کد خبر: ۵۹۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

اصلاح‌طلبان افراطی و عاشورا؛ از «لشکر خداجوی میرحسین» تا کج فهمی «نجفقلی حبیبی»

نجفقلی حبیبی وقتی در تلویزیون بر عزادارن حسینی شورید، پرده از مواضع اصلاح‌طلبان افراطی در عاشورای 88 برداشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ در حالی که عزاداران حسینی در خیابان‌های تهران با پرچم‌های رفیع سید الشهدا(ع) ندای لبیک یا حسین سر می‌دادند، چند خیابان آن طرف‌تر جماعتی سبز رنگ! خیمه‌های عزاداری را آتش می‌زدند. ادعای تقلبی که میرحسین موسوی به دروغ و با ناجوانمردی چند ساعت پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 در بوق و کرنا کرد، زمینه را فراهم ساخته بود تا از منافقین و سلطنت طلب‌ها گرفته تا رقاصه‌ها و اصلاح طلبان افراطی و ... همه به کف خیابان بیایند و در ذیل شعار «رای منو پس بده!»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را فریاد بزنند. چند روز بعد از این هتاکی در عاشورای 88، میرحسین موسوی اما در ادامه بیانیه‌های سریالی‌اش، نوشت که این جماعتی که بیرق‌های عزای سیدالشهدا(ع) را آتش زده‌اند؛ «مردم خداجو» بوده‌اند!

اگرچه این هتاکی در نهایت به برکت خون اباعبدالله(ع) 9 دی را رقم زد اما این «مردم خداجو» که رسما علیه تمام ارزش‌ها قیام کرده بودند، برای همیشه در امتداد صف یزیدیان زمان قرار گرفتند.

اما این فقط یک بخش ماجرا بود. داستان زمانی غم‌بارتر می‌شد که جماعتی ظاهرالصلاح، جای مهر بر پیشانی و حتی در لباس روحانیت، یا در تائید این اراذل سخن گفتند یا با سکوت، همراهی خود را با این «مردم خداجوی» میرحسین موسوی نشان دادند.

بیشتر از چهار سال از آن واقعه دردناک اما، یکی از همان اعوان و انصار موسوی در یک برنامه زنده تلویزیونی سخنی گفت که پرده از سکوت برخی در عاشورای 88 برداشت. نجفقلی حبیبی مسئول ستاد میرحسین موسوی در تهران و عضو موسس جبهه مشارکت در برنامه «دیروز، امروز، فردا» در اظهار نظری عجیب گفت: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول خرج می‌شود؟ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو شب گریه می‌کنند و بعد می‌روند»!


ماجرای سکوت برخی در روز عاشورای 88 در مقابل شدیدترین هتاکی به حضرت سیدالشهدا(ع) شاید بی‌ارتباط با این اظهار نظر سخیف نباشد. افراطیونح حامی میرحسین اساسا درکی از عظمت عاشورا و عزاداری بر امام حسین(ع) نداشتند که یا از هتاکی به آن حمایت کردند و یا سکوت را بر محکوم کردن ترجیح دادند. نظر نجفقلی حبیبی از میزان عمق و سطح درک او و دوستانش که زمانی در روزنامه‌های زنجیره‌ای آشکار بر عاشورا می‌تازیدند به خوبی نشان می‌دهد که اساسا انتظار محکومیت آن واقعه دردناک در عاشورای 88 از سوی آن‌ها، انتظاری بیهوده است. وقتی کسی نفهمد که «محرم و صفر است که اسلام‌ را زنده نگه‌داشته است» و بازده فرهنگی عزاداری در عاشورا را هیچ بداند، قطعا قدرت درک زشتی اقدام هتاکانه اراذل و اوباش در عاشورای 88 را نخواهد داشت. نجفقلی حبیبی وقتی در تلویزیون بر عزادارن حسینی شورید، پرده از مواضع اصلاح‌طلبان افراطی در عاشورای 88 برداشت. مسئله پیچیده‌ای نیست؛ از کوزه همان تراود که در اوست؛ وقتی عظمت رویدادی با آن قداست را ندانی، زشتی اهانت به آن را هم نمی‌فهمی. به همین سادگی.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
0
مردکه نفهم روز عاشورا خود مردم به عشق امام حسین (ع) هزینه می کنند نه دولت یا شخص دیگه