کد خبر: ۵۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

اعزام بیش از ۲۸۰۰ دانشجوی استان فارس به اردوهای جهادی

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس گفت: در طول تابستان ۸۰ اعزام در اردوهای ۱۰ تا ۱۲ روزه انجام می‌شود و پس از ماه مبارک رمضان اعزام‌ها شروع شده است.

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس گفت: در تابستان امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان فارس به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

به گزارش شیرازه سعید یوسفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: اردوهای جهادی در مقاطع مختلف نوروز و تابستان برگزار می‌شود و در تابستان امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ گروه جهادی دانشجویی در استان فارس فعال هستند، گفت: حدود ۸۹ گروه در شهرستان‌ها فعال هستند که دانشجویان هر شهرستان به مناطق محروم همان شهرستان ارائه خدمات می‌دهند و در تمامی شهرستان‌های فارس گروه‌های جهادی دارند.

یوسفی افزود: ۹ گروه جهادی دانشجویی نیز در شیراز فعال هستند و گروه‌های شیراز به روستاهای آباده طشک، نورآباد، داراب، روستای لنده در استان کهکیلویه و بویراحمد و روستاهای جیرفت کرمان اعزام می‌شوند.

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: در طول تابستان ۸۰ اعزام در اردوهای ۱۰ تا ۱۲ روزه انجام می‌شود و پس از ماه مبارک رمضان اعزام‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه این اردوها خودجوش از سوی دانشجویان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هزینه و اعتبار این اردوهای جهادی از طریق بسیج، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و خیران تامین می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه اردوهای جهادی با هدف و رویکرد فرهنگی در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در زمینه فرهنگ مباحثی چون مسائل اعتقادی، خانواده، آسیب‌های ماهواره و غیره به خانواده‌ها در مناطق محروم آموزش داده می‌شود.

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز آموزش و مشاوره در پرورش گیاهان دارویی، قارچ و افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی از جمله فعالیت دانشجویان در اردوهای جهادی است.

نظرات بینندگان