کد خبر: ۵۸۸۵۷
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

سخنی با استاندار؛ امان از رفیق بد!

مشغول شدن به گردگیری و غبارروبی از چهره های اینچنینی که بعضا به عنوان «عتیقه سیاسی» از آنان یاد می شود، باعث شده شخصی را به عنوان فرماندار یکی از شهرستان های مهم استان مطرح کنند که نامبرده از سابقه سیاسی خوبی برخوردار نیست.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ ماجرای افراطیون اعتدال‌نما این روزها در استان فارس به شکل عجیبی ادامه دارد. در حالی تندروهایی که چندین سال از عرصه قدرت دور بودند حالا دوباره زیر علم اعتدال بازگشته‌اند که هرچه تغییر کرده باشد، تاریخ گواه عملکرد گذشته آنان هست.

یحیی هاشمی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری فارس در دولت کنونی، کسی است که سابقه مشخصی در انتخابات سال 88 دارد. او در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، رئیس کمیته صیانت از آراء ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان فارس بود. کمیته صیانت از آراء یکی از اصلی‌ترین طراحی‌ها برای فتنه‌سازی در کشور بود؛ کمیته‌ای که اساساً شکل‌گیری آن نوعی ظلم به نظام بوده و نشان از بی‌اعتمادی نفرات اصلی ستادهای کروبی و موسوی به امانت‌داری نظام اسلامی داشت. همان روزها برخی تحلیل‌گران با تطبیق شکل‌گیری این کمیته با کمیته‌های مشابه در کشورهایی که انقلاب رنگی در آن‌ها رخ داده بود، احتمال مقدمه‌چینی از سوی برخی افراطیون برای ایجاد یک فتنه بزرگ در کشور را می‌دادند و همین نیز شد.

هاشمی بعد از نشستن بر روی صندلی مدیرکل سیاسی استانداری فارس نیز تا کنون موضعی روشن و شفاف درباره فتنه ای که رهبر انقلاب بارها از آن به عنوان ظلم بزرگ یاد کرده اند نگرفته است.

اما تلاش های صورت گرفته نشان دهنده جریانی در استانداری فارس است که سعی می کند با نقش آفرینی یحیی هاشمی، همراهان تندروی خود در دوران اصلاحات را دوباره به صحنه قدرت برگرداند. او با سفر به برخی شهرستان‌های فارس، سعی کرده تا از امتحان پس داده های ورشکسته، که جلسات‌شان با استاندار با تنش همراه شده بود، دلجویی کند و پایگاه خود را در میان این جماعت اعتدال‌نما حفظ و تقویت نماید.

مشغول شدن افراطیون به گردگیری و غبارروبی از چهره های اینچنینی که بعضا به عنوان «عتیقه سیاسی» از آنان یاد می شود، باعث شده که مدیرکل سیاسی استانداری فارس در تازه ترین اقدام، شخصی را به عنوان فرماندار یکی از شهرستان های مهم استان مطرح کند که نامبرده نه تنها از سابقه سیاسی خوبی برخوردار نیست، بلکه عملکرد ضعیف و تنش زای وی در دوران معاونت فرمانداری در زمان اصلاحات، ارجاع پرونده اش به سازمان بازرسی کل کشور را در پی داشته است.

وساطت های موسوی لاری وزیر کشور دولت خاتمی، که در گذشته مانع از صدور حکم انفصال از خدمت برای وی شده بود این روزها بازهم برای این فرد کارساز شده و او را به گزینه های فرمانداری در جهرم و فسا تبدیل کرده که با مخالفت مسئولین و نمایندگان مواجه شده و عملا نتوانسته است سهمی از قدرت ببرد.

این بار اما حمایت‌های نهان و آشکار از او و فشارها به استاندار باعث شده وی به عنوان گزینه سکانداری شهرستانی معرفی شود که علاوه بر اهمیت امنیتی و سیاسی آن، به تعبیری کریدر قاچاق مواد مخدر در استان نیز شناخته می شود و این مشکل را دو صد چندان می کند!

شیرازه با قبول این منطق که مدیران اجرایی باید تجانس فکری و عملی با دولت متبوع خود داشته باشند اما سوالات شفافی را از استاندار فارس دارد که نماینده عالی دولت باید تکلیف خود را در این پارادوکس های بین رفتار و گفتار روشن کند:

سید محمد احمدی که می‌گوید: «برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و دلمان می‌خواهد کار کنیم و به دنبال انحصارطلبی و ایجاد حلقه خاص دور خود نیستم» چرا در عرصه عمل، شاهد انتصاب برخی افراد با سابقه‌ای مشخص در فتنه و تندروی از سوی او هستیم؟

چرا استاندار کسانی را که افراطیون اصلاح‌طلب، «مدیران افراطی اصولگرا» می‌نامند، عزل می‌کند اما از آن سو، دوباره از همان افراطیون اصلاح طلب که خود نیز منتقد آنان است، مدیر بر می‌گزیند؟! اگر بناست خط اعتدال پیگیری شود، فارغ از این‌که خود استاندار در نقد خودش گفته که 95 درصد مدیرانش اصلاح‌طلب هستند(!) باید افراطیون از هر دو دوطرف کنار زده شوند؛ امری که در این منطق اعتدالی بنا نیست محقق شود.

فارغ از گلایه های سربسته نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه این هفته (+)، بی ربط یا با ربط، حرف آن بخت برگشته ای که کارنامه زندگی خود و خانواده اش را سیاه کرده بود به ذهن می آید که حسرت می کشید و می گفت: «امان از رفیق بــد!» اما افسوس که فرصت گذشت...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
با سلام. اقای استاندار چرا فکری به حال استخدامی های 91 نمی کنید چرا با زندگی جوانان این مملکت بازی می کنید لااقل شما هم از طرف ما یه حرفی بزنید که ما بدانیم شمازنده اید واستان فارسی هم در این کشور هست.منتظرشما هستیم/ جمعی از جوانان بدبخت قبول شده در ازمون91.
ali
استانداري منتظر دستور معاونت راهبردي رييس جمهوري است.پيگيري لازم را استانداري كرده.كل كشور اين مشكل را دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
2
شیرازه بد وازه نوبتی هم باشد نوبت هاشمی است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
2
باتشکرازامام جمعه محبوب ودلسوزداراب باپشتیبانی ازایشان پیشنهاد می کنم درجلسه معارفه شرکت نکنند
دلسوز
United States of America
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
استاندار از شما انتظار نداشتیم رفیق باز بشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
باتشکر از شهامت وبصیرت امام حمعه داراب ایکاش نماینده داراب هم مانند امام حمعهداراب ونمایندگان فسا وجهرم مقامت می کردند وتسلیم گزینه های تحمیلی نمی شدند
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
ملاك پست دهي در دولت راستگويان : - تطهير فتنه و فتنه گران - زاويه دار بودن با رهبري - فحش به احمدي نژاد..
دلسوزی ازفیروزاباد
United States of America
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام جناب استانداردلسوزوسید بزرگواروانقلابی. باعرض تاسف فرماندار فیروزاباد ریس ستاد میرحسین واز تندروهای اصلاح طلب میباشدچرا اقای یحیی هاشمی وفیروزابادی اینطور بسر ما اورد نداینده به این مردم کار نداریددر انتخابات متشکریم
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
4
بعنوان دلسوزی برای انقلاب متاسفانه دکان باز کرده ایدودراین هشت سال با انگ زدن به افراددلسوز ومدیر ومدبر مثل آقای هاشمی آنهاراازخدمت محروم ساختید فساد مالی دولت گذشته رابه این زودی ازیادبرده اید تهمت زدن وبردن آبروی افرادراازیادیرده اید .دست ازسرملت برداریدیگذاریدآرامش برقرارشود
دلسوز بی طرف حتمابخوانید
فساد مالی هرکس داشته باشد به سزای اعمالشان خواهند رسیدولواقازاده هاشمی رفسنجانی ولی از بین بردن نظام چی .شما حمایت میکنید
دلسوزی ازفیروزاباد
اون کسانی که ارامش ازمردم گرفتن سال 88فتنه گران ضد انقلاب باید الان مسئول باشند 3سال اینده معلوم میشود
جوانی ازقیرو کارزین
مرفهین بی درد چه کسانیندکه امام همیشه از انها مینالید
ناصرغفوری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
3
سایت محترم شیرازه چرااینقدربدگویی میکنید شخصی که اهانت میکنید ازخانواده محترم دوشهید سرافراز وازنیروهای ارزشی وخدمتگذار میباشید...ایشان درهرجاکه بوده منشا خدمات فراوان بوده وانشالله درکسوت فرمانداری.......منشا خیر وخدمات خواهند بود..ایشان نیروی خط امامی ست کجا پرونده داشته ،.کجا افراط...کجا،،،،،،، انصاف داشته باشید
دلسوزی ازفیروزابادجوابش رابخوانید
پرونده ببینیدسال 88نماینده فتنه گران کی بوده کاندیدای رد صلاحیت شده کی بوده دردانشگاه مدرس تهران برعلیه رهبری که بوده باانصاف
محمد
شما که اینقدردلسوزید نشناخته قضاوت نکنیدما همشهری هستیم .دلسوزازفیروزابادکاملا صحیح می فرماید
Safa
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
3
عقده اي هستيد شما،همين و بس
دلسوزی ازفیروزاباد
United States of America
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
1
میرحسین که سیدوبیشترازاین افراد خدمت کرده حالا کجاست
صدیق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
بابا هیس شما چرا اصلا"توجه نمی کنید بیچاره آقای استاندار وفرماندار وهاشمی که تصمیم گیرنده نیستند این نماینده اولی ها هستند که دارند برای دوربعد مجلس مهره گذاری می کنندخوب زرقون هم مثل بهزیستی وارشادو .......می مونه دیگه خوب آقای قادری اگه بلدی شما هم بجای پرداختن به بودجه واعتبارات کشور به آینده ات فکرکن مردحسابی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
تش گرفتی باز که شیرازه؟؟؟؟