کد خبر: ۵۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز

باغ بانوان بودجه دارد اما ساخته نمی شود/اقدام شهردار تهران شجاعانه بود/ آقای پاک فطرت ابلاغیه وزارت کشور را اجرا کنید

زهرا یقطین از بی توجهی نسبت به باغ بانوان گلایه کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، منشی اول شورای شهر شیراز اعلام کرد: سایت جدید خبری شورای شهر با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونین، کار‌شناسان شورا و شهرداری و خبرنگاران رونمایی شد.

زهرا یقطین در نطق پیش از دستور خود گفت: امیدواریم با تخصص و همتی که در همکاران روابط عمومی شورا سراغ داریم و با نگاه متفاوتی که شورای چهارم پیش گرفته است، شاهد اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع فعالیت‌ها و عملکرد شورا در این سایت باشیم؛ همچنین با راه‌اندازی این سایت به عنوان پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی شورا، تعامل رسانه‌ها و روابط عمومی شورا تسهیل می‌شود.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کلان‌شهر شیراز با وجود برنامه‌ریزی‌های شهرداری در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی- اجتماعی اعم از توسعه فضای سبز و پارک‌ها، فرهنگسرا و قرائت‌خانه‌ها، نمازخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن، تاکنون تلاش و حرکت جدی برای ایجاد مراکز ویژه بانوان که نقش مهم و اساسی در پیشبرد جامعه و ایجاد نشاط، شادی و انگیزه مشارکت در ساختن شهر متعادل و سالم دارند، صورت نگرفته است.

یقطین بیان کرد: در بیان مصداق این کم توجهی همین بس که تنها پارک ویژه بانوان با مساحت تقریبی دو هکتار که سال ۸۶ پس از پیگیری‌های مستمر در اختیار بانوان شهر قرار گرفته بود، امروز تبدیل به دو پارک خانواده و بانوان شده که با توجه به فضای بسیار کوچک، بخش بانوان از امکانات قبلی نظیر استخر و زمین ورزش هم محروم است.

وی تاکید کرد: مصداق دیگر این بی‌توجهی این است که قریب دو سال است ردیف اعتباری مشخصی برای احداث باغ بانوان در بودجه سالانه شهرداری لحاظ شده اما طبق گزارشات دریافتی تا امروز اقدام ویژه‌ای که شهروندان به زودی شاهد نتیجه آن باشند صورت نگرفته است.

یقطین خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده بانوان شهر شیراز از شهردار محترم درخواست می‌کنم تا راه اندازی حداقل دو یا سه فضای مناسب و در خورشان ویژه بانوان از همین فضای موجود (کل پارک بانوان سابق) به طور خاص برای استفاده دختران و زنان لحاظ شود تا حداقل گامی برای احیای بند ۷ مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در شهرداری‌ها برداشته شود.
این عضو شورا در بخش دیگر سخنان خود به اقدام شجاعانه شهردار تهران برای راحتی بیشتر بانوان شاغل در مجموعه شهرداری اشاره کرد و گفت: این حرف شاید به قول بعضی‌ها کار‌شناسی شده نبود اما خلاف شرع و حکم الهی هم نبود.

وی افزود: هرچند در مخالفت علیه این تغییر ساده پای سازمان‌های بین المللی را نیز به میان کشیدند و اگرچه این برنامه تنها راه حل برای سالم‌سازی محیط‌های مختلط و تکریم زنان نبود اما می‌توان گفت که یکی از مؤثر‌ترین آن‌ها برای ارتقای جایگاه و ارزش زنان و امن کردن محیط کار آن‌ها بود.
یقطین در ادامه عنوان کرد: جالب‌تر اینکه این سر و صدا‌ها و غوغا‌ها در حالی است که موضوع تفکیک و جداسازی محل کار کارکنان زن و مرد در راستای سالم‌سازی روابط بین کارکنان و به منظور کاهش اختلاط بنا به تدبیر مدیر مربوطه و همچنین عدم به کارگیری منشی زن برای مدیران مرد و بالعکس از ریزبرنامه‌های «رعایت الزامات اداری و شئونات اسلامی» است که در سال جاری از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از برنامه‌های درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات دولتی و نهادهای عمومی به استان‌ها ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: امروز که به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران بهره‌مند از آزادی اندیشه و بیان هست، مخالفت با این طرح یا هر طرح دیگری جرم نیست ولی از کار‌شناسان و مسئولان انتظار می‌رود موضوع را از زاویه شرع و با نظرات کار‌شناسانه متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی بررسی و نقد کنند و از شهردار شیراز نیز انتظار می‌رود در راستای عملیاتی کردن ابلاغیه وزارت کشور اقدامی شایسته و متناسب با وضعیت موجود بدنه بزرگ شهرداری انجام دهد.
نظرات بینندگان