کد خبر: ۵۸۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
ایمیل فوری وزارت علوم برای اساتید دانشگاه چه بود!؟

اقدام عجیب و ناشیانه وزارت علوم در نظرسنجی مضحک از اساتید دانشگاه

نزدیک به یک ماه از زمانی که علی لاریجانی برای استیضاح وزیر علوم وساطت کرد می گذرد و حالا دیگر کمتر از یک هفته به پایان آن 30 روز، فرصت باقی مانده است.
به گزارش شیرازه به نقل از رجا نیوز، نزدیک به یک ماه از زمانی که علی لاریجانی برای استیضاح وزیر علوم وساطت کرد می گذرد و حالا دیگر کمتر از یک هفته به پایان آن 30 روز، فرصت باقی مانده و آنطور که به نظر می رسد نه تغییر رویکرد خاصی در عملکرد فرجی دانا بوجود آمده و نه تغییری در تصمیم نمایندگان استیضاح کننده وزیر علوم.

طی روزهای گذشته وزارت علوم دست به اقدام عجیبی زده و با ارسال لینک یک نظر سنجی اینترنتی به رایانامه اساتید دانشگاه ها، از آنها خواسته در این نظرسنجی شرکت کنند.
 
اما آنچه در این نظرسنجی به صورت آشکاری خود را نشان می دهد، سوال های خاص و جهت دهی شده ای است که از اساتید دانشگاه ها خواسته شده به آنها پاسخ دهند و چینش و گزینه های برخی سوالات نیز به گونه ای است که به نظر می رسد قرار است در پایان، نتیجه نظرسنجی ها برآورد مثبتی از عملکرد یک ساله وزیر علوم داشته باشد تا شاید در روز مبادا و استیضاح فرجی دانا، بشود با استناد به این نظر سنجی! از رضایت جامعه دانشگاهی از وزیر علوم سخن به میان آورد. ابزار فشاری که طی روزهای گذشته نیز رسانه ها و چهره های افراطی حامی دولت، بدون هیچ مستندی بارها با تکرار آن خواسته اند تا چنین القا کنند که مجلس با استیضاح فرجی دانا در برابر نظر اساتید دانشگاه ها ایستاده است!
 
بر پایه این گزارش، در بخشی از این نظر سنجی که زیر نظر « دفتر مطالعات برنامه‌ريزي و سياستگذاري فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري» نیز انجام شده، سوالاتی به صورت زیر مطرح شده است:
 
 
 
*چقدر با این جمله موافقید: «به لحاظ رشد علمی، کشور ما در 8 سال دولت گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است؟»

* «نظر شما درباره رویکردهای دولت جدید در دانشگاهها چیست؟»

* «در مجموع عملکرد دولت جدید را در حوزه آموزش عالی تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟»
 
به نظر می رسد این اقدام ناشیانه نه تنها تاثیری در اراده نمایندگان خواهان استیضاح وزیر علوم نخواهد داشت بلکه برگ دیگری از سیاسی کاری ها و حاشیه پردازی های این وزارتخانه در یک سال گذشته است.
 
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
0
ما همه موافق ابقا وزیر علوم هستیم دگم اندیشی دیگه تموم شد برادر
منصوری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
0
درود بر وزیر شجاع پرفسور فرجی دانا