کد خبر: ۵۹۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

توضیح دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره لبنیات حاوی پالم؛ محصولات تولید شده در کارخانجات فارس سالمند

نظارت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت مستمر است.

به گزارش شیرازه، مدیر نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازدیدهای نظارتی کارشناسان این دانشگاه از کارخانجات تولید محصولات لبنی استان فارس، تصریح کرد: مردم استان فارس با آرامش خاطر از محصولات لبنی تولید استان استفاده کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محمدمهدی رزمجو با اعلام این خبر، گفت: در راستای مباحث مطرح شده در خصوص استفاده از روغن پالم در فرآورده های لبنی مانند ماست و شیر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بازدیدهای نظارتی خود را برای تامین اطمینان خاطر مصرف کنندگان استان فارس آغاز نمود که در این اقدام از هفته گذشته تاکنون، 36 کارخانه تولید محصولات لبنی استان مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، سلامت تمامی محصولات لبنی از قبیل ماست، شیر و سایر فرآورده های لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی استان فارس بررسی شده و مورد تایید قرار گرفت که مصرف کنندگان هم استانی می توانند با اطمینان از این محصولات استفاده کنند.

دکتر رزمجو ضمن تاکید بر سیاست اخیر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در خصوص کاهش واردات روغن پالم از 50 درصد به 30 درصد و در سال های آینده به 15 درصد، ابراز داشت: اقدامات نظارتی صورت گرفته حاکی از سلامت محصولات تولید شده در کارخانجات استان فارس اعم از شیر و ماست، مطابق با ضوابط و پروانه های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

مدیر نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توصیه همیشگی وزارت بهداشت و دست اندرکاران سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز را استفاده از فرآروده های لبنی کم چرب در سبد غذایی خانوار در راستای تامین سلامت آحاد جامعه دانست و افزود: روغن پالم دارای درصد قابل توجهی اسید چرب اشباع بوده و مصرف غیرکنترل شده ان در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی موثر است.

وی با تاکید بر کاهش مصرف چربی های در رژیم غذایی و استفاده از مواد لبنی کم چرب، کنترل سلامت مواد غذایی را وظیفه ذاتی دست اندرکاران سلامت برشمرد و گفت: نظارت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت مستمر بوده و در حال حاضر هم نمونه برداری از محصولات، به صورت مرتب انجام می شود.

دکتر رزمجو خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده نمونه های غیرمنطبق با استانداردهای لازم، بدون شک مراتب از طریق مجاری قانونی و رسمی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اطلاع شهروندان عزیز رسانده می شود و نکته حائز اهمیت اینکه، تمامی اطلاع رسانی های صورت گرفته در مجاری غیررسمی از قبیل ارسال پیامک، درباره فرآورده های غذایی فاقد وجاهت قانونی بوده، چنانچه دانشگاه قصد اعلام اطلاعاتی در این خصوص داشته باشد، از طریق پایگاه اینترنتی و سایر جراید رسمی، اقدام به این کار خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
dr faze
UNITED STATES
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
0
aghaye dr shab khosh.