کد خبر: ۵۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

ادعاي سوءاستفاده كلان مالي در تعاوني مسكن شهرداري شيراز

جمعی از کارکنان و اعضاي تعاوني مسكن شهرداری شیراز علیه هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن اين مجموعه در دستگاه قضايي طرح دعوا كردند و مدعي شدند در اين مجموعه فساد مالي رخ داده است.

برابر ادعاي شاكيان پرونده تعاوني مسكن شهرداري شيراز كه مستند به اسنادي است، اعضای معزول هیات مدیره تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز در طول سال‌های ۸۲ تا کنون میلیاردها ریال از اموال این شرکت را با تنظیم صورتجلسه‌های غیرقانونی به عنوان پاداش برداشت کرده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا؛ دريافت حقوق، اضافه‌كار و پاداش توسط اعضاي هيات مديره تعاوني مسكن كاركنان شهرداري و كسب سود از محل فروش اراضي به اعضا و نامشخص بودن محل استفاده از اين سودها و همچنين نهايي نشدن سرانجام ساختماني تحت عنوان برج طلوع با گذشت 10 سال، از جمله موارد مورد اعتراض و شكايت اعضاي اين تعاوني است.

برخي از متشاكيان اين پرونده هم‌اينك در نهادهايي نظير شوراي اسلامي شهر شيراز عضو هستند.

بر اساس بخشي از اسناد ارائه شده توسط شاكيان اين پرونده، اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن شهرداری شیراز با انعقاد قراردادهای غیرقانونی اقدام به واگذاری بخشی از املاک متعلق به این شرکت به بهای بسیار پایین‌تر از قیمت روز بازار به نزدیکان خود و برخی از مدیران دولت گذشته، باعث حیف و میل حقوق کارکنان شهرداری شیراز شده‌اند.

از جمله تخلفات مطرح شده در شکایت کارکنان شهرداری شیراز، پرداخت بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۸۳ بدون برگزاری مناقصه به پیمانکار جهت ساخت اسکلت فلزی برج مسکونی طلوع است که بدون سیر قانونی و انجام مناقصه انجام شده و پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده است.

بر اساس این اسناد پیمانکار یاد شده متعهد شده است اگر به تعهدات خود عمل نکند روزی ۱۰ میلیون تومان به شرکت خسارت بدهد اما نه تنها خسارتی به شرکت پرداخت نکرده بلکه هیات مدیره در کمال تعجب نزدیک به ۷۲۰ میلیون تومان وجه اضافی به پیمانکار پرداخت کرده است!

بنا بر این گزارش فقط در سال ۸۹ مبلغ ۳۵۰ میلیون برداشت غیر قانونی از حساب شرکت شده و از سال ۸۲ تا ۸۹ اعضای هیات مدیره شرکت یاد شده حدود ۷۰۰ میلیون تومان پاداش برداشتند نکته مهم در برداشت این پاداش ها اینکه هیچکدام از آنها امضا حسابدار را ندارد!

در این شکایت که به امضا ده‌ها نفر از کارکنان شهرداری شیراز رسیده و رونوشت به آن به دفاتر مقام‌های عالی کشور از جمله بیت مقام معظم رهبری و روسای سه قوه ارسال شده، ده‌ها نمونه از تخلفات دیگر اعضای هیات مدیره این شرکت تعاونی که همگی از کارکنان شهرداری شیراز هستند، به صورت مشروح توزیع داده شده است.

هيچ يك از مديران ارشد فعلي و حتي دوره‌هاي قبلي شهرداري شيراز در اين پرونده به‌عنوان متشاكي مطرح نيستند.

براساس اين گزارش، اسناد ارائه شده از سوي اعضاي شاكي تعاوني مسكن شهرداري، نزد خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس‌ محفوظ است.

نظرات بینندگان