کد خبر: ۵۹۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
روایتی از دست اندازی به بیت المال در سپیدان

کاش این بهشت گمشده می ماند/ زمین خواران را به زمین بزنید!

دست اندازی به منابع طبیعی شهرستان از جمله قطع اشجار به خصوص در روزهای تعطیل صورت می پذیرد!
سپیدان بهشت زمین خواران www.margoon.comبه گزارش شیرازه به نقل از  مارگون، در حدیثی از رسول اعظم روایت شده است که شکستن شاخه های درختان از شکستن بال های فرشتگان الهی برای من دردآورتر و سنگین تر می باشد، مقام معظم رهبری نیز مسولان و متولیان کشور را در حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ملی بارها مورد خطاب و تاکید قرار داده اند.

قبل از نگارش این گزارش، پیشاپیش از اقدامات و زحمات دستگاه قضایی، منایع طبیعی و محیط زیست شهرستان و استان در مبارزه با پدیده مزموم زمین خواری در شهرستان سپیدان قدردانی می کنیم اما قصد داریم به این واقعیت تلخ، یعنی دست اندازی برخی افراد سودجو به عرصه های طبیعی شهرستان سپیدان به عنوان بهشت طبیعت در فارس بیشتر بپردازیم.

زمین خواری و دست اندازی به منابع طبیعی شهرستان از جمله قطع اشجار به طور بی رویّه و به ویژه در روزهای تعطیل صورت می پذیرد! به نحوی که از 50 متری تا 50 کیلومتری برخی ادارات نیز، این امر قابل مشاهده است.

 قابل تامّل این که قطع اشجار و تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی در برخی از نقاط شهرستان حتی به گرفتن حریم خیابان ها، راه ها، جاده ها و حتی رودخانه ها انجامیده است.

سرپیچی و گستاخی به حدی است عده ای کوهها و رودخانه ها را برای خود حصارکشی کرده و گاها حتی درب های آهنین برای قسمتی از یک کوه نصب کرده اند!  زمین خواران برای انجام این امور غیرقانونی از طریق لابی گری های معمول  با اخذ وام و تسهیلات کم بهره با فراغ بال همچنان به این امر مشغولند.

سپیدان بهشت زمین خواران www.margoon.com

این نکنه فراموش نشود که تمامی این زمین خواران با ادعای آباد کردن شهر و این که می خواهیم به شهر کمک کنیم و سرمایه گذاری نماییم به چنین اقدامی دست می زنند.

 در این راستا دستورالعمل وزیر کشور به استانداران سراسر کشور در تیرماه 93 که خواستار حفظ و پاسداشت پهنه سرزمینی از دست اندازی و جلوگیری از تصرف  و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی می باشد قابل توجه است. مهمتر آن که به جهت انعطاف های بی رویه گذشته در کشور هم اکنون به اهتمام قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی که با طرح کاداستر یا حدنگاری به جدّ به مسئله  زمین خواری ورود پیدا کرده و در صدد باز تعریفی مجدد از حدود و مرز حریم ها و اراضی برآمده اند که این امر قابل تقدیر است .


لذا برای جلوگیری از دست اندازی احتمالی زمین خواران، پیشنهاد می شود مسیر «چمعاس» تا «چله گاه بزرگ» با کارشناسی فنی، علمی و قانونی این مسیر از لحاظ مسایل زیست محیطی و توپوگرافی منطقه به یک مجموعه بزرگ ملی، گردشگری و توریستی منحصر به فرد در جنوب کشور تعریف و تبدیل شود و به طور شایسته ای این پروژه جهت جذب سرمایه گذاران معرفی شود. به عنوان مصداق می توان به مجموعه «گردشگری آبشار یاسوج» که در عین ملی بودن و تحت نظارت بودن، زمینه جذب سرمایه گذاران و اشتغال افراد فراهم شده است.

سپیدان بهشت زمین خواران www.margoon.com

موضوعی که متاسفانه در چند سال اخیر همت مضاعفی برای ساماندهی آن وجود نداشته و برعکس زمین خواران همیشه بیدار! توانسته اند به نحو احسنت و با همت مضاعف با خوش اشتهایی بخشی از زمین های هماشهر، بخش خفری، بیضا  و بخش مرکزی اردکان را در سکوتی معنادار ببلعند!
    
 مارگون از مسئولین و متولیان امر می خواهد جهت حراست از بیت المال و برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی بیشتر از پیش همت گمارند تا مبادا آیندگان و نسل های بعدی فقط از زبان موی سپیدان، آوازه منابع بکر، رودخانه های پرآب، درختان تنومند و... بشوند بلکه این سرمایه عظیم ملی در شهرستان به فرزندان این سرزمین نسل به نسل تحویل شود.

سپیدان بهشت زمین خواران www.margoon.com                                                                     

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
0
اکثر زمین های اطراف مارگون موقوفه سید نورالدین علوی است ؛جلب اینکه نوادگان این امام زاده بزرگوار هنوز در استان فارس زندگی میکنند و اکثرشان فیروزآباد ساکن هستند