کد خبر: ۵۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
معتادین دوباره خبرساز شدند

عضو شورای شهر شیراز: مراکز دی.آی.سی را از بافت تاریخی خارج کنید/ اجرای طرح بام سبز یواشکی نباشد

تنها به صرف انجام مصاحبه‌های مختلف مشکلی حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شورای شهر شیراز با تاکید بر تلاش بیشتر دولت برای رفع مشکلات مربوط به بیکاری و بهبود شرایط اقتصادی خانوارها، خواستار رونق دادن به بازار کار و سرمایه از طرق گوناگون به ویژه بازگشت سرمایه‌ها شد و گفت: تنها به صرف انجام مصاحبه‌های مختلف مشکلی حل نمی شود.

رضا محمدیان در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی این شهر همچنین خواستار اقدام سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای انتقال مراکز دی.آی.سی از بافت تاریخی شد و گفت: خطرات گسترش اعتیاد، انتقال بیماری‌هایی مانند سل، «اچ آی وی» مثبت و دیگر بیماری‌های عفونی به مردم منطقه، ایجاد معضلات اجتماعی، ایجاد چهره بسیار نامناسب شهری در این محلات و ایجاد مشکل در مسیر توسعه گردشگری تاریخی از جمله مشکلات وجود این مراکز در بافت تاریخی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مراکز گذری کاهش آسیب برای معتادان سایر استان‌ها نیز جاذبه ایجاد خواهد کرد که تبعات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: علی رغم آنکه علوم پزشکی اعلام کرده بود ظرف مدت یک ماه اقدام به انتقال این مراکز خواهد کرد اما با گذشته چند ماه، بهانه‌های مختلفی را مطرح می کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه شهرداری شیراز باید در خصوص اجرای مصوبات تشویقی شورای شهر اهتمام جدی تری نشان دهد، گفت: مصوبه تشویقی املاک مورد مسیر در پروژه های عمرانی، مصوبه امتیاز تشویقی اجرای بام سبز، مصوبات مربوط به خلاصه‌سازی عوارض، مصوبات مربوط به معافیت بافت تاریخی و موارد دیگر باید به اطلاع عموم خصوصا سرمایه گذار رسانده شود و تبلیغات لازم را انجام دهد چرا که آگاهی مردم و سرمایه‌گذاران از این موارد نه تنها موجب جذب سرمایه بلکه موجب رونق کسب و کار در شهر نیز خواهد شد.

محمدیان از برخورد با اجرای مصوبه طرح بام انتقاد و اظهار کرد: برخی با اجرای طرح بام سبز قاچاقی و مانند یک لایحه یواشکی با آن برخورد می کنند!

وی ضمن تاکید بر اینکه شهرداری نباید راسا ردیف‌های بودجه را جابه‌جا کند از معاونت ها و سازمان های شهرداری شیراز خواست تا به دلیل شرایط اقتصادی موجود، جهت بهبود نقدینگی تمام معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری ضمن توجه به رعایت اصل صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری، تلاش خود را صرف جلوگیری از انحراف از موارد مصوب بودجه کنند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از حضور پرشور همه آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار تاسف کرد: امروز در سایه غفلت ملت‌های مسلمان و خیانت سران عرب شاهد کشتار وحشیانه مردم غزه هستیم که دعوت به وحدت تنها راه ممکن برای نجات مردم غزه و شیعیان عراق و عربستان است.

وی بیعت دو هزار نفر در اندونزی با به اصطلاح خلیفه اسلام و بازی آدم‌کشی کودکان عربستانی و قطری در خیابان‌ها را زنگ خطر دیگری در بلاد اسلامی توصیف و تاکید کرد: باید هوشیاری و تدبیر رهبران و علمای کشورهای اسلامی بیش از پیش باشد.

نظرات بینندگان