کد خبر: ۵۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
استاندار فارس در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

از هیچ فعال رسانه‌ای دلخوری ندارم/ چیز پنهانی از مردم نداریم/ خانه جوانان در شیراز راه‌اندازی می‌کنیم

بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی نباید در انعکاس مطالب وجود داشته باشد و باید هرآنچه هست بیان شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با بیان اینکه خبرنگاری یک شغل نیست بلکه عشق، رسالت و تعهدی است که اگر نباشد جامعه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، گفت: خبرنگاران مشکلات معیشتی و کاری بسیاری دارند اما اگر عشق نداشتند خیلی زود این معرکه را ترک می‌کردند و در صحنه‌های خطر و دردناکی مانند غزه حضور پیدا نمی‌کردند و این واقعیت تلخ در تاریخ گم می‌شد.

دکترسیدمحمد احمدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این مراسم ادای دین به خبرنگار است و ارزش کار وی برای ما تعهد و وظیفه تقدیر را ایجاد کرده، گفت: خبرنگاران در طول سال واقعیت‌ها را از سیاه‌چاله‌ها در می‌آورند و به اطلاع مردم می‌رسانند و اگر خبرنگار نبود واقعیت‌ها در تاریخ گم می‌شد.

احمدی با بیان اینکه خبرنگاران زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که یکی از سرآمد‌ترین آنان حمید‌ بن مسلم، وقایع‌نگار کربلا بوده است، گفت: بسیاری از وقایع روز عاشورا توسط این خبرنگار نوشته و منعکس شده است که اگر نبود بسیاری از وقایع کربلا به گوش ما نمی‌رسید.

وی با تصریح اینکه خبرنگار به‌دنبال زخارف دنیوی، پرکردن جیب و بالابردن تعداد طبقات ساختمانش نبوده و نیست، اذعان کرد: با کمال شرمندگی نتوانسته‌ایم از مشکلات خبرنگاران کم کنیم اگر چه در حد توان در خصوص مسکن خبرنگاران تلاش کرده‌ و امیدواریم بتوانیم بخشی از مسائل صنفی را رفع کنیم اما اگر مشکلات مالی را نمی‌توانیم حل کنیم، از بخل ما نیست بلکه اعتباراتمان محدود است.

احمدی تامین نیازهای اولیه خبرنگار برای آنکه بتواند بدون دغدغه و با فراغت بال به مسائل حرفه‌ای بپردازد را مهم دانست و افزود: نقش خبرنگار در توسعه استان بی‌بدیل است و ما همواره از نقدهای منصفانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استفاده کرده‌ایم و بیان بی‌حاشیه مسائل ما را در انجام رسالتمان یاری خواهد داد.

وی با تاکید براینکه وظیفه خبرنگار انعکاس واقعیت‌ها و حقایق جامعه است، گفت: بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی نباید در انعکاس مطالب وجود داشته باشد و باید هرآنچه هست بیان شود.

مقام عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در جامعه اسلامی که برپایه احکام خداوند و شریعت اسلام شکل‌گرفته، خبرنگارانش دغل‌کار و نیرنگ‌باز نیستند، گفت: امروز امپریالیزم خبری ۹۰ درصد اخبار جهان را منعکس می‌کند ولی در مشرق زمین کمتر روی کار اطلاع‌رسانی جهانی کار شده است.

وی آموزش‌های ضمن خدمت برای حرفه‌ای‌تر کار کردن را ضروری دانست و افزود: گاهی قلم‌به‌دستان، قلمشان سحرآمیز است و تا کتاب یا مقاله‌اش را تمام نکنی، آن را زمین نمی‌گذاری و من مطمئن هستم که از دل خبرنگاران امروز هم بزرگانی بیرون خواهند آمد که در تاریخ ماندگار می‌شوند.

احمدی، فارس را در فعالیت‌های رسانه‌ای سرآمد کشور دانست و با ابراز تاسف از اینکه هنوز روزنامه‌ها و مطبوعات در سبد هزینه خانوارهای ایرانی جایگاه مناسبی ندارد، گفت: روزنامه‌های فارس، وزین و سرآمد هستند و اگر تیراژ آن‌ها بالا بود و در سطح کشور توزیع می‌شد به دلیل مطالب متنوع و ارزنده خریدار داشت.

وی ضمن اذعان به اینکه از هیچ فعال رسانه‌ای هیچگونه دلخوری نداشته‌ام، گفت: علیرغم مشکلات کاری همیشه با روی گشاده به سوالات خبرنگاران پاسخ داده‌ام و همه مدیران استان نیز باید برای شفاف‌سازی اقدامات درخصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پاسخگو باشند چراکه هیچ‌چیز پنهانی از مردم نداریم.

احمدی با بیان اینکه مدیران نباید از بیان واقعیت‌ها و شنیدن انتقادات گریزان باشند، تصریح کرد: امروز هیچ یک از مسئولان در استان فارس مانع حضور خبرنگاران و تحلیلگران مسائل مختلف فعال در رسانه‌ها نیستند.

احمدی حضور خبرنگاران را برای استان فارس سرمایه دانست و تصریح کرد: به خبرنگاران اطمینان می‌دهیم که در کنار آنان بوده و هستیم و خواهیم ماند و از آنان برای پیشبرد امور استان استفاده کرده و خواهیم کرد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه خانه مطبوعات فارس را حدود 12 سال قبل که معاون سیاسی استانداری فارس بودم، ایجاد کردیم از راه‌اندازی خانه جوانان در شیراز برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: بخش جوانان در اداره ورزش و جوانان مغفول مانده است در حالی که جوانان سرمایه استان و نسلی در معرض انواع آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی هستند که باید به مطالبات آنان توجه جدی شود.

نظرات بینندگان