کد خبر: ۵۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
مسئول دفتر امور خارجه ی لارستان:

لارستان دروازه ارتباط با کشورهای خلیج فارس است

به دلیل بالا بودن احساس نیاز جهت راه‌اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، یک نمایندگی مستقل از نمایندگی فارس در لارستان ایجاد شد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از لادستان، عباس علی سلیقه دار در ابتدای صحبت ها خود به جایگاه لارستان اشاره داشت و گفت: مردم لارستان از گذشته تا کنون در امر عمران و آبادانی شهر خود پیشتاز بوده اند و وجود بانک ها، مساجد متعدد در شهرستان لارستان، نشانگر خلاقیت و موفقیت مردم این منطقه در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.

لارستان به عنوان تنها شهرستان در ایران است که از این امتیاز بهره‌مند است و این محقق شدنی نبود، مگر با همان تلاش و پشتکار مردمی که در مردم این منطقه مشاهده می‌شود.

جایگاه دفتر وزارت امور خارجه در لارستان در تراز یک اداره کل می باشد

این مقام مسئول اظهار داشت: با وجود استقرار این نمایندگی در مرکز استان به دلیل بالا بودن احساس نیاز جهت راه‌اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، یک نمایندگی مستقل از نمایندگی استان فارس در لارستان ایجاد شد.

مهم‌ترین فعالیت نمایندگی وزارت امورخارجه مربوط به ارائه خدمات کنسولی یعنی اموراتی که مستقیماً ارباب رجوع اعم از داخلی و خارجی با آن در ارتباط هستنداز قبیل گواهی تولد، فوت، تحصیل و ... می باشد.

وی گفت: مهم‌ترین نیاز افراد اتباع بیگانه به دفتر نمایندگی‌های وزارت امورخارجه درخواست صدور ویزا برای ورود به کشور مقصد است که به همین خاطر یک شعبه‌ای از نمایندگی جهت صدور روادید در محل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی(ره) لارستان راه‌اندازی شده که مسافران خارجی می‌توانند در بدو ورود ویزای خود را تقاضا و دریافت کنند.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان هدف از ایجاد دفتر صدور روادید در فرودگاه لارستان را ترویج و توسعه صنعت توریسم عنوان کرد و افزود: از طرفی این مهم می‌تواند تعاملات اقتصادی سرمایه‌داران و بازرگانان را با منطقه افزایش دهد.

وی تصریح کرد: با این اقدام زمینه ورود گردشگران و تجار بدون ویزا از کشورشان به ایران فراهم می‌شود و این افراد می‌توانند ویزای خود را به محض ورود دریافت کنند.

سلیقه دار درباره دیگر خدماتی که از سوی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات و وظایف این دفتر، تایید اسنادی از قبیل تایید گواهی ولادت، فوت، ازدواج جهت اخذ گذرنامه زوجه، تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی، تایید و تنظیم وکالت نامه‌ها و غیره است.

http://upload7.ir/imgs/2014-07/76339365210335637302.jpg

نیاز است هر چه سریعتر دارالترجمه رسمی، اتاق فنی دادگستری و اتاق بازرگانی راه اندازی شود

وی با درخواست از مسئولان، تقاضا کرد تا هرچه سریع‌تر در راه‌اندازی دارالترجمه رسمی، اتاق فنی دادگستری و اتاق بازرگانی در جهت ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر در لارستان اقدام شود.

سلیقه دار با ابراز خرسندی از همکاری فرماندهی نیروی انتظامی لارستان به خاطر راه اندازی و فعال کردن پلیس مهاجرت و ناجا در لارستان، تصریح کرد: این قرارگاه وظیفه تمدید تاریخ ویزای خارجی‌ها مربوط به عزیزان را دارد.

 لارستان بزرگ دروازه ی مهم تجاری ایران با سایر کشورهای خلیج فارس می باشد

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان بیان داشت: یکی از دروازه‌های مهم تجاری ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس منطقه لارستان بزرگ است و نقش وزارت خارجه می‌تواند نقش سازنده‌ای در هموار کردن و گسترش روابط و تعاملات اقتصادی این چند کشور با ایران اسلامی ایفا کند.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با فرمانداران جنوب فارس در زمینه رفع مشکل اخراج اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: ما تلاش کردیم تا با تلطیف روابط این بی‌مهری‌ها علیه اتباع ایرانی را بکاهیم.

یکی از ظرفیت دفتر وزارت امور خارجه ایجاد روابط خواهر خواندگی با یکی از شهرهای کشور هدف می باشد

وی یکی از ظرفیت‌های نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان را ایجاد روابط خواهر خواندگی لارستان با یکی از شهرهای کشورهای هدف که با آنها روابط بیشتری وجود دارد دانست.

سلیقه‌دار تصریح کرد: خواهر خواندگی شهرها یک حرکت نمادین است که این اقدام می‌تواند آغاز یک روابطه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، ورزشی و غیره باشد که این عمل سبب ایجاد تسهیلات در روابط می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب اقتصادی و بازرگانی مردم لارستان و وجود سرمایه کلان در منطقه، عنوان کرد: وزارت امور خارجه این ظرفیت و امکان را دارد که دست سرمایه گذاران خارجی را در دست مقامات منطقه قرار دهد که این سرمایه با سرمایه‌های داخل تجمیع شود و پروژه های بزرگ و کلان در منطقه اجرا شود.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان یکی از راهکارهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران را تأسیس مرکزی برای جمع آوری طرح های نخبگان و افراد مبتکر، دانست و گفت: این افراد می‌توانند با حضور در آن از طرح‌های خود دفاع کنند و توجیهات لازم را برای اقناع سرمایه گذاران به کار گیرند.

سلیقه دار یکی دیگر از راهکارهای جذب گردشگر به لارستان را، پیشنهاد راه اندازی تورهای مختلف با برنامه های متنوع به دفاتر توریستی خارج از کشور می باشد که مسافران در ایام مختلف به ایران و لارستان عزیمت کنند.

وی با اعلام آمادگی این دفتر در زمینه رایزنی در جهت احیاء آثار تاریخی و همکاری با اداره میراث فرهنگی لارستان، تصریح کرد: اگر نیاز به همکاری این دفتر و یا ارگانهای موجود در منطقه می باشد، آنها را فعال کنند تا به تدریج آثار ملی و سند هویت منطقه لارستان مرمت و احیاء گردد تا برای گردشگران نیز قابل استفاده باشد.

دفتر وزارت امور خارجه در لارستان منتظر تصویب در هیئت وزیران می باشد

وی با بیان اینکه نمایندگی دفتر امور خارجه در لارستان هنوز مصوب نشده است، تصریح کرد: برای قطعیت یافتن این موضوع، ما در حال تهیه یک گزارش توجیهی در این زمینه هستیم تا با ارسال آن به وزارت امور خارجه، با تصویب هیئت وزیران این مهم تثبیت گردد.

سلیقه دار با ابراز خرسندی از گسترش روز افزون فعالیتهای نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه زمینه های لازم برای ابقاء و تثبیت این دفتر وجود دارد.


http://upload7.ir/imgs/2014-07/21858288636364574095.jpg


گلایه از عدم همکاری آژانس های مسافرتی در لارستان با دفتر امور خارجه 

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب آژانس های مسافرتی فعال در لارستان با این دفتر گفت: در نشستی که با مسئولین این آژانسها داشتیم، با دادن فرمهایی به این عزیزان، درخواست شد تا با ارائه آن به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، آژانس خود را در سیستم وزارت امور خارجه ثبت کنند تا مسافران خارجی در هنگام تهیه بلیط، با هماهنگی دفاتر مسافرتی لارستان، یک کد نیز به مسافر داده می شود تا مسافر در هنگام ورود به ایران به لحاظ صدور روادید در زمان ورود به ایران دچار دلهره و استرس نباشد و ویزا بلافاصله صادر می گردد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان ادامه داد: هرچند بدون داشتن این کد، برای مسافر ویزا صادر می شود. اما برای صدور روادیدی که از قبل هماهنگ نشده است، پس از ورود مسافر به ایران، نیاز به یک سری تشریفات دارد ولی اگر آن کد قبل از حرکت در اختیار مسافر قرار گیرد با خیالی آسوده به ایران و لارستان سفر می کند.

وی اضافه کرد: ثبت دفاتر مسافرتی، باعث بدست آوردن امتیازات زیادی از قبیل: ثبت رسمی در وزارت امور خارجه کشور، شناسنامه شرکتهای مسافرتی اعتبار می یابد، میزان آمار مسافران خارجی و صدور ویزای آن بالا می رود، در بهره مندی از تسهیلات در اولویت خواهند بود.

سلیقه دار با ابراز ناراحتی خود تصریح کرد: متأسفانه با وجود تأیید این اقدام در نشست با آژانس ها، متأسفانه با وجود گذشت سه هفته از این جلسه و با وجود پیگیری های زیاد، هنوز آژانس های مسافرتی فرم های مربوطه را به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه عودت نداده اند. 
نظرات بینندگان