کد خبر: ۵۸۷۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
پیرو کاریکاتوری علیه مقاومت اسلامی؛

دُم فتنه از کاریکاتور «آرمان» بیرون زد!

بررسی حوادث چند روز اخیر گوشه ای از ایده سازش به جای مقاومت است.
بررسی کاریکاتور سخیف و توهین آمیز مندرج در روزنامهٔ آرمان حواشی مختلفی را در جامعه ایجاد کرد. بررسی این حواشی دارای پیش زمینه ای است که در این نوشتار به آن پرداخته می‌شود.

شکل گیری حکومت جعلی صهیونیستی با عنوان اسرائیل در 1948، رفتارهای متفاوتی را در میان بعضی از جریانات فلسطینی ایجاد کرد. بعضی از به ظاهر روشنفکران پس از شکست اعراب از اسرائیل، درگیری و شکست دولت لبنان، سوریه و... قبل از شکل گیری مقاومت در منطقه و پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی را امری بیهوده پنداشتند و سرانجام در پیمان کمپ دیود با وضع خفت باری سر تسلیم فرود آوردند.

این پایان کار جریان سازش کار نبود؛ آنان با تسلیم شدن و مبارزه نکردن به دنبال تحکیم خود بودند ولی آنچه که بدست آوردند، وحشی گری و تجاوز طلبی رژیم کودک کش صهیونیستی بود. امام خمینی(ره) پس از انعقاد این قرارداد در پاسخ به پرسشی این چنین می‌فرماید: «موافقت‌نامهٔ «کمپ دیوید» و نظایر آن، توطئه‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به تجاوزات اسرائیل است که نتیجتاً شرایط را به نفع اسرائیل و به ضرر اعراب و فلسطینی‌ها تغییر داده است. چنین وضعیتی مورد قبول مردم منطقه نخواهد بود.»(1)

ایشان در بیانیه ای که پس از انقلاب اسلامی ایران منتشر نمودند خیانت سادات و سازشکاران را این چنین توصیف می‌نماید: « سادات با قبول این صلح، وابستگی خود را به دولت استعمارگر امریکا آشکارتر نمود. از دوست شاه سابق ایران بیش از این نمی‌توان انتظار داشت. ایران خود را همگام با برادران مسلمان کشورهای عربی دانسته و خود را در تصمیم‌گیری‌های آنان شریک می‌داند. ایران صلح سادات و اسرائیل را خیانت به اسلام و مسلمین و برادران عرب می‌داند و موضع‌های سیاسی کشورهای مخالف این پیمان را تأیید می‌کند.»(2)

بر همین اساس با الگو گیری از جریان انقلاب اسلامی، روح مقاومت در منطقه دمیده شد و پس از چندین سال اشغال جنوب لبنان، حزب الله لبنان در نبردی سخت توانست در سال 2000 میلادی رژیم سفاک صهیونیستی را به عقب رانده و ملت لبنان را شاد کند. هرچند این عقب راندن شروع سقوط قدرت ارتش صهیونیستی بوده است. شروعی که در نهایت در نبردهای 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه سران این رژیم را مجبور به پذیرش خواسته‌های جریان مقاومت نمود. جریانی که سرانجام در انتخابات پارلمانی فلسطین توانست بیشترین رأی مأخوذه را بدست بیاورد و اسماعیل هنیه را به عنوان نخست وزیر رسمی فلسطین معرفی نماید.

بررسی حوادث چند روز اخیر به ویژه سکوت روزنامه‌های اصلاح طلب و راه انداز کمپین‌های به ظاهر حقوق بشری توسط فعالان جامعهٔ مجازی، با عنوان "هم‌نوعان خود را نکشید" گوشه ای از ایدهٔ سازش به جای مقاومت است. دیدگاهی که مقاومت را وسیله ای برای تحریک توحش گری رژیم صهیونیستی دانسته و بیان می‌دارد. اگر مقاومت نبود اسرائیل این چنین حمله نمی‌کرد. تفکری که بهترین پاسخ آن مراجعه به تاریخ و بررسی نتایج رهیافت‌های تاریخی است. نتایجی همچون اصل شکل گیری مسلحانه و وزورمآبانهٔ ر‍ژیم کودک کوش صهیونیستی، قتل عام مردم بی دفاع کرانه باختری که هیچ نوع مقاومت مسلحانه ای در بین آنان نیست و حتی بخشی از دستگاه امنیتی فعال از سوی سازشکاران با موساد و شاباک همکاری می‌نماید. این‌ها بخشی از اقدامات سفاکانهٔ این رژیم بوده است. رژیم تا دندان مسلحی که به غیر از زور و قدرت چیزی را نمی‌فهمد و مردم مظلوم فلسطین و غزه با این مقاومت توانستند ترس و وحشت شگفت انگیزی در این رژیم پوشالی ایجاد کنند به حدی که هنری کیسینجر، سیاستمدار برجسته در سخنرانی با موضوع حوادث نبرد رمضان، اشاره به نابودی اسرائیل در 10 سال آینده نمود. (3)

اما چند سؤالی که از روزنامه آرمان و طرفداران او باید پرسید، دلایل سکوت چند روزهٔ این افراد نسبت به مقاومت، جنایات ددمنشانهٔ رژیم صهیونیستی در  غزه و سرانجام چاپ و نشر چنین کاریکاتور سخیفی است. طرحی که در آن هیچ اشاره ای به مظلومیت فلسطین نشد مگر آنکه توهینی آشکار به مقاومت و صبر این مردم شد. جریانی که سال‌های 1388 با اعلام سکوت و گاهاً حمایت از شعار دشمن پسند، نه غزه و نه لبنان، به دنبال شکاف در عمق راهبردی نظام مقدس اسلامی بودند که سرانجام آن نیز با خروش میلیونی مردم مسلمان و انقلابی ایران در 9 دی محکوم به شکست شد. شکستی همراه با نابودی فتنه و سران فتنه 88، شکل گیری و تقویت محور مقاومت و دفاع جانانهٔ مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران.

اما آنچه که در پایان باید به آن اشاره کرد، تغافل همراه با تدبیر جریان اصلاحات به وقایع قدس و مظلومیت مردم فلسطین است؛ آنجا که یک روز می گویند "نه غزه نه لبنان" شعار اصلاح طلبان نبود و روزی دیگر با انتشار کاریکاتوری دقیقا حرف های غرب و رژیم صهیونیستی درباره علل حمله به غزه(وجود مقاومت و پاسخ به حملت اسرائیل) را تکرار می کنند. تغافلی که غرب را نیز وادار به اعتراف کرده، اما اصلاح طلبان را نتوانسته است از خواب غفلت بیدار کند؛ زیرا می گویند کسی که خود را به خواب غفلت زده است، نمی‌توان بیدار کرد!

+ توضیحات آرمان درباره کاریکاتور"بازی ناجوانمردانه"!

پی نوشت:

1-      صحیفه امام: 16/08/1357‌: مصاحبه خبرنگار آسوشیتدپرس

2-      صحیفه امام: 05/1/58

3-      هنری کیسینجر می‌گوید «اسرائیل» در ۱۰ سال آینده نابود خواهد شد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
2
مرگ بر فتنه گر
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
2
از جریانی که که تمام خوراکش را از دشمنان اسلام میگیرند و امید به شیطان بسته اند از این بیشتر انتظاری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
1
اینها عوامل دشمن در زمین خودی هستند و باید ریشه اشان راکند و به زباله دان تاریخ انداخت