کد خبر: ۵۹۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
نماینده قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس:

افزایش نماینده حق ماست/ استانداری فارس حوزه شیراز را برای این موضوع پیشنهاد کرده است

معیار انتخاب نهایی مجمع نمایندگان نیست.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه نادر فریدونی نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرگون در خصوص افزایش یک نماینده به جمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ده سال یکبار تعداد 20 نماینده طبق قانون به کشور قابل افزایش است که در استان فارس متقاضیان این نماینده عبارتند از حوزه انتخابیه «فیروزآباد-قیروکارزین-فراشبند»، حوزه انتخابیه «شیراز»، حوزه انتخابیه «مردوشت-ارسنجان-پاسارگاد»، حوزه انتخابیه «بوانات- آباده-خرم بید» و حوزه انتخابیه «لار-گراش-خنج»  که همگی به دنبال اختصاص این نماینده به حوزه انتخابیه خود هستند.

فریدونی مهمترین شاخصه در تعیین یک نماینده برای یک حوزه انتخابیه را جمعیت آن منطقه دانست و اظهار داشت: از یک سال و نیم قبل پیگیری های مکرری اعم از مکاتبات، حضور در جلسات، دفاعیات و ... جهت افزایش یک نماینده به حوزه انتخاباتی به عنوان حق مسلم مردم این سه شهرستان انجام داده ام، البته به جز شاخصه جمعیت دفاعیات اینجانب از ابعاد محرومیت عمرانی و توسعه ای منطقه، وسعت زیاد و قابل توجه جغرافیایی منطقه که حدود 12 هزار کیلومتر مربع می باشد، فاصله زیاد شهرستان ها تا مرکز استان و همچنین تنش های سیاسی اجتماعی موجود در منطقه که در سال 82 متاسفانه در حوزه انتخاباتی در رابطه با آن هزینه های انسانی پرداخت شد بوده است که نوار صوتی نطق یکی از دفاعیات موجود می باشد.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس گفت: دفاع در کمسیون شورا ها در تاریخ 29 تیر ماه سال جاری با توجه به شاخصه های گفته شده و همین طور دارا بودن سه شهرستان و 10 شهر و 6 بخش و بیش از 300 روستا و منطقه عشایری صورت گرفت.

فریدونی در خصوص مطرح بودن نام حوزه انتخابیه شیراز برای اختصاص نماینده به آن تصریح کرد: تمام مستندات پیگیری های اینجانب از سه شهرستان موجود می باشد، اما از طرف استاندار محترم فارس حوزه شیراز برای این امر معرفی شده و همچنین مجمع نمایندگان فارس نیز با اکثریت قریب به اتفاق حوزه شیراز را برای این موضوع پیشنهاد کرده اند.

عضو کمسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از گفتگوی خود در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص چگونگی تخصیص این نماینده اظهار داشت: تا این لحظه در کمسیون شوراها هیچ صحبتی در سطح کلی کشور از چگونگی تخصیص به میان نیامده است ، بلکه فقط صحبت اصلی این است که آن نماینده به کدام حوزه تعلق گیرد و چگونگی تخصیص مطلب فرعی و ثانویه است.

وی در ادامه خود را نماینده مردم سه شهرستان دانست و گفت: از آنجایی که بنده نماینده مردم سه شهرستان هستم و باید از حقوق مردم سه شهرستان دفاع کنم و بر حسب اینکه مردم شهرستان فراشبند به طور عموم و با طومار های ارسالی با تفکیک خود از شهرستان فیروزآباد مخالفند لذا بنده بر مبانی داشتن دو نماینده برای سه شهرستان تلاش کرده و از حق مردم دفاع کرده ام. فریدونی ادامه داد: اگر مبحث تفکیک مطرح شود ما مشکلات فنی و تخصصی وسعت و جمعیت را خواهیم داشت که احتمال به نتیجه رسیدