کد خبر: ۵۹۱۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
بیست و نهمین معجون وبلاگی شیرازه:

یک زن و مرد خطرناک در خانه ما/ خواهران لباس رزم بپوشند

در بیست و نهمین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس منتشر شده است.

شیــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر،شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

وبلاگ قلم فارس نوشت: رجز خوانی ماهواره ها روی موج ابتذال

101

پدر خانه در کنار دستگاه ماهواره نشسته و با شور و اشتیاق خاصی اخبار شبکه‌ها را دنبال می‌کند، ‌در حال و هوای خود و غافل از بچه‌ها است که مادر وارد خانه می‌شود، ‌با مشاهده این صحنه با عصبانیت می‌گوید: مرد دستگاه رو خاموش کن، ‌بچه کنارت نشسته؟!

عصبانیت مادر خانه از یک طرف و غر زدن‌های پدر از طرف دیگر شروع یک دعوای حسابی بین آنها است، ‌دمپایی و در قابلمه است که در فضای خانه پرتاب می‌شود.

اما در این بین چشمانی قشنگ و کنجکاو به تلویزیون خیره شده است و دستان کوچک بچه‌ها بر روی دکمه‌های کنترل قرار می‌گیرد، ‌شبکه‌ها یکی پس از دیگری عوض می‌شود، ‌مادر و پدر در حال و هوای خود و بچه‌ها هم در حال و هوای دیگری با رفیق جدید و خطرناک خود هستند ؟!

تأثیرات منفی شبکه‌های زنجیره‌ای ماهواره را نمی‌توان انکار کرد

ماهواره و تهدیدات فرهنگی، ماهواره و آسیب‌های اجتماع، ماهواره و امنیت اخلاقی جامعه و… شما هم شاید در چند وقت اخیر این واژه‌ها را شنیده یا آنها را در مقالات روزنامه‌های مختلف خوانده باشید. طی هفته‌های گذشته در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ضمن ارتباط تلفنی با دختران و پسران ایرانی از آنها می‌خواهند که حرف‌ها و رفتارهای غیراخلاقی از خود بروز دهند!

به عقیده بسیاری از کارشناسان علت بسیاری از بزه‌های اجتماعی در چند سال گذشته به ویژه در بین جوانان استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای و مشاهده تصاویر مبتذل و مستهجن است که این تصاویر می‌تواند بر روی فکر و ذهن جوان تأثیرات منفی و مخربی داشته باشد.

در چند ماه گذشته این موضوع تا جایی پیش رفته که تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای بدون هیچگونه فیلترینگ و یا ضابطه‌ای و در قالب شبکه‌های اجتماعی اقدام به پخش تصاویر غیراخلاقی و مستهجن می‌کنند وحتی در چند ماه اخیر با ارائه شماره تماس و راه‌های ارتباطی از مخاطب خود می‌خواهند که با این شبکه‌ها تماس گرفته و نوعی ارتباط غیراخلاقی تلفنی و از راه دور برقرار کنند.

سهل انگاری خانواده‌ها

یکی از علت‌های اصلی گرایش فرزندان و جوانان به این نوع شبکه‌ها سهل‌انگاری بخشی از خانواده‌های ایرانی نسبت به استفاده فرزندان از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

دکترشهربانو قهاری، روانشناس و استاد دانشگاه با بیان این مطلب که خانواده به عنوان نهاد اصلی جامعه نقش اصلی را در رابطه با موضوع دارد، می‌گوید: سهل انگاری تعدادی از خانواده‌ها در رابطه با ماهواره و خطرات آن می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های جدی روحی و روانی در بین فرزندان باشد.

این زنگ خطر برای چه کسی به صدا در آمده؟

شبکه‌های ماهواره‌ای که به تازگی به راه افتاده و به دنبال ارتباط با مخاطبان هستند، می‌توانند زنگ خطر جدی برای یک بحران اجتماعی و آسیب‌های شدید روحی و روانی برای جوانان و حتی کودکان و نوجوانان باشند.

استفاده از تصاویر مبتذل برای برقراری ارتباط از شیوه‌های جدیدی است که این نوع شبکه‌ها برای برقرای ارتباط با جوانان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

زمانی این اقدام را در راستای جنگ نرم دشمن و ترغیب جوانان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای دانسته و بر این باور است که استفاده از تصاویر تحریک‌آمیز بخصوص برای نسل جوان و به کار بردن موسیقی‌های تند و با ضرب‌آهنگ بالا از شیوه‌های این نوع شبکه‌ها است.

