کد خبر: ۵۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

پیرمرد هلندی مدال افتخار اسرائیل را پس داد

یک پیرمرد ۹۱ ساله هلندی پس از آنکه ۶ نفر از بستگانش بر اثر حملات هوایی در نوار غزه کشته شدند مدال افتخاری را که از اسرائیل دریافت کرده بود بازپس فرستاد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، "هنک زانولی" 91 ساله که به خاطر پناه دادن به یک یهودی در برابر اقدامات نازی ها از اسرائیل مدال افتخار دریافت کرده بود پس از هدف قرار گرفتن خانه بستگانش در جریان حملات هوایی به نوار غزه و کشته شدن 6 نفر از خویشاوندان وی این مدال را پس فرستاده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: یک فروند هواپیمای اف 16 اسرائیل خانه هنک زانولی در غزه را هدف قرار داد و همه کسانی که داخل این خانه بودند کشته شدند. زانولی که یک وکیل بازنشسته است هفته جاری مدال افتخار اسرائیل را همراه با نامه ای برای سفیر اسرائیل در لاهه باز پس فرستاده است.

وی در این نامه نوشته است : "این همراه با غم و اندوه بزرگی است که من مدالی را که به نشانه قدرشناسی دولت اسرائیل به خاطر تلاش هایی که جان مادر و اعضای خانواده ام را برای نجات جان یک یهودی در زمان اشغال آلمان به خطر انداختم، بازپس می فرستم."

وی در این نامه به سفیر اسرائیل در سازمان ملل اعلام کرده است که بمبی که 20 جولای توسط ارتش اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه انداخته شده یک ساختمان 4 طبقه را که اعضای خانواده وی در آن زندگی می کرده اند را تخریب کرده است.

وی در این نامه افزوده است: "نوه های مادر من مادر بزرگ خود را از دست داده اند، 3 عمو یک عمه و یک عمو زاده من به دست ارتش اسرائیل کشته شدند.

زانولی افزود:" این مساله به خصوص تکان دهنده و غم انگیز است که خانواده ما با قتل و کشتار نزدیک ترین خویشاوندان خود روبرو شده است. این قتل و کشتار نیز توسط دولت اسرائیل انجام شده است."

زانولی که برای تحویل نامه بسیار ضعیف و ناتوان بود این نامه را همراه با مدال افتخار به سفارت اسرائیل در لاهه فرستاد جایی که 3 سال پیش آن را دریافت کرده بود.

زانولی تصریح کرد: "برای من حفظ این افتخار که توسط دولت اسرائیل به من اعطا شده است یک توهین به خانواده ام خواهد بود که نفر از بستگان خود را در نوار غزه از دست داده اند."

خانواده زانولی از مخالفان سرسخت اشغال نازی ها بودند و پدر وی نیز در اردوگاه کار اجباری نازی ها به قتل رسیده است. مدال افتخار موسوم به "پارسایان در میان ملل" افتخاری است که توسط اسرائیل به غیر یهودیانی اعطا می شود که جان خود را به خاطر حفاظت از یهودی ها در جریان هولوکاست مورد ادعا توسط نازی های آلمان به خطر انداخته اند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان