کد خبر: ۵۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

از ايميل خود چگونه حفاظت کنیم؟

اگر واقعا اکانت شما هک شده باشد اولین كاری كه باید انجام دهید تغییر رمز عبور و سوال امنیتی تان است.
به گزارش شیرازه، سید موسی حسینی رئیس پلیس فتا فارس در یادداشتی نوشت: "ايميل" یکی از ابزار های پرکاربردی است که اغلب كاربران اینترنتی از آن استفاده می کنند و حفاظت از آن در دنیای مجازي از ضروری ترین كارها است.

اگر قصد بازدید از صندوق پستی یا همان ایمیل خود را دارید پس از پایان کار حتما اکانت خود را sign out کنید مخصوصا هنگام استفاده از کامپیوتر های عمومی مثل کافی نت ها.

اگر واقعا اکانت شما هک شده باشد اولین كاری كه باید انجام دهید تغییر رمز عبور و سوال امنیتی تان است. سپس مطمئن شوید که رمزعبور و سوال مناسب و امنی را انتخاب کرده اید.

سوالی را انتخاب کنید که فقط شما جواب آن را می دانید. دقت کنید که این سوال تداعی کننده رمزعبور شما نیست. سوالی را انتخاب کنید که با تحقیق و جستجو قابل پاسخگویی نباشد.از مواردی مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم والدین یا شماره شناسنامه و امثال آن جدا خودداری کنید.مطمئن شوید که سوالتان راحت به ذهن سپرده شود، در حالی که به سادگی قابل حدس زدن نباشد. جوابی را هم انتخاب کنید که یک جمله کامل باشد.

قبل از آن‌که اطلاعات کاربریتان را وارد کنید، نوار آدرس مرورگر خود را بررسی نمایید.طبق عادت بیشتر کاربران اینترنتی بدون این‌که از درست بودن آدرس سایتی که در آن هستند اطمینان حاصل کنند اقدام به وارد کردن نام‌کاربری و رمز خود می‌کنند. هکرها هم از این عادت باخبر هستند.آن‌ها با ساختن صفحه‌ای اینترنتی مشابه صفحه‌ی ورود به "ايميل" با یک آدرس تقلبی یا همان فیشینگ قصد فریب کاربران را دارند.با ورود به این آدرس تقلبی و وارد کردن اطلاعات کاربری ، نام‌کاربری و رمز عبور، به راحتی به دست فرد هکر قرار می گیرد.

از چک‌کردن " ايميل" خود در مکان‌های عمومی تا حد امکان بپرهیزید

کی‌لاگرها برنامه‌هایی هستندکه به صورت نرم افزاری و قطعه سخت افزاری بر روی سیستم ها نصب شده و تمامی حروفی که یک کاربر اینترنتی تایپ می‌کند به ‌صورت یک فایل متنی به آدرس ایمیلی ارسال می‌کند. از آن‌جایی که این برنامه‌ها به‌صورت مخفی کار خود را انجام می‌‌دهند، کاربران از حضور آن‌ها بی‌خبر هستند.پس اگر با رایانه‌ای غیر از رایانه‌ی خودتان در حال وارد شدن به "ايميل" خود هستید، ممکن است یک کی‌لاگر بر روی سیستم نصب شده باشد.

تمامی ایمیل‌های دریافتی خود را به طور خودکار در اکانتی دیگر کپی کنید.تعداد بی‌شماری برنامه‌ی کی‌لاگر وجود دارد. پس بهتر است یک اکانت ایمیل پشتیبان داشته باشید و ایمیل‌های دریافتی اکانت اصلی‌تان را به طور خودکار به آن فوروارد کرده تا اگر احیانا" اکانت اصلی‌ مورد حمله قرار گرفت، ایمیل‌های مهم را از دست نداده باشيد.با این کار می‌توانید در مکان‌های عمومی ایمیل آدرس دومتان را چک کنید تا "ايميل" اصلیتان در امان بماند. در ضمن رمز عبور این اکانت پشتیبان با اکانت اصلی نباید یکی باشد

در زمان هاي مشخص فعالیت‌های "ايميل" خود را کنترل کنید

از کلیک کردن بر روی لینک‌های دروغین بپرهیزید.وب‌سایت‌هایی وجود دارند که برای هکرها و افراد سودجو این امکان را فراهم می‌کنندکه ایمیلی دروغین و کذب برای شما بفرستند. این سایت‌ها حتی به این افراد اجازه می‌دهند تا از آدرس ایمیل‌هایی به ظاهر واقعی برای فعالیت‌های سودجویانه‌ی خود استفاده کنند.

از کاراکتر های متنوع برای انتخاب رمز عبور خود استفاده کنید و رمزی را انتخاب کنیدکه فقط خودتان بدانید و قابل حدس زدن نباشد.


نظرات بینندگان