یکی از راهکاری کاهش این نوع آسیب اجتماعی رفع دغدغه‌های اصلی جوانان به ویژه در حوزه اشتغال و ازدواج می‌باشد و چنانچه یک جوان کار مناسب و زندگی در حد متعادل داشته باشد بسیار کمتر به سراغ اینگونه موارد خواهد رفت.

یک زن و مرد خطرناک در خانه ما!

در بخش پایانی این گزارش نمی‌خواهیم همانند گزارش‌های معمولی حرف‌های تکراری بزنیم و آنها را به رشته تحریر دربیاوریم اما می‌خواهیم چند لحظه فقط در حد چند لحظه مسؤولان، خانواده‌ها و جوانان را به تفکر در رابطه با این موضوع و خطرات آن دعوت کنیم.

شبکه‌های ماهواره‌ای با امکان دسترسی به اطلاعات، تصاویر، فیلم‌ها و اتاق‌های گفت‌و‌گو فرصت‌ها و تهدید‌های تازه‌ای را برای ما به ارمغان آورده است.

اینکه استفاده از ماهواره در ایران آزاد است یا نه، به ما ارتباطی ندارد و این مسؤولان هستند که باید برای این موضوع تدابیر لازم را بیندیشند، اما آنچه که به ما مرتبط است، شفاف‌سازی افکار عمومی ‌و آگاه‌سازی اقشار مختلف از خطرات این نوع شبکه‌ها است چرا که در چند سال گذشته به علت عدم اطلاع‌رسانی در برخی از بخش‌ها به ویژه ماهواره و مسائل پیرامون آن شاهد مشکلات مختلفی در بدنه جامعه هستیم.

لازم است مسؤولان با برنامه‌ریزی بهتر در زمینه استفاده از دستگاه ماهواره در جامعه و خانواده‌ها هم با حفظ هوشیاری و آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدات این وسیله ارتباطی بهترین روش‌ها را برای برخورد با این نوع از آسیب اجتماعی به کار گیرند.

فراموش نکنیم در صورتی که این موضوع محقق نشود در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد توسعه روزافزون آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی در بین آحاد مردم خواهیم بود.

******

وبلاگ آلونک نوشت: پنج دقیقه فقط برای خودِ خدا ...

482

خیلی گرفتار هستی! هر چی می‌گردی دنبال یک ساعت که بیکار باشی، بلکه یک کار فوری دیگر رو انجام بدهی، پیدا نمی‌کنی. از صبح که بلند می‌شوی، تمام ذهنت توی کارهای روزت می‌چرخه. یکی یکی از ذهنت می‌گذرند. هر از گاهی هم مثل این که یک شوک بهت وارد می‌شود؛ چون یک‌مرتبه یادت می‌آد که یکی از کارهات رو که خیلی ضروری و فوریه، توی برنامه‌ی روزانه‌ات نگنجاندی. حالا باید چه قدر فسفر بسوزانی تا بالاخره یک جای خالی برایش پیدا کنی. خدا وکیلی چه قدر گرفتار هستی!

بالاخره برای هر چیزی یک وقتی می‌گذاری و کارها رو به صف می‌کنی که یکی یکی انجام هشه! انصافاً مدیریتت خیلی خوبه! حالا همه‌ی کارها نه، بیش‌تر کارها رو تا شب انجام می‌دهی. چه قدر از مدیریت خودت خوشت اومده! حق داری! بالاخره کاردرست هستی و این چیز کمی نیست!

وقت اذان می‌رسه. اول وقت وضو می‌گیری و می‌ایستی به نماز. هنوز اول نماز هستی که باز ذهنت می‌خواد دور گرفتاری‌های روزانه‌ات بچرخه! یک مرتبه یادت به مدیریّت عالی و فوق العاده‌ات می‌افته و می‌افتی به جان خودت!

ـ به همه چیز و همه کس وقت دادی، به خدا هم وقت دادی؟

ـ بله، به همین خاطر هست که الان دارم نماز می‌خونم.

ـ آخه این انصافه که از ابتدا تا انتهای نمازت، فکر و دلت رو توی مسایل دیگر بچرخانی؟ این وقت دادنه؟!

ـ راست می‌گی انصاف نیست!

تصمیم می‌گیری به خدا هم وقت بدهی؛ به خالقت وقت بدهی؛ به کسی که بود و نبودت دست او هست، وقت بدهی!

از این به بعد، برای هر نماز، پنج دقیقه وقت می‌گذاری. از ابتدا تا انتهای نماز، فقط صحبت با خدای کریم و رحیم و غفور و ستّار.

شاید برای بیست و چهار ساعت، پنج تا پنج دقیقه به خدا وقت می‌دهی، انصاف نباشه؛ ولی برای شروع خوبه! یادت باشد که ادامه بدهی.

پنج دقیقه فقط برای خودِ خدا …

حتّی به کارهای برای خدا هم فکر نخواهی کرد!

وبلاگ شهر من نوشت: کاسب جماعت…

121369913821_8703251239_L600

خدایی تو شهری که نام سومین حرم اهل بیت رو با خودش یدک می کشه ، بی احترامی و بی اعتنایی به حجاب خیلی  ناراحت کننده که نه بدتر خفه کننده …نه

نمی دونم اسمشو چی میذارین ..کاری ندارم .هر کس پوشش معقول و موجهی باید داشته باشه .اما خدایی خانمای چادری و محجب چیکارتون کردن ؟؟؟؟؟؟ با شمام آقای فروشنده .. بله شما شما که وقتی یه چادری و محجب و موقر رو می بینی انگار ته دلتو بالا میارن !!!! شما آقایی که وقتی میخوای زن انتخاب کنی میگی متین باشه ، سربه زیر باشه اما عملا چشمات دنبال چی وچی وچیه!!!!! خدایی یه نگا به پشت سرتون بندازین ..

مگه ای طفل معصوما چیکارتون کردن !!! جز اینکه خودشونو از نگاه هرزه بعضی دور می کنن؟؟؟ چرا با رفتار ناشایستی که دارین دل پاک خانمای موقرمونو می شکنید و بدرد میارین ؟؟؟

با شمام کاسبای عزیز اونایی که تو سینما سعدی، ملاصدرا، و…. پارچه می فروشید و عطر می فروشید و خدایی یه نگا به پشت سرتون بندازین ببینید

بچه های کی بودین و هسین …

وب نور نوشت: خواهران لباس رزم بپوشند …!!

دیروز در شهر نورآباد ممسنی و در بازار آن داشتم راه میرفتم با یک نگاه گذرا به این آدم ها و دخترها و زنان می شد رنگ و لعاب غرب زدگی را در این شهر سنتی دید پوشش دخترانشان همچون پوشش مجریان شبکه های ماهواره ای بود ساپورتی و رنگی و بدن نما …

این صحنه ها را که دیدم تنها به یاد این جمله شهید محمدعلی زرین‌کفش  افتادم:

این موضوع مهم را در نظر بگیرید که حضرت زینب (س) و اهل بیت امام حسین(ع) بودند که با اعمال خود خون امام حسین (ع) را به ثمر رسانیدند و پیام خون شهدا را به تمامی انسان‌ها دادند و همواره در همان حالت اسارت، مهم‌ترین مسئله برای آن‌ها حجاب و دوری از چشم نامحرمان بود.

از تمامی خواهرانم می‌خواهم که حجاب، این لباس رزم، را حافظ باشند. آن چنان پوشیده ظاهر و باطن باشند که باعث خشم دشمن و خوشحالی دوستان شوند، و البته این‌ها همه باید برای خدا باشد.

وبلاگ بهار ایمان نوشت: راه‌های مقابله با فعالیت‌های ضد مهدوی در فضای مجازی

46491_643

ا ینترنت و فضای مجازی از بدو فراگیر شدن، گستره وسیعی از اطلاعات را در معرض همگان، نمایان ساخت و پس از آن، انواع اطلاعات اعم از ـ صحیح و ناصحیح، خوب و بد ـ با کمترین هزینه و توسط همگان، در معرض عموم قرار گرفت.

پس از آن بود که اندیشه‌ها و مکاتب گوناگون از این بستر، جهت ارائه مطالب مورد نظر خویش بهره بردند و چندی نگذشت که فضای مجازی، بستری برای تقابل و جنگ همه جانبه اندیشه‌ها گشت. از آنجا که مذهب حقه تشیع ـ به طور عام ـ و عقیده مهدویت ـ به طور خاص ـ مخالف همه مکاتب و انگاره‌های انحرافی جهان است، هجمه‌ای همه جانبه علیه اسلام و تشیع و به طور خاص، اندیشه و دکترین مهدویت در عرصه اینترنت به راه افتاد.

هجمه‌های مجازی دشمنان

سایت‌ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم، در برابر فرهنگ صحیح مهدویت، موضع می‌گیرند و مطلب می‌نگارند.

مقابله غیر مستقیم : تقابل با فرهنگ مهدوی از طریق نفی اصول و پایه‌های اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی است؛ که در حقیقت، پشتوانه و تثبیت‌کننده این تفکر هستند. از این نمونه سایت‌ها می‌توان به سایت‌های ضد خدا، ضد مذهب تشیع، فرقه‌های ضالّه و گمراه کننده و حتی سایت‌های ضد اخلاقی و سرگرم کننده اشاره نمود.

مقابله مستقیم : به تقابلی اطلاق می‌شود که هدف آن، مستقیماً معارضه با تفکر مهدوی است که هم در سایت‌های مذکور و هم در سایت‌های خاص به صورت صریح یا ضمنی دیده می‌شود. برای نمونه به سه دسته از این پایگاه‌های اینترنتی اشاره می‌شود:

ـ سایت‌های وهابیت:وهابیت ـ به دلیل پشتیبانی مالی و سیاسی وسیعی که از آن می‌شود ـ بیشترین هجوم خود را، نه به کافران و مشرکان، بلکه به فرهنگ اصیل شیعه وارد می‌آورد. شبهات مرتبط با مهدویت در تیراژ وسیع و در قالب کتاب، نشریه، لوح فشرده و… توسط وهابیون در مناطق شیعه‌نشین توزیع می‌گردد. سایت‌های وهابیت به شکل‌های مختلف و به زبان‌های گوناگون، بنیان و اصول مذهب شیعه را مورد هجمه سنگین خود قرار داده‌اند. جالب آن است که بسیاری از این سایت‌ها، بخش فارسی بسیار قوی‌ای دارند و از فروم‌های۱ عمومی خوبی برخوردارند. در این‌سایت‌ها، بحث‌های چندجانبه و به ظاهر، بی‌طرفانه صورت می‌گیرد؛ ولی به هنگام جمع‌بندی، اعتقادات وهابیت ختم می‌شود و نظرات مخالف، یا سانسور شده و یا در حاشیه قرار می‌گیرند.۲ به نمونه زیر در یکی از این سایت‌ها دقت کنید:

کتاب‌های متقدّم شیعه در قرن‌های سوم، چهارم و پنجم هجری، بر خیالاتی و افتراضی بودن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اتفاق نظر دارند. همه آقایان «المرتضی» و «النعمانی» و دیگران می‌گویند که «ما با دلیل‌های عقلی، وجود این انسان را فرض می‌کنیم و هیچ دلیل و برهان تاریخی و علمی درستی بر وجود او نداریم». فرضیه امامت الهی که بر پایه عصمت و غیبت او بنا نهاده شده، نظریه سیاسی اهل‌بیت علیهم السلام نیست. این تئوری، ساخته و پرداخته متکلّمین بوده و به زور و بهتان به اهل‌بیت علیهم السلام ، نسبت داده شده است.۳

ـ سایت‌های بهائیت:بهائیت ـ که سابقه تشکیل حدوداً ۱۵۰ ساله‌ای دارد ـ با کمک انگلیس، اسرائیل و صهیونیست‌ها توانسته است از نظر مادی و تبلیغاتی، پیشرفت زیادی نماید. این فرقه ـ که از نظر عقیدتی و اخلاقی، مشکلات بسیاری دارد ـ جهت جذب هم‌کیش از روش‌های جذاب و جدیدی بهره می‌گیرد که توجه به آنها برای برنامه‌ریزان فرهنگی، امری لازم و ضروری است. اساساً بهائیت از برداشت ناصحیح از آموزة مهدویت ریشه گرفته و به وجود آمده است؛ لذا می‌بایست توجه ویژه‌ای به موضع‌گیری این فرقه در قبال آموزة مهدویت داشته باشیم. خوب است به نمونه‌ای از تهاجمات این فرقه در برابر تفکر مهدوی که در سایت‌ها منتشر شده اشاره‌ای کنیم:۴

در قسمتی از برنامه که به بحث در مورد مدعیان اختصاص داشت، مهمان برنامه… با زدن تهمت دیوانگی و جنون به آن حضرت (سید علی محمد باب)، به تکرار ادعاهای واهی پرداختند. ایشان با قرار دادن حضرت باب در زمره مدعیان دروغین مهدویت، این نکته مهم را فراموش کردند که ایشان، مدعی مهدویت نبودند؛ بلکه خود مهدی موعود اسلام و پیامبری راستین بودند … نکته بسیار جالب دیگر در سخنان همینمهمان محترم، صحبت از مکان ظهور مهدی بود که در روایات، مشرق ذکر شده و بنا به تعبیر خود ایشان، مقصود علی الخصوص ایران می‌باشد. همچنین باید از حدیثی یاد کنم که باز همین مهمان ذکر کردند از امام صادق علیه السلام ؛ بدین مضمونکه گروهی در آخرالزمان قیام می‌کنند که حقشان داده نمی‌شود؛ باز قیام می‌کنند و کشته‌های این‌ها شهید هستند. تاریخ، قیام بابیان را خوب به یاد می‌آورد و به درستی که حق ایشان را ندادند و چه خون‌ها که از ایشان نریختند و الحق و الانصاف که آنها شهید شدند.۵

ـ سایت‌های عرضه کننده تفکرات غلط درباره مهدویت:این گونه سایت‌ها ـ که آگاهانه یا ناخودآگاه به رواج برداشت ناصحیح خود از فرهنگ مهدوی می‌پردازند و در این زمینه از تعلقات شیعیان به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بهره می‌گیرند ـ به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

۱)    در دسته‌ای از این سایت‌ها ـ که حاوی تفکرات انجمن حجتیه و مشابه آن است ـ هرگونه برخورد با حکومت‌های ظالم و یا برداشت سیاسی از اسلام را تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ممنوع می‌دانند. این طرز تفکر ـ که از قضا بسیار مورد توجه استعمار هم قرار گرفته است ـ در برخی نوشته‌های اینترنتی هم دیده می‌شود.

۲)    دسته دوم، در بردارنده شیوه‌های غلط ارتباط با حضرت و تبلیغ وسیع ملاقات‌ها، مشاهدات، کرامت‌ها، خواب‌ها و موارد دیگر است که تأثیر مخرب این برداشت‌ها، در صورت نبود پشتوانه صحیح عقیدتی، قابل اغماض نیست. یادمان نمی‌رود که هر از چندگاهی، مکانی به واسطه ادعای حضور حضرت در آنجا، مورد بهره برداری عده‌ای قرار می‌گیرد و حتی برای آن، سایت هم ساخته می‌شود و پس از بررسی، فریب و دروغ عاملان آن آشکار می‌گردد.

۳)    دسته سوم شامل سایت‌هایی است که بدون ارائه بحث‌های تخصصی حدیثی و علمی، به تطبیق شرایط کنونی با شرایط هنگام ظهور می‌پردازند و زمانی را برای ظهور مشخص می‌کنند. زیان‌های این گفتارها در سلب اطمینان مردم، بر کسی پوشیده نیست. باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ذکر شده در بالا، به صورت وبلاگی ـ که گستره‌ای رایگان دارد و قابل نظارت هم نیست ـ در حال انتشار و ارائه است.۶

ـ سایت‌های روشنفکران غرب زده:نویسندگان این مقالات ـ که متأسفانه مورد توجه بسیاری از دانشجویان هم قرار می‌گیرند ـ مطالب غیرصحیح خود را به طور مستقیم (مثلاً با نوشتار) و غیر مستقیم (مثلاً از طریق مصاحبه‌ها و کنفرانس‌ها) عرضه می‌کنند. به نمونه‌ای از این مطالب ـ که در سلسله مقالاتی با نام «امام زمان به چه کار فُقها می‌آید؟» و توسط آقای اکبر گنجی ذکر شده ـ توجه فرمایید: «اگر کسی به دقت، احادیث جلد سیزدهمبحارالانوارملامحمد باقر مجلسی واصول کافی شیخ کلینی را از نظر بگذراند، در خواهد یافت که برساخته امام زمان (فرزندامام یازدهم)، برساخته‌ای کاملاً تاریخی است. یعنی، متعلق به فرهنگ وجامعه عربی است.۷

راهکارهای مقابله با هجمه‌های مجازی

۱ـ بهترین راهکار، تقویت عقاید و باورهای دینی است.این تقویت و استحکام بخشی، به ویژه در مورد باورهایی هم‌چون ولایت و مهدویت -که دشمن روی آنها تمرکز بیشتری نموده و سعی در به انحراف کشیدن آنها دارد- ضروری‌تر به نظر می‌آید. این راهکار، عمومی است و هر انسان متعهدی ـ که خود را در معرض تقابل و تهاجم می‌بیند ـ می‌بایست خود را مجهز به این سلاح نماید. اگر نگاهی گذرا به برخی شبهه‌های نو در عرصه شبکه‌های مجازی بیندازیم، شاید لازم باشد که یک بازبینی مجددی بر عقایدمان ـ که تصور می‌کردیم آنها را به خوبی و به صورت استدلالی فراگرفته‌ایم ـ بنماییم.

۲ـ ایجاد سایت‌هایی جامع، پویا، به­روز و چندزبانه پیرامون آموزة مهدویتـ که بتواند این آموزه را تبیین نموده و تمام شبهات و سؤالات مطرح شده در این زمینه را پاسخ گوید ـ راهکار مهم دیگری است. اگرچه سایت‌های مختلف، جسته و گریخته به این موضوع پرداخته شده، ولی نبود سایت (و به عبارت دقیق‌تر پورتال) جامع و چندزبانه در این موضوع، برای کاربران خارجی و حتی داخلی نمایان و محسوس است. به عنوان مثال، چندی پیش، اینجانب به وبلاگی سر زدم که نویسنده آن، جوان دانشجوی آمریکایی بود. او مطالبی را که در مورد «مهدی» شنیده بود، در چند سطر آورده بود که برخی از آنها هم نادرست بود. من در قسمت نظرات، او را کمی راهنمایی کردم، ولی متأسفانه به علت نبود مرجع انگلیسی مناسبی، نتوانستم او را به سایتی جامع رهنمون کنم. جالب اینجاست که در یک نظر، ذیل متن آن فرد، آدرسی اینترنتی برای راهنمایی درج شده بود که مربوط به فرقه منحرف احمدی و قادیانیه بود!

۳ـ تربیت جهادگران مجازی در برابر تهاجم دشمن، دیگر شیوه تقابل است. این جهادگران، باید آموزش‌های مهارتی لازم در دو جنبه علمی و فنی (هم‌چون علوم رایانه­ای، زبان خارجی و …) را به طور دقیق و حساب شده ببینند.

فراموش نکنیم که دشمنان برای مقابله با فرهنگ مهدوی از پشتوانه مالی و فنی بسیاری زیادی بهره می­گیرند که نمود آنرا می­توان در تعداد، تنوع و فن­آوری سایت‌ها، کتاب‌ها و نرم­افزارهای آنان دید؛

ولی از آنجا که ما معتقدیم بُعد علمی و کلامی شیعه قادر به پاسخگویی به هر شبهه و به دنبال آن، پیروزی در هر میدانی است، کافی است با تربیت و تبلیغ کاربران زبده فنی به همراه پشتوانه و عقبه عظیمی که در اختیار داریم، به جنگ با دشمن برویم.

این جهاد را می‌توان از طریق ایجاد وبلاگ‌های پاسخگویی، ورود به عرصه چت و حتی در مواردی، حمله و هک نمودن سایت‌های دشمن پی گرفت.

و در آخر، کلام گهربار امام رضا علیه السلام را به یاد بیاوریم که: « إنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعونا؛۸ اگر مردم، زیبایی‌های سخنان ما را بشناسند، قطعاً از ما پیرویمی‌کنند.»

پی نوشتها:

۱٫ Forum.

2. نمونه این پایگاهها دو سایت "http://forum.mosalman.net” و نیز ” http://www.aqeedeh.net ” هستند.

۳٫ http://www.aqeedeh.net/index.php?id=100&nid=100.

4. اشاره نویسنده بهایی به برنامه «به سوی ظهور» صدا و سیما بوده است

۵٫ http://www.newsaqar.info/article-print-29.html .

http://www.newsaqar.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&printertopic=1&t=497&start=0&postdays=0&postord

er=asc&vote=viewresult&popup=1.

6. برخی از این مطالب را در سایتها و وبلاگهای متعدد می توانید ببینید که به علت ملاحظاتی، از ذکر آدرس آنها خودداری می‌‌گردد.

۷٫ http://www.radiozamaneh.org/idea/2008/11/post_430.html

8. معانی الأخبار، ص ۱۸۰ و بحارالأنوار، ج۲، ص۳۰

وبلاگ مائیم نوشت: مزاحم آرایش حلال دختران جوان نشوید …

65440195661539176642

آرایش زن چیست؟ زن ذاتاً دوست دارد آرایش کند. و این جزء ذات زن است. متأسفانه بعضی از این حاج‌خانم‌های پیرزن در خانه تا می‌بیند دخترش آرایش می‌کند، یا عروسش، (خنده حضار) یک تعبیرات زشتی می‌کند. خانم! تو پیری؟

خجالت نمی‌کشند، طوری نیست خجالت نکشند. مگر می‌خواهد بیرون برود خودش را نشان جوان‌ها بدهد. خودش را آرایش می‌کند. ما زن داریم دو لیتر گریه می‌کند برای امام حسین(ع). اما اگر بفهمد پسرش با عروسش یک بستنی خورده کودتا می‌کند. (خنده حضار) روضه هفتگی، ختم انعام، ختم قرآن، همه‌ی دعاها و نمی‌دانم «امن یجیب» مهرش، جانمازش اندازه‌ یک بقچه‌ی حمام است. اما اگر بفهمد که این مثلاً با عروسش رفته فرض کنید حالا بگردند، دری وری می‌گوید. زن نژادش این است.

شما یاد بگیرید از امیرالمؤمنین(ع)، با غلامش رفتند پیراهن بخرند، پیراهن قشنگ را داد به غلامش، گفت: آقا من قنبر غلام هستم. فرمود: مگر جوان نیستی؟ خوب جوان دوست دارد شیک بپوشد. سر به سر بچه‌ها نگذارید. در آرایش حلال، وقتی به آرایش حلال گیر دادی، آنها سمت آرایش حرام می‌روند. خیلی از گیرهایی که می‌دهند اینها ضررش به خودشان برمی‌گردد.

بعضی از جوان‌ها تا حالا چند مورد آمدند، به من گفتند: حاج آقای قرائتی من به خاطر شما یک سیلی خوردم. گفتم: چرا؟ گفته: من می‌خواستم آن کانال فوتبال ببینم، پدرم گفت: آن کانال قرائتی را ببینیم. من هی زدم فوتبال، او هی زد قرائتی! آخرش یک سیلی به من زد. من از همه‌ اینهایی که از پدرشان یا پدر بزرگشان کتک خوردند، معذرت می‌خواهم.

(خنده حضار) آخر این قرائتی تحمیلی درست نیست. اسلام گفته آزادی، حتی اگر آمدی پشت سر این آقا نماز خواندی، رکعت دوم آزادی! قصد فرادی کن برو. اصلاً نماز مغرب را خواندی، نماز عشا را آزاد هستی، رها کن برو. اسلام به ما آزادی داده است. اگر ما به حلالها قناعت کنیم، همه‌ی مردم مسلمان میشوند. گیر اینکه بعضیها اسلام به آنها سنگین است، در همین نماز جمعه دیروز، نماز جمعه گذشته رفتیم، به ما گفتند: بین دو نماز صحبت کن. گفتم: سخنرانی بین دو نماز گروگان گیری است. گفت: فرار می‌کنند. گفتم: خوب فرار کنند. مگر میخواهی مردم را اسیر کنی؟ کم حرف بزن، خوب حرف بزنی فرار نمی‌کنند، حالا فرار هم کردند، کردند.

توجه به دستورات دین، نه سلیقه‌های شخصی

ما مثل بت پرست‌ها در بعضی کارها هستیم. بت پرست‌ها با دست خودشان یک بت می‌تراشیدند، راستش گریه می‌کردند. قرآن می‌گوید: «أَ تَعْبُدُونَ ما تَنْحِتُونَ» (صافات/۹۵) با دست خودت سنگ تراشیدی حالا راستش گریه می‌کنی؟ ماهم با دست خودمان آداب و رسوم را درست کردیم، خودمان در آداب و رسوم خودمان ماندیم.

آرایش یک ارزش است. دختر و پسرها در آرایش حلال نباید مزاحم داشته باشند. مثل اینکه یک کسی شوهرش مرده اسلام گفته چهار ماه و ده روز فاصله بگیرد. بعد از چهار ماه و ده روز، قرآن آیه دارد می‌گوید: اگر خانم خواست عقد کند، کسی حق ندارد جلوی او را بگیرد. آیه‌ قرآن است. متن قرآن است. زن بیوه! خواهند گفت عجب زن بی‌حیایی بود. چه زود شوهر کرد. تو که می‌گویی: فلان زن بی‌حیا است، قطعاً غیبت کردی و گناه کبیره کردی. تو گناه کبیره کردی که گفتی فلانی بی‌حیا است. اما او ثواب کرد. این خانم به هوای… نه خواهند گفت: این به شوهر اولش وفادار نیست. چه کسی گفت: معنای وفا یعنی عقد نکن؟ چه کسی گفت: عقد نکن.

زنان بیوه یک چیز غلطی در سرشان است. می‌گوید: من می‌خواهم وفادار باشم. چون می‌خواهد وفادار باشد، ازدواج نمی‌کند. اصلاً قاطی کرده والله نمی‌دانم قاطی کرده، اینها جزء دین نیست. جزء لغت نیست. جزء قرآن نیست. بالاخره حالا من ۵۰ سال است دیگر آخوند هستم. ۱۵ سالگی آخوند شدم. حالا ۶۵ سالم است. بعد از ۵۰ سال آخوندی، ۳۲ سال برای شما حرف می‌زنم.

وفا این نیست که انسان ازدواج نکند. تقوا این نیست که انسان برای شوهرش آرایش نکند. به خانم می‌گوییم: آخر این چه قیافه‌ای است؟

یک مردی در کوچه می‌دوید. گفتند: کجا می‌دوی؟ گفت: می‌روم خانه زنم از عروسی می‌آید، چون تا از عروسی می‌آید، لباس‌های خوبش را کنار می‌گذارد و آشغالهایش را خواهد پوشید. من می‌خواهم یک لحظه‌ای که لباسش را می‌کند، من هم یک نگاهی به این لباس بکنم. خوب این یعنی چه ؟ که مرد باید بدود، آرزو بکند، آه بکشد که یکبار هم شده همسرش را ببیند.

وبلاگ کار و تلاش نوشت: رد و بدل های ماهواره ای…

0

امروز داشتم به این فکر می کردم، به این رد و بدل های ماهواره…

واقعا می ارزه؟؟؟

می ارزه حجاب فاطمه زهرا(س) رو با بی حجابی عوض کنیم؟

می ارزه سجاده پیامبر رو با بی نمازی عوض کنیم؟؟

می ارزه صله رحم رو با مهمونی های آن چنانی عوض کنیم؟؟

می ارزه دل اونوریا رو شاد کنیم و دل صاحب الزمان(عج) رو غمگین

واقعا می ارزه؟

گروه وبلاگ نویسان نسیم نوشت: شش خصلت امت اسلام…

شیطان به پیامبر (ص) گفت:

که طاقت دیدن و تحمل این شش خصلت را از امت اسلام ندارد!؟

١.ابتداى هر کارى بسم ا…الرحمن الرحیم میگویند.

٢.هنگامیکه به هم میرسند سلام میکنند.

٣.براى هرکارى که میخواهند انجام دهند ان شاا..میگویند.

۴.از گناه استغفار میکنند.

۵.تا نام حضرت محمد (ص)را می شنوند صلوات میفرستند.

۶.باهم مصافحه میکنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
0
نسخه شفا بخش اين معضلات سبك زندگي معرفي شده توسط مقام معظم رهبري است نه نشخوارهاي ليبراليسمي مدعيان فرهنگي...
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
0
نسخه شفا بخش اين معضلات سبك زندگي معرفي شده توسط مقام معظم رهبري است نه نشخوارهاي ليبراليسمي مدعيان فرهنگي...
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
0
نسخه شفا بخش اين معضلات سبك زندگي معرفي شده توسط مقام معظم رهبري است نه نشخوارهاي ليبراليسمي مدعيان فرهنگي...