کد خبر: ۵۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
امام جمعه وراوی:

کسانی که اهل نمازجمعه هستند در فتنه هایی مثل فتنه 88 گرفتار نمی شوند

بحرینی: آثار مثبت نماز جمعه مشخص نمودن صفوف مومنین از غیر مومنین است که قطعا آنکس که اهل نماز جمعه است در دام فتنه ها همانند فتنه 88 گرفتار نمی شود.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد بحرینی امام جمعه وراوی در گفت و گو با عصرمهر در خصوص اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 5 مرداد سال 1358 اظهار داشت: پیرامون اهمیت نماز جمعه در حدیث شریفی از امیرالمونین در حین مقایسه بین نماز جمعه با عید قربان می فرمایند: نماز عید قربان 10 بار ترک کردن نزد من بهتر است که نماز جمعه را یک بار بدون عذر و دلیل ترک نمایم./ وسایل الشیعه ج 5 ص5

امام جمعه وراوی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: به درستی که که خداوند نماز جمعه را تا روز قیامت بر شما واجب گردانید.

حجت الاسلام بحرینی تصریح کرد: نماز جمعه مربوط به جامعه اسلامی است و همگان باید بسیج شوند تا آن نمایش سیاسی عبادی زنده گردد ، نماز جمعه مظهر تجمع مومنین است و این تجمع در مقابل دشمنان نشانگر قدرت و وحدت مسلمین است.

بحرینی اشاره کرد: 5 مرداد سال 58 بود و مدت زمان زیادی از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران نگذشته بود که حضرت امام (قدس سره) این احیاگر اسلام و مسلمین دستور احیاء فریضه بزرگ عبادی و سیاسی اسلام یعنی نماز جمعه صادر فرمود و ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی را به عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب و فرمودند این نماز جمعه دارای آثار و برکات فراوانی برای اسلام و مسلمین بوده و هست.

امام جمعه وراوی تصریح کرد: مسائلی که باید به گوش مردم برسد از تریبون نماز جمعه پخش می شود و سیاست کلی نظام برای مردم و جهانیان از مصلای نماز جمعه پخش می شد و رزمندگان اسلام با حضور در نماز جمعه و جماعت آماده و مهیای جبهه می شدند.

حجت الاسلام بحرینی یادآور شد: اکنون آن سنگ بنای خیری که حضرت امام (قدس سره) بنا گذاشت بعنوان شجره طیبه که اصلها ثابت و فرعها فی السماء در سراسر کشور پهناور اسلامی گسترش یافته و هم اکنون در بیش از 700 شهر نماز جمعه اقامه می شود.

محمد بحرینی در ادامه صحبت های خودتصریح کرد: نماز جمعه نه تنها رزمندگان اسلام را مهیای جبهه و شهادت می نمود بلکه خود نیز شهدائی همچون پنج شهید محراب تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

امام جمعه وراوی در خصوص آثار و برکات نماز جمعه گفت: یکی از آثار پرخیر و برکت نماز جمعه صدور انقلاب اسلامی به همه جهان است همانند نماز جمعه تهران و شهرستان های بزرگ که هر هفته پیام انقلاب و سیاست کلی نظام از طریق این تریبون پخش می شود و به سراسر دنیا ارسال می گردد.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه بیان مشکلات عمومی مردم می باشد و امام جمعه رابطی است بین مردم و مسئولین.

بحرینی ادامه داد: یکی دیگر از آثار مثبت نماز جمعه مشخص نمودن صفوف مومنین از غیر مومنین است قطعا آنکس که اهل نماز جمعه است در دام فتنه ها همانند فتنه 88 گرفتار نمی شود.

حجت الاسلام بحرینی بیان داشت: در بخش وراوی بیش از چهار سال از اقامه نماز جمعه می گذرد و نماز جمعه توانسته است که مردم مومن و متدین بخش را در روز جمعه در سرما و در گرما در زیر یک سقف جمع نماید و حضور جمعی چنان پررنگ و حماسی است که زبانزد همه مردم منطقه گشته است و یکی از نماز جمعه های کم نظیر از جمعیت حضور مردم در سطح کشور می باشد.

امام جمعه وراوی در خصوص وحدت و یکرنگی مردم اشاره کرد: برکات نماز جمعه ایجاد وحدت و یک رنگی در بین مردم منطقه می باشد به نحوه ای که همه مردم از قشرهای مختلف با گرایش های متفاوت در روز جمعه در کنار هم خاضعانه و خاشعانه به رکوع و سجود می روند و با نوای دل نشین الله اکبر قیام می کنند.

وی ادامه داد: از دیگر آثار نماز جمعه در بخش وراوی ایجاد الفت و همدلی بین مردم و کمرنگ شدن اختلافات بومی و محلی و حتی کم شدن پرونده های کیفری و جنائی می باشد. و هم اکنون بخاطر حضور پرشوروشعف جمعییت نماز گذاران هیچ کدام از مساجد شهر ظرفیت پذیرش نمازگزاران ندارد به ناچار اقدام به ساخت مصلای بزرگ نماز جمعه شده است.

بحرینی اظهارداشت: امام جمعه به منزله پدر معنوی مومنین یک شهر می باشد و همچون بند تسبیح تک تک دانه ها را به هم متصل می کند.

حجت الاسلام محمد بحرینی در پایان صحبت های خود در مورد اینکه امام جمعه زیر نظر کدام نهاد فعالیت می کنند گفت: امام جمعه زیر نظر مبارک رهبری انجام وظیفه خطیر خود می نماید بدون اینکه کمترین گرایشی به حزب و گروه های خاص داشته باشد.

نظرات بینندگان