کد خبر: ۵۸۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 12 مرداد

انتقاد تند نماینده شیراز از پاسکاری مردم بین ادارات فارس

کشف اختلاس 12 میلیادری در شیراز یکی از عناوین مشترک روزنامه امروز فارس است.
به گزارش شیرازه؛ «پاسکاری مردم از زمین این اداره به آن داره تاسف‌بار است»؛ این تیتر امروز «خبر جنوب» است که از میان سخنان دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است. قادری در این مصاحبه گفته است: «وقتی نمی‌توانیم از عهده مسائل کوچک فارس برآییم چگونه می‌خواهیم داعیه نقش‌آفرینی در توسعه این استان را داشته باشیم». «کنکوری‌های فارس در جا زدند!» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است که با اشاره به حضور تنها یک دانش‌آموز شیرازی در میان برترین‌های کنکور نوشته است: «شهری که صاحب یکی از مکاتب معماری و هنر در کشور می‌باشد نتوانسته در کنکور امسال یکی از دانش‌آموزان خود را به عنوان نفر اول تا سوم در کارنامه رشته هنر داشته باشد». به نظر می‌رسد این انتقاد خبر جنوب بر مدار انصاف نیست چرا که این مسئله چندان ربطی به جایگاه استان و مکاتب هنری و ... ندارد و اساسا رقابت در میان ده نفر اول هر رشته، عمدتا به استعداد انسانی، تمرکز و ... بستگی دارد. این روزنامه در صفحه گردشگری خود هم به نم‌ کشیدن کتیبه داریوش پرداخته است.

روزنامه «افسانه» اما «زندیه دیگر ثبت جهانی نمی‌شود» را با اشاره به احداث یک هتل در نزدیکی آن تیتر یک کرده است. مدیرمسئول این روزنامه در یادداشتی با عنوان «ارکستر تک‌نوازان» به انتصابات در استان و تعامل استانداری با نمایندگان پرداخته و اصرار برخی نمایندگان برای تثبیت برخی مدیران در مناطق خود را کمی هم به انتخابات مجلس آینده ربط داده است! افسانه هم‌چنین به نقل از برومندی نماینده مردوشت، ارسنجان و پاسارگاد نوشته است که این ارسنجان، درودزن و کامفیروز هنوز بیمارستان ندارند. البته ظاهرا ارسنجان دارای بیمارستان است و اکنون بر سر بیمارستان دوم، مشکلاتی پیش آمده.

«اجاره‌دهندگان منازل مبله تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند» را «نیم‌نگاه» به نقل از دادستان عمومی و انقلاب شیراز تیتر کرده است. در ستون «در شهر چه خبر است؟!» مطلبی انتقادی به تاخیرهای بسیار پرواز شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده است. در قسمتی از این مطلب آمده: «به‌راستی که دیگر شرکت‌های هواپیمایی شورش را در آورده‌اند و به اندازه یک ارزن هم برای مسافرین ارزش قائل نیستند!! شرکت‌های هواپیمایی هر جنازه‌ای را در خطوط هواپیمایی خود به پرواز در می‌آورند». یادداشت صفحه ورزشی این روزنامه هم به فساد در فوتبال ایران پرداخته است.

اما «عصر مردم» با تیتری عجیب منتشر شده است. این روزنامه به نقل از «کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا» تیتر زده: «نظام باید داغ خیانت را بر پیشانی احمدی‌نژاد بزند». چه کسی کریمی اصفهانی را می‌شناسد؟ چند درصد از فعالان سیاسی شیراز و استان او را می‌شناسند؟ وقتی متن هم خوانده شود، جز این‌که کریمی یک فعال سیاسی اصولگرا است، معرفی دیگری نیامده است. عصرمردم برای بیان یک جمله تند و تیز علیه احمدی‌نژاد، سخن یک شخصیت سیاسی نه چندان معروف صنفی را تیتر یک خود کرده است! به همین سادگی! به همین حرفه‌ای‌گری! قضیه وقتی شیرین‌تر می‌شود که سرمقاله امروز جناب عسلی هم خوانده شود:«نقش خبرنگاران و خبررسانان و صداقت کلامی و نوشتاری آنان مهم است به نحوی که می‌تواند جامعه‌ای را به صلاح و رستگاری سوق دهد یا به جنگ و اختلاف و تفرقه بکشاند». این روزنامه هم‌چنین به نقل از امام جمعه داراب نوشته است: در کمتر از 5 سال در داراب 5 فرماندار عوض شده‌اند.

کشف اختلاس 12 میلیاردی یک کارمند بانک در شیراز، جنگ غزه، ضرورت ساماندهی هسته‌های مقاومت در فضای مجازی به نقل از معاون فرهنگی شهردار شیراز و ... از دیگر عناوین روزنامه‌های امروز هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زارع
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
0
به ايشان ميگن نماينده دلسوز ومردمي ازاين بهترنميشه شيرازه جان
ايشان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
1
گفتيم نماينده شجاع انتخاب كرديم تا مشكلات كوچك مان حل كند !مشكلات بزرگ پيش كش!!
نسيم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
1
عمو ولوم كن ! يعني امروزمتوجه شديد آقاي نماينده؟! يا نسيم انتخابات نزديكه؟