کد خبر: ۵۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

كشف كالاهاي قاچاق 750 ميليوني در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان "مهر" استان فارس از توقيف دو دستگاه کامیون حامل 12 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.
به گزارش شیرازه، رئيس پليس راه شمالي استان فارس از اخذ سه هزار و 750 تست اعتياد از رانندگان در جاده ها و معابر برون شهري از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ "كسري سيروسي" در اين خصوص گفت: مأموران پلیس راه استان در اجرای طرح های کنترل ترافیکی در سال جاري علاوه بر برخورد با تخلفات رانندگي، به سالم سازی جسمانی و روحی رانندگان نیز توجه ويژه اي داشته و در این خصوص کنترل مضاعفی را منظور كرده است.

وي با بيان اينكه یکی از مخربترین ناهنجاری های اجتماعی پدیده ی اعتیاد است تصريح كرد: در صورت شیوع اين ناهنجاری اجتماعی در بین رانندگان وسايل نقلیه، پیامدهای منفی این موضوع به صورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به سوانح می گردد.

سرهنگ "سيروسي" گفت: با توجه به اين نكته نیاز است تمهيدات ویژه ای در این خصوص صورت پذيرفته و ضمن برخورد با این قشر از رانندگان با آموزش و اعمال مقررات قانونی در این بخش بتوانیم سالم سازی روحی و جسمانی رانندگان را افزایش دهیم.

رئيس پليس راه شمالي فارس افزود: در اين راستا از ابتداي سال جاري تا كنون نزديك به سه هزار و 750 تست اعتياد از رانندگان در جاده ها و معابر برون شهري صورت پذيرفته است.

وي خاطر نشان كرد: در صورت مثبت بودن تست اعتياد، راننده متخلف به مبلغ 2 ميليون ريال اعمال قانون خواهد شد و ضمن معرفي به مراجع قضايي، با ضبط گواهينامه 6 ماه از رانندگی محروم و 20 نمره منفی براي وي ثبت خواهد شد.

سرهنگ "سيروسي" نقش آموزش همگاني را در اين خصوص بسيار مهم دانست و گفت: ساير نهادهاي مرتبط با اين موضوع مانند سازمان حمل و نقل و پایانه های استان، روسای شرکت های تعاونی مسافربری و باربری سازمان اتوبوس رانی، تاکسی رانی، و اقشار خدماتی که با وسیله نقلیه بخش عظیمی از امورات آنها انجام می شود، بايد با حساسیت ویژه اي در اين خصوص پليس را ياري كنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: شهروندان مي توانند با استفاده از سامانه پيامكي 110120 گزارش هاي خود در خصوص تخلفات رانندگان را به پليس اطلاع دهند.

كشف كالاهاي قاچاق 750 ميليوني در "داراب"

مأموران انتظامي شهرستان "داراب" استان فارس با توقيف سه دستگاه خودرو، كالاهاي قاچاق 750 ميليون ريالي را كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" در اين خصوص گفت: مأموران مستقر در ايست و بازرسي "قلاتويه" هنگام كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه اتوبوس و يك دستگاه پژو پارس مظنون شدند.

سرهنگ "حسين ديندارلو" ادامه داد: بلافاصله خودروها توسط مأموران متوقف و در بازرسي از دو دستگاه اتوبوس پنج هزار و 298 ثوب لباس قاچاق و در بازرسي از خودرو پژو پارس 35 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق كشف شد.وي با بيان اينكه در اين خصوص سه نفر متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند افزود: ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده 750 ميليون ريال برآورد شده است.

سرهنگ "ديندارلو" گفت: پديده شوم قاچاق باعث ركود اقتصادي در جامعه مي گردد و مأموران انتظامي شهرستان "داراب" با قاچاقچيان به شدت برخورد مي كنند.

کشف 12 هزار لیتر سوخت قاچاق در "مهر"

فرمانده انتظامی شهرستان "مهر" استان فارس از توقيف دو دستگاه کامیون حامل 12 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ "مسعود ظهرابی" با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامي بخش "گله دار" اين شهرستان مطلع شدند دو دستگاه خودرو كاميون حامل سوخت قاچاق بوده و در يك منزل پارك شده اند.

وي ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از دو دستگاه کامیون پارك شده در منزل 12 هزار لیتر گازوئیل قاچاق كشف كردند.

سرهنگ "ظهرابي" گفت: دراین رابطه 3 نفر متهم دستگیر و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" بيان كرد: برخورد قاطع با قاچاقچيان سوخت به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامي شهرستان قرار دارد.

کشف 790 هزار نخ سيگار قاچاق در فارس

مأموران انتظامي فارس با انجام سه عمليات جداگانه، 790 هزار و 600 نخ انواع سيگار قاچاق در شهرستان هاي "شيراز"، "سپيدان" و "لامرد" كشف كردند.

رئيس پليس آگاهي فارس با اعلام اين خبر گفت: مأموران پليس آگاهي شيراز پس از اطلاع يافتن از دپو تعدادي سيگار قاچاق در يك منزل واقع در جنوب شيراز، بلافاصله به محل مورد نظر عزيمت و در بازرسي از منزل 161 هزار و 600 نخ انواع سيگار قاچاق كشف كردند.

سرهنگ "سيروس حيدري" با اشاره به انجام يك عمليات ديگر در شهرستان "سپيدان" افزود: مأموران پليس آگاهي اين شهرستان نيز در بازرسي از يك دستگاه خودرو وانت نيسان در محورهاي مواصلاتي، 300 هزار نخ سيگار قاچاق كه به صورت ماهرانه اي در بين سبد هاي خالي ميوه جاسازي شده بود كشف كردند.

وي ادامه داد: مأموران انتظامي شهرستان "لامرد" نيز پس از توقيف يك دستگاه خودرو پژو پارس در محور "لامرد-مهر" و در بازرسي از آن 329 هزار نخ انواع سيگار قاچاق كشف كردند.

رئيس پليس آگاهي فارس با اشاره به دستگيري 5 نفر متهم در اين عمليات ها و معرفي آنان به مراجع قضايي گفت: برخورد با قاچاقچيان كالا به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامي استان فارس قرار دارد و شهروندان مي توانند اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان