کد خبر: ۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

کازرون میزبان سومین جشنواره «سهند عشق» می‌شود

این جشنواره، در تاریخ های 26 لغایت 28 شهریور ماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، احمدهمتی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس ) گفت: سومین جشنواره سهند عشق و یازدهمین جشنواره تاتر دفاع مقدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درشهرستان کازرون اجرامی شود.

این مقام مسئول افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس نهمین جشنواره ی استانی تئاتر مقاومت (دفاع مقدس و انقلاب)را با تاکید بر مفاهیم انقلاب، دفاع مقدس و با هدف بهره برداری از گنجینه ی تمام نشدنی فرهنگ و هنر دفاع مقدس، ارج نهادن به هویت دینی و ملی ایران سرافراز، کشف استعدادها و توانمندی های فکری و ذوقی هنرمندان علاقمند، با نگاهی تازه و واقع بینانه به ویژه در فصل تازه ای از جهاد، پایداری و مقاومت در مهرماه سال 1393 برگزار می کند .

وی آخرین مهلت ارسال متون نمایشی را مردادماه 93 اعلام کرد و بازبینی آثار با ارائه سی دی و یا دی وی دی تا تاریخ 22 شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس اظهارداشت: ضمن اینکه اعلام نتایج قطعی آثار منتخب تا تاریخ 27شهریور ماه خواهد بود این جشنواره از تاریخ 2 لغایت 4 مهرماه در تالار نصراله مردانی با حضور گروه های نمایشی استان اجرا خواد شد.

احمد همتی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس با اعلام این که " سومین جشنواره سهند عشق " در قالب حمایت از تئاتر بارویکرایثاروسلحشوری دوران دفاع مقدس برگزارمی شود، گفت: این مراسم به منظور تجلیل از هنرمندان جوان و پیشکسوت و ارزیابی عملکرد یکساله هنرهای نمایش در استان فارس است.

همتی افزود: "جشنواره های تئاتر"، فرصتی مغتنم برای یادآوری، مرور و نمایش ویژگی‌ها و توانمندی های تئاتر ایرانی در میان سبک‌های نمایشی جهان معاصر و واکاوی مشترکات جهانی بین تئاتر این سرزمین و تئاتر سایر کشورهاست. مشترکاتی که، بیش و پیش از آنکه در حوزه شیوه و ابزار و تکنیک اجرا و ارائه باشد، مشترکات و اتفاق نظرهایی در گستره مفهوم و موضوع و پیام و محتواست.

وی بیان داشت: بهانه‌ یادکرد و گرامیداشت هنر وهنرمندان وبرگزاری جشنواره هادرتئاتر، موقعیتی ویژه برای بررسی و شناسایی بهتر و عمیق‌تر ظرفیت‌های هنر تئاتر و توجه به تأثیر عمیق و بی‌واسطه این هنر بر مخاطبان وسیعش بوده، تا بتوان در این رهگذر، به ترویج هنرمندانه‌ فضایل اخلاقی و نشر مؤلفه‌های مشترک مرام فرازمند ایرانی با فرهنگ جهانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرافت‌های معنوی آئین کهن ایرانیان ایستاد. چراکه آنچه در پیام ها و شعارهای سالانه‌ هنرمندان برجسته‌ تئاتر جهان به این مناسبت می‌آید، از دایره‌ آموزه‌ها و آرمان های حاضر در متن و بطن فرهنگ و هنر ایرانی و صحنه‌های منزه و ارجمند تئاتر این سرزمین، خارج نیست، بلکه روز جهانی پاسداشت این هنر، فرصتی تازه‌تر و عرصه‌ای وسیع تر برای تابش فروغ معنوی هنرهای نمایشی فارس وایران اسلامی به زوایای صحنه‌های تئاتر امروز جهان است.

این مدیرفرهنگی استان با یان اینکه کمبود سخت افزارهای استاندارد یکی از چالش های فراروی تئاتر فارس به شمار می رود تاکید کرد: با این وجود تئاتری های استان فارس با بهره گیری از صبغه و پیشینه خود توانسته اند نه تنها چراغ هنر ششم را روشن نگه دارند بلکه در بسیاری موارد در عرصه های ملی و حتی بین المللی بدرخشند.

همتی با تاکید بر اینکه امسال علاوه بر تجلیل از هنرمندان در نشستی پای درد دل ها و صحبت های آنها نیز خواهیم نشست، گفت: جشنواره های تئاتر نباید به برگزاری یک مراسم ظاهری خلاصه شود، بلکه باید تلنگری برای مدیران باشد تا با استفاده از دغدغه هنرمندان برنامه های یکساله استان را تدوین کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تئاتر می توانددرخدمت اعتلای انسانیت باشدافزود: این هنربا توجه به ماهیت انتقادی خود، همیشه برای عمومم جامعه وحاکمان اثرات مثبتی داشته است، گرچه بایدمراقب بودهنرناب وفاخربه بی اخلاقی آلوده نشود.

همتی ابراز امیدواری کرد در سالی که فرهنگ یکی از ارکان آن است، زمینه بازگشت هنرمندان مهاجرت کرده یا استفاده از توانمندی های آنها فراهم شود و با تکمیل چند پروژه در شهرستان ها نوسازی تالار استان لایق در شیراز و تسریع درا حداث تالار مرکزی شیراز، هنر ششم با شور و نشاط بیشتری در استان نفس بکشد.

وی در پایان افزود : طبق سنت سال های گذشته امسال نیز در شهریور ماه شاهد برگزاری 2 جشنواره تاتر شهرستانی با عناوین جشنواره تاتر سهند عشق و یازدهمین جشنواره تاتر شهرستان با حضور گروه های برتر نمایشی شهرستان خواهیم بود که مراحل فراخوان و اطلاعات اولیه این 2 جشنواره شهرستانی قبلاً اطلاع رسانی شده و در تاریخ های 26 لغایت 28 شهریور ماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان