو شده به خاطر موشک‌های حماس، حماس خیلی پیشرفت کرده و موشک‌ها به تل آویو و حیفا می‌رسد. خود نتانیاهو یک بار از ترس موشک به پناهگاه رفته. چون آن‌ها از مرگ می‌ترسند ولی ما به بهشت می‌رویم.

پیامتان به دانشجویان علوم پزشکی شیراز چیست؟
خودتان می‌دانید که این قضیه حق و باطل است، پیشتیبانی از فلسطینی‌ها پشتیبانی از حق است، حق مردم است که بتوانند زندگی کنند، این در تاریخ ثبت می‌شود که طرفدار حق بودید و این پشتیبانی شما را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد و مردم فلسطین از شما متشکر می‌شوند. فلسطین مثل حضرت یوسف زیباست و کشورهای عربی مثل برادران یوسف به او خیانت می‌کنند!

صحبت پایانی؟
افتخار می‌کنم که آمدم در جمهوری اسلامی ایران. از نزدیک دیدم که مردم ایران چگونه از ما حمایت می‌کنند، این پیام را به دوستانم به مردم فلسطین می‌رسانم و مخلصانه از شما تشکر می‌کنم. منتظر امام مهدی(عج) هستیم که فرجش بیاید و مسلمانان رهایی پیدا کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
0
یا مهدی موعود
مریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
0
ممنون خیلی جالب بود