کد خبر: ۵۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
در جشن چهل سالگی سازمان انتقال خون مطرح شد؛

سازمان انتقال خون ایران رتبه برتر سالم‌ترین خون را دارد/ مرگ سالانه 18هزار نفر در سوانح رانندگی

سالانه بالغ بر 18 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و تعداد بسیاری نیز مصدوم می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مديركل انتقال خون فارس گفت: سازمان انتقال خون ایران جزو پنج سازمان برتر جهان و در حال حاضر از نظر دارا بودن سالم‌ترین خون دارای رتبه اول منطقه است.

دكتر محمدحسن كريمي در جشن چهل سالگی تاسیس سازمان انتقال خون ایران که با همکاری جمعیت هلال احمر و با شعار چهل سال همراهی چهل میلیون اهدای خون برگزار شد، خاطرنشان کرد: چهل سال قبل در چنین روزی سازمان انتقال خون با هدف خدمت به مردم در کشور به صورت سازمان یافته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت همکاری و فعالیت کارکنان سازمان انتقال خون بسیار گسترده است، افزود: رتبه برتر سازمان انتقال خون ایران در جهان را مدیون ایثار داوطلبان اهداکننده خون که در دنیا بی‌نظیر هستند و همیاری همگان بوده‌ایم و امیدواریم این جایگاه بیش از این ارتقا یابد که در این راستا تلاش بی‌دریغ کارکنان این سازمان هم قابل تقدیر است.

برخی بیمارستان‌های شیراز در کشور بی‌نظیر است

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس هم در این مراسم با اشاره به آمار تکان‌دهنده تلفات رانندگی اظهار تاسف کرد که سالانه بالغ بر 18 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و تعداد بسیاری نیز مصدوم می‌شوند که بسیاری از نیازمندان خون از بین حادثه‌دیدگان رانندگی هستند.

کمال فیروزآبادی با بیان اینکه بیمارستان‌هایی که در شیراز وجود دارد مانند بیمارستان پیوند اعضاء در کشور بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: استان فارس به دلیل ارائه خدمات برتر سلامت و درمان، میزبان بسیاری از بیماران از استان‌های همجوار است و از این رو برای رفع نیاز خون بیماران به خون بیشتری نیاز دارد.

وی گفت: از حس نوع‌دوستی مردم شیراز که با اهدای خون خود به یاری هموطنان و همنوعان خود می‌شتابند به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم.

فیروزآبادی افزود: اهداکنندگان خون در جامعه نقش مهمی در نجات جان بیماران داشته و در کشور ما همان طور که افراد زیادی به خون نیاز دارند اهداکنندگان بسیاری نیز با اهدای خون خود به بیماران جان دوباره می‌بخشند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) انجام هر کار خیری را بزرگ دانسته و حتی میزان کم کار خیر را بسیار دانستند.

حجت‌الاسلام حمید مقامی با بیان اینکه تاکنون چهل سال از عمر انتقال خون ایران می‌گذرد، افزود: در این چهل سال چهل میلیون اهدای خون انجام گرفته و امیدوارم امسال و سال‌های آینده این میزان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چهل میلیون همراهی بسیار ارزنده است، تصریح کرد: چهل میلیون همراهی یعنی نجات دادن چهل میلیون نفر از مرگ و این کمک انسان دوستانه بسیار ارزنده و نیک است که رضایت خدا و بندگان خداوند را در پی دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه اهدای خون برای فرد اهداکننده نیز فوایدی دارد، خاطرنشان کرد: فرد اهدا کننده با اهدای خون جان انسان‌ها را نجات داده و بزرگترین کار خیر را انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان