کد خبر: ۵۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دو‌شنبه 6 مرداد

مردم فارس دست به جیب شدند؛ پرداخت 1.720.000.000.000 ریال مالیات فقط در چهار ماه

تبریک عید فطر از عناوین صفحه اول تمام روزنامه های امروز شیراز است.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور به فارس در آینده‌ای نزدیک، تیتر یک خود را به اشتباه دولت در تقسیم اعتبارات استان با نظر نمایندگان مجلس اختصاص داده و برای اولین بار سوزنی هم به دولت تدبیر و امید زده! این روزنامه به نقل از جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی آورده: «نمایندگان نباید به بحث تقسیم اعتبارات استان ورود می کردند». این روزنامه با عکسی از استهلال، عید سعید فطر را هم تبریک گفته است. خبر موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان قضایی در صدر اخبار حاشیه‌ای صفحه اول این روزنامه به چاپ رسیده است. این روزنامه با خبری از جلسه روز گذشته شورای شهر آورده است: با تصویب شورای شهر سه سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری با هم ادغام می‌شوند و قرار است تحت مدیریتی واحد، فعالیت کنند. این موضوع می‌تواند در افزایش سطح بهره‌وری تاثیر بسزایی داشته باشد و از موازی‌کاری جلوگیری کند.

«خبرجنوب» تیتر یک امروز این روزنامه به موضوع مالیات با عنوان «مردم فارس در چهار ماه 000/000/000/720/1 ریال مالیات پرداخت کردند» اختصاص دارد. مدیر کل امور مالیاتی فارس در توضیخ این خبر گفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است. این بار نوبت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شده که به بازدید از خبرجنوب برود. وی در این بازدید گفته: «اجازه نمی دهیم کمبود اعتبار، برنامه های هنری فارس را تعطیل کند». این مطلب هم از جمله عناوین صفحه اول این روزنامه است. این روزنامه به مناسبت روز جهانی مبارزه با هپاتیت گزارشی تهیه کرده که با تیتر «بیش از 100 هزار مبتلا به هپاتیت در فارس از بیماری خودبی خبرند» در صفحه اول خودنمایی می‌کند. صفحه گردشگری این روزنامه هم به سراغ نخستین شهر دایره‌ای جهان رفته و از دارابگرد، قلم زده است.

«نیم‌نگاه» از اعلام آمادگی شهردار شیراز برای کمک به نمایشگاه دائمی قرآن در شیراز تیتر زده. تیتر دیگر این روزنامه که در کنار پوستر تبریک عید فطر به چاپ رسیده، مربوط به صحبت‌های سردار غیب پرور می‌شود که گفته: «برای مقابله با ماهواره‌ها که بدون هیچ هزینه ای خانه ها را تصرف می کنند، نیاز به اقدامات پلیسی نیست». رییس پلیس فارس اما از کشف بیش از 2 تن مواد مخدر طی 48 ساعت گذشته خبر داده. شرح کامل این خبر را می‌توانید در صفحه 12 این روزنامه بخوانید. نیم‌نگاه در اقدامی جدید در صفحه آخر خود اقدام به چاپ کاریکاتور کرده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

«عصرمردم» صفحه اول خود را خلوت طراحی کرده. تیتر یک امروز به صحبت‌های ظریف در مورد توافقات هسته‌ای مربوط می‌شود و پوستری هم با موضوع عید فطر در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. دو خبر هم در مورد رهبر انقلاب در حاشیه این صفحه چاپ شده؛ یکی موافقت رهبر انقلاب با عفر محکومان قضایی و دیگری پیام تسلیت ایشان به مناسبت رحلت آیت الله شب زنده دار. رییس سازمان بسیج سازندگی کشور به شیراز آمده و در جمع فرماندهان ناحیه‌های مقاومت سپاه ناحیه بقیه الله گفته است: «نقطه های فشار و آسیب های احتمالی در حوزه اقتصاد شناسایی شده است». این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است. و در پایان عکسی مفهومی که جایگزین کاریکاتور امروز شده؛




نظرات بینندگان