کد خبر: ۵۸۸۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
امام جمعه داراب خطاب به استاندار؛

داراب از لبنان بزرگتر است/ سپردن مدیریت داراب به یک بخشدار انصاف نیست/ مردم فرماندار بومی می خواهند

فرماندار ضعیف نمی تواند در شهرستان داراب کاری انجام دهد
به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، ظهر امروز نماز جمعه شهر امام حسن مجتبی (ع) به امامت حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در مصلی این شهر برگزار شد.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور و کم نظیر مردم در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: برخی کشورهای مدعی وقتی اقدامی مخالف میل باطنی شان انجام شود فورا دم از حقوق بشر می زنند اما در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند.

امام جمعه داراب با اشاره به مسائل اخیر در شهرستان داراب و تغییرات مدیریتی گفت:شنیده شده است که تغییر فرماندار داراب در دستور کار استاندار محترم قرار دارد، اولا تاکید می کنم که ما با تغییر مسئولین مخالف نیستیم و از مسئولین جدید شهرستان حمایت می کنیم اما جهت اطلاع عرض می کنم شهرستان داراب متاسفانه در سال های اخیر از مدیریت ثابتی برخوردار نبوده است.

پنج فرماندار در پنج سال؛ فرمانداران شش ماه فرصت خدمت داشته اند!

وی تاکید کرد: با تغییر فرماندار فعلی در پنج سال اخیر، پنج فرماندار در شهرستان داراب تغییر کرده اند که همه آنها غیر بومی بوده اند. اگر تنها شش ماه جهت آشنایی فرماندار جدید با شهرستان در نظر بگیریم تنها شش ماه وقت کار داشته اند!

حجت الاسلام صادقی خطاب به استاندار فارس گفت: نهایت سعی و کوشش شما این باشد که فرماندار آینده داراب بومی انتخاب شود، حداقل این است که فرماندار بومی با شهرستان پهناور داراب آشنایی دارد. این شهرستان با حساب فسارود پنج بخش دارد که از کشور لبنان بزرگتر است!

وی افزود: داراب از عدم ثبات در مدیریت شهرستان رنج برده است و ما خواستار معرفی فرماندار بومی آشنا به مشکلات شهرستان هستیم. فرماندار ضعیف نمی تواند در شهرستان داراب کاری انجام دهد چرا که ما مشکلات بسیار زیادی داریم.

سپردن مدیریت داراب به یک معاون یا بخشدار انصاف نیست

صادقی تاکید کرد: من شنیده ام که معاون یک فرمانداری یک شهر کوچک قرار است به عنوان فرماندار شهرستان داراب معرفی شود و شهرستان داراب تبدیل به یک آزمایشگاه مدیران تبدیل شده است که کار درستی نیست. این انصاف نیست که مدیریت شهرستان بزرگ داراب را به یک معاون یا بخشدار سپرد.

امام جمعه داراب گفت: من نمی دانم که این انتصاب با هماهنگی نماینده بوده است یا نه اما مردم داراب راضی به این انتصاب نیستند. مردم شهرستان داراب فرماندار ضعیف نمی خواهند که مدتی در این شهرستان مسئولیت بگیرد و بعد ارتقا یابد.

وی افزود: ما نیروهای قوی زیادی در داراب داریم که می توانید آنها را انتخاب کنید. از اصولگرایان، اصلاح طلبان یا تدبیر و امید فرقی نمی کند اما فرماندار از این شهرستان باشد تا بتواند با آگاهی از مشکلات، آنها را حل کند.

