کد خبر: ۵۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 15 مرداد

کارگران در این باغ هم‌چنان مشغول کارند!/ «زنگبار» شهری برای شیرازی‌ها

معاون دانشگاه شیراز گفته است که با سیلی صورت مان را سرخ نگه می داریم. حالا شیراز هم یک شهر کتاب دارد.
به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» خبر دیدار اعضای شورای شهر و شهرداران شیراز با آیت الله ایمانی را تیتر یک خود کرده و عکسی را هم از این دیدار در صفحه اول خود به چاپ رسانده است. امام جمعه شیراز در این دیدار خواستار تسهیل رفت و آمد به حرم مطهر شده است. فرمانده نیروی انتظامی فارس هم با جمعی از معاونین خود به زیارت سید علاءالدین حسین مشرف شده اند و به با رییس هیئت امنای این امامزاده بزرگوار نیز دیدار کرده اند. حجت الاسلام طاهری در این دیدار گفته: «امنیت یکی از شاهرگ های حیاتی جامعه است». این خبر در صفحه شیراز این روزنامه به چاپ رسیده است. مدیر عامل شرکت گاز استان هم در جمع خبرنگاران از افتتاح 78 پروژه گازرسانی همزمان با هفته دولت خبر داده است.

«عصرمردم» اما دیدار هاشمی رفسنجانی و مولوی عبدالحمید را تیتر یک خود کرده. عکس امروز این روزنامه هم مربوط به دیدار رییس صداوسیمای فارس با خبرنگاران است که با تیتر «تاکید کشفی بر لزوم همدلی اصحاب رسانه» به چاپ رسیده.

«خبر جنوب» امروز تیتر خود را این‌گونه زده است؛ «زنگبار شهری برای شیرازی‌ها». رئیس جمعیت صلیب سرخ تانزاینا در مراسمی که به مناسبت چهلمین سال تاسیس انتقال خون ایران در شیراز برگزار شد، گفته است که تعامل شیراز و زنگبار به هفتصد سال قبل بر میگردد. درخواست کمک معاون دانشجویی دانشگاه شیراز از خیرین برای احداث خوابگاه متاهلین از دیگر مواردی است که با تیتر «با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه می‌داریم» منتشر شده است. امادر صفحه حوادث خبر جنوب می‌توانید ماجرای مردی که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی به کلاهبرداری اینترنتی در شیراز اقدام کرده بود را بخوانید. اما در صفحه گردشگری این روزنامه، «باغ‌نو شیراز» مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمتی از این گزارش آمده: «با این‌که پرونده مرمتی باغ نو شیراز سال‌ها است گشوده شده اما به نظر می‌رسد مرمت این اثر ملی تمام شدنی نیست چرا که مرمت‌گران و کارگران همواره مشغول کارند و این محوطه تاریخی هنوز به جاذبه گردشگری تبدیل نشده است.» توصیه‌های امام جمعه داراب به فرماندار جدید این شهر هم از دیگر مطالبی است که می‌توانید در صفحه شش این روزنامه مطالعه کنید.

«فارس زیر بار طرح جامع مالیات می‌رود» را «افسانه» تیتر یک کرده و به نقل از رئیس سازمان امور مالیاتی کشور آورده که در شهریور ماه امسال هفت استان جدید زیر بار این طرح می‌روند. این روزنامه با انتشار گزارشی از راه‌اندازی اولین شهر کتاب شیراز از قول محمد بهشتی رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت اصلاحات آورده: شیراز شهر کتاب را کم داشت. «کشف نود درصد از قتل‌ها در فارس» از دیگر عناوین افسانه است که به نقل از سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس منتشر شده است.

نظرات بینندگان