کد خبر: ۵۸۷۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
توجیه اقتصادی احداث استخر در کوار

شهرستان کوار حتی یک استخر شنا هم ندارد

شهرستان کوار همواره در فصل گرما شاهد بروز حوادثی ناگوار برای افرادی است که در محلهای غیر مجاز به شنا می‌پردازند.

به گزارش شیرازهبه نقل از بهارکوار، شهرستان کوار با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، از وجود حتی یک استخر شنا نیز بی بهره است و مشتاقان این رشته ی ورزشی جهت شنا به مسیر رودخانه ها، کانال ها و استخرهای آبیاری کشاورزی می روند که هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ امنیت جانی خطرناک می باشند.

در مناطق جنوبی کشور و از جمله استان فارس و شهرستان کوار، گرمای هوا باعث می‌شود تا در فصل گرما و به ویژه در سه ماهه تابستان جوانان تمایل زیادی برای شنا کردن داشته باشند و بسیاری از رودخانه‌ها و کانال های آبیاری به ویژه در هنگام ظهر پذیرای بسیاری از علاقه مندان به شنا باشند.

شهرستان کوار همواره در فصل گرما شاهد بروز حوادثی ناگوار برای افرادی است که در محلهای غیر مجاز به شنا می‌پردازند و این بیانگر عدم توجه به خطرات شنا در رودخانه‌ها می باشد و لازم است با ساخت و توسعه استخرها از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

هر چند خطرات شنا در این رودخانه‌ها بارها اطلاع‌رسانی شده ولی نبود فضاهای تفریحی و عدم وجود استخرهای شنا باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان به این سمت کشیده شوند و بعضا جان خود را از دست بدهند.

ایجاد استخر می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای جوانان به شنا در روزهای گرم سال، بسیاری از مخاطرات شنا در آب‌های رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری را کاهش دهد. وجود آب سالم و بهداشتی و تفکیک استخر به بخش‌های کم‌عمق و پرعمق در کنار وجود نجات غریق از موارد برتری استخرها نسبت به آب‌های آزاد است.

 

توجیه اقتصادی احداث استخر در شهرستان کوار

در سال‌های اخیر شاهد توسعه عمرانی در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم ولی درشهرستان کوار به دلیل نوپا بودن در بسیاری از موارد ضعف‌ها و کمبودهایی وجود دارد و نیاز است توجه بیشتری به توسعه فضاهای تفریحی شود.

جوانان بخش عمده‌ای از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و باید برای پرکردن اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم را برای این موضوع فراهم سازیم.

شهرستان کوار از جمله شهرستان های پیشرو در امر ورزش در استان فارس می باشد و در این بین شنا از محبوب ترین ورزش ها است که به واسطه ایجاد نشاط و رفع خستگی بیش از پیش مورد اقبال عمومی واقع گردیده است.

علاوه بر این به منظور پر بار ساختن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، و هدایت آنان به سمت ورزش احداث استخرهای شنا حائز اهمیت خاصی هستند. ضمن اینکه اهمیت آموزش شنا با توجه به حدیث نبوی کاملا آشکار است.

با عنایت به موارد فوق و تراکم بالای جمعیت جوان شهرستان و عدم وجود حتی یک استخر شنا در شهرستان کوار و همچنین بافت مذهبی و لزوم رعایت شئونات اسلامی جهت استفاده بانوان از این ورزش، احداث استخرهای سرپوشیده در شهرستان کوار، علاوه بر دارا بودن توجیه مناسب اقتصادی می‌تواند بستر ساز اشتغال به کار نیروهای جویای کار گردد.

لذا می‌طلبد که مسئولان اهتمام بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های تفریحی برای قشر جوان داشته باشند و ساخت استخر شنا در شهرستان کوار می‌تواند در کاهش حوادث ناگوار تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
استخر زدن از نظر اقتصادی دیوانگیه و تو بقیه شهر ها هم اکثر استخرا تعطیلن.هزینه ی ساخت یک استخر کوچیک با توجه به شناژ و بنا و سازه و ساختمان و تاسیسات موتورخانه و پمپاژ بالای پانصد ملیون خواهد بود،که بازگشت این سرمایه حتی یک چهارم سود بانکیه این سرمایه (در صورت سرمایه گذاری در بانک) نیست!!عموی بنده انجام دادن برشکست شدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
1
مسول بومی و نماینده بومی میخواهد
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
نه عزیزم بومی پول دار زیاد است کمی همت وغیرت می خواهد