صادقی گفت: اگر می خواهید فرماندار غیر بومی بگذارید باید یک سر و گردن از نیروهای بومی بالاتر باشد، سابقه فرمانداری یا مدیر کلی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در مدت حضور بنده در داراب تمام طیف ها و گروه های شهرستان در کنار هم و متحد هستند ما فرمانداری نمی خواهیم که باند بازی کند، ما عامل اختلاف و گروه گرایی نمی خواهیم.  به اندازه کافی مشکلات داریم و از اختلافات چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا خسته شده ایم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
امام جمعه محترم داراب چرا در دوره ریاست جمهوری احمدی نزاد اینگونه از انتصابهای بدون سابقه افراد در جاهای مختلف براشفته نمیشدند
علي
ناشناس محترم ،روح صحبت امام جمعه محترم واضح نيست . بطور مشخص معلوم نيست ايشان از فرماندار فعلي (كرامت قاسمي )ناراضيند يا اينكه عملكرد ايشان را مطلوب مي دانند. ولي در هر صورت نظر ايشان در خصوص انتصاب افراد بومي جاي بررسي و قابل پذيرش مي باشد
رضا
اتفاقا میشدند این هم سند:
8 مرداد 1390

امام جمعه داراب گفت : خوشحالیم که سرانجام کرسی فرمانداری داراب بلا صاحب نماند، ولی به شدت از واژه سرپرست بدمان می آید.

حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار داراب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، افزود: خیلی از واژه سرپرست سختی کشیده ایم.

وی گفت : ثبات مدیریتی در فرمانداری داراب از مهم ترین ضرورت ها برای داراب امروز است و از جا به جا یی های سریع مسئولین گله مندم.

امام جمعه داراب افزود: من دولت و مسئولین دولت را بسیار دوست دارم، قصد سیاه نمایی هم ندارم، اما شهرستان داراب دارای مشکلات و کمبودهای بسیار فراوانی است.

صادقی ادامه داد: اگر وارد جاده داراب شوید، متوجه می شوید غالب مردمی که از شهر خارج می شوند، قصد دارند برای معالجه و مسایل درمانی خود به جهرم یا فسا بروند، چون آن جا دانشکده علوم پزشکی دارد و داراب ندارد، چون عملی که در داراب هزینه اش مثلا 400 یا 500 هزار تومان است در آن جا با 50 هزار تومان انجام می شود.

امام جمعه داراب در ادامه خطاب به اسدپور ،مدیر کل امنیتی استانداری فارس گفت : بیش از 80 درصد از مردم داراب در انتخابات به دکتر احمدی نژاد رای دادند، و این مشکلات و موارد سزاوار مردم نجیب این شهرستان نیست.

وی افزود: جناب اسدپور سلام مرا هم به جناب سجادی سرپرست استانداری فارس برسانید، ولی من از شما و مقامات استانداری گله مندم،این افراد مسئولین همین نظام اند، ولی هر روز عوض می شوند و هر روز شاهد تغییرات و جا به جایی ها هستیم، آخر این چه صیغه ای ست؟

امام جمعه داراب گفت : فرمانداران نیامده می روند؛فقط یک سال طول می کشد تا یک فرماندار غیر بومی با حوزه خود آشنا شود، ولی تا آشنا می شود او را عوض می کنند.

وی در ادامه از فرماندار جدید داراب هم خواست تا با جاذبه صد در صدی و دافعه به حد ضرورت بر ایجاد وحدت و اتحاد بکوشد و آلت دست گروه ها و افراد خاص نشود.
داراب پرس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
امام جمعه محترم براي رسيدن به پست مديريت يك دستگاه بايستي ابتدا كارمند و سپس بخشدار و با طي مراحل كسب تجربه معاون شود. بعد از آن وي را كه تجربه كافي بدست آورده مدير فرمانداري مي نمايند. پس بخشدار و معاون ميدانند كه چه كنند نه كسي كه با پارتي و بدون طي مراحل ، فرماندار مي شود و به خاطر چاپلوسي و ريا كاري مورد تحسين قرار مي گيرد. لطفا در سخنراني هاي خود تجديد نظر كنيد.
سعید
United States of America
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
امام جمعه محترم داراب خودشان بومی نیستند که دم از بومی میزنن