کد خبر: ۵۹۲۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

انتقاد امام جمعه شیراز از ترافیک، عفاف و حجاب و بلیت هواپیما

معتادانی که در شهر پرسه می‌زنند، محیط و فضای فرسوده و قدیمی شیراز تا کی باید این گونه باشد؟ تا چه زمانی باید مردم زجر کشند؟
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در استان قابل حل است، اظهار کرد: روزی مشکلات سر باز می‌کند و این دمل‌های چرکین ما را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی چون وضعیت عفاف و حجاب، فاضلاب جنوب شهری، بهداشت محیط و عمومی، دلالی‌ها از جمله در بخش بلیط هواپیما در شیراز و مشکلات قطار شهری افزود: این مسائل ساده است و جلوگیری از آنها کاری ندارد، این مسائل اعتبار نمی‌خواهد بلکه مدیریت لازم است.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: چه کسی باید وقتی که از مردم تلف می‌شود را پاسخگو باشد؟ معتادانی که در شهر پرسه می‌زنند، محیط و فضای فرسوده و قدیمی شیراز تا کی باید این گونه باشد؟ تا چه زمانی باید مردم زجر کشند؟ سازمان میراث، شهرداری ، راه ‌و ‌مسکن قراری بگذارند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه اعلام مشکلات برای حل آنهاست و نه مچ‌‌گیری، تصریح کرد: مسئولان باید نقدها را بپذیرند، آستانه تحمل را بالا برند و به فکر چاره باشند؛ مسائل با چاره و تدبیر حل می‌شود، اجازه ندهیم گره‌ای که با دست باز می‌شود، بخواهیم با دندان باز کنیم.

ملت ایران به دولت آمریکا بی‌اعتماد است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 28 مرداد سال 32، سالروز کودتای ننگین آمریکایی و انگلیسی و همراهی اوباش با آنها، اظهار کرد: این کودتا 25 سال استبداد و زورگویی خاندان پهلوی را بر ملت ما تحمیل کرد.

آیت‌الله ایمانی افزود: در طول 61 سال از کودتای 28 مرداد، آمریکا در همه صحنه‌ها به ضرر و علیه ملت ایران کار کرده و دشمنی داشته است؛ ملت ایران به دولت آمریکا بی‌اعتماد است و ملت ایران دولت آمریکا را دشمن خود می‌داند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: دولت سابق آمریکا حتی براساس اعلام در رسانه‌ها به این نکته اشاره و تأکید می‌کردند که اگر در مسئله هسته‌ای مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا صورت گیرد، مسائل سریع حل و فصل می‌شود.

آیت‌الله ایمانی افزود: در این دولت مذاکرات آغاز و اجازه داده شد تا در سطح وزیر امور خارجه با آمریکا مذاکره صورت گیرد اما این مذاکرات چه نتاجی در پی داشته است؟ تحریم‌ها تشدید شد و افزایش دادند، عبارت‌های توهین‌آمیز و ادبیات غلط را بیشتر تکرار کردند و در گشایش مسئله مذاکرات هم گامی برنداشتند و این ویژگی نظام سلطه و استکبار است و غیر از این نمی‌تواند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر آمریکا اینجا کوتاه بیاید، جای دیگری جبران می‌کند و جای دیگر ضربه بیشتری می‌زند، خاطرنشان کرد: در این 61 سال آنچه دیدیم، دشمنی بود و در برابر دشمن باید هوشیار بود و لبخند موذیانه او و دست‌های آهنین که زیر پرده‌ای از مخمل پوشیده شده است سبب فریب، تغییر، فکر و اندیشه ما شود.

ضرورت توجه به تربیت اسلامی و آموزش دینی در مساجد به‌صورت چهره به چهره

آیت‌الله ایمانی با اشاره به 30 مرداد 65، به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط رژیم اشغال‌گر قدس و پیشنهاد ایران برای نام‌گذاری این روز به نام روز مسجد، گفت: مسجد در اسلام جایگاه رفیع، بلند و عظیمی دارد و مرکز آموزش‌های دینی و اسلامی است.

وی افزود:  باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برد چراکه مسجد مرکز تربیت اسلامی است و باید در این مسجد کار و تلاش کرد و امروز به لطف خدای متعال، بسیج و با کمک سپاه پاسداران حلقه‌های صالحین را در سراسر کشور راه اندازی کرده و در فارس نیز به شکل خوب و ارزشمندی ایجاد است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مساجد باید کانون و مرکز باشند و فعالیت حلقه های صالحین در آموزش دینی و تربیت اسلامی نقش فراوانی ایجاد کرده و می کند، از مسئولان این طرح تقدیر و اظهار کرد: مسجد مرکزی شکل گیری ارتباطات فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی افزود: مساجد باید با خانه های اطراف خود رابطه داشته باشد و در این زمینه پایگاه ها، کانون های فرهنگی، حلقه صالحین با امام جماعت در خط امام و رهبری باید پیوندی با همسایگان در شعاع این مسجد،  برقرار شود.

رئیس شورای فرهنگی استان فارس خاطرنشان کرد: باید تربیت اسلامی و آموزش دینی به شکل چهره به چهره و مکاتبه دنبال و از ظرفیت مسجد حداکثر بهره برده شود.

آیت الله ایمانی گفت: امروز برای جامعه اسلامی، متدینین و علاقمندان تربیت اسلامی مواردی در تار و پود این ملت و مردم تنیده شده که آسیب‌ها و تهدیدهایی فرهنگ اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد و باید بدان توجه کرد.

وی افزود: امروز شاهد مسئله بدحجابی، رشوه خواری، گریز از قانون، پایین بودن آستانه تحمل، اختلاط مرد و زن در جامعه شکل گرفته حال آنکه این زندگی اسلامی نیست و مؤمنین در این زمینه دغدغه دارند.

آیت الله ایمانی افزود: در برخی مدارس و مهدهای کودک به جای آموزش های دینی، آموزش های دیگری از جمله در رقص و آموزش های مختلف دیگری ارائه می‌شود که اینها خطر است و این احساس خطر را در چند روز گذشته نیز داشتیم.

وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در جداسازی محیط کار کارمندان زن و مرد از یکدیگر، اظهار کرد: اقدام شهرداری تهران بر اساس امکاناتی که داشته و جدا کردن کارمندان زن از مردان سبب حفظ کرامت و شخصیت زنان می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سروصدایی که پس از اجرای این طرح در جامعه صورت گرفته است، گفت:  آیا اسلام اختلاط مرد و زند را اجازه داده است حال آنکه کارمند زن و مرد هشت ساعت کنار هم هستند و هزار مشکلات و مسائل به وجود می‌آید؛ چگونه با هم مقایسه می‌کنید؟ اگر نمی‌خواهید اقدامی انجام دهید حداقل کار کسانی را اقدامی در این زمینه انجام می‌دهد را تخطئه نکنید.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
0
حاج اقا کاش اجازه نمی دادی صادق عابدین از فارس بردارند تازه کارها تو استان شروع شده بود خدا وکیلی تا دیر نشده فکری به حال استان بکنید شیرازه مدیریت از هم گسسته درون شهرستانها مردم از مسولین ارشد ناراضی اند سینه چاکان میر حسین منخبین دولت برای تصدی فرمانداری ها و بخشداری هاست تورا خدا دیگه سکوت را کنار بگذارید
کی قباد از بردنگون رستم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام حاخ آقا حقا که از زبان ما میگویی..وقتی 24ساعت جانبازان وایثارکران تو صف بلیط هعطل میشوند اما بلیط آزادتوسط دلالان به قیمت دوبرابر فروخته میشود مسوولین کجایند تا مافیای آسمان وایران ایر اجازه به سایرشرکتهاذ نمی دهندکه عرض انام کنند وضع همینطوراست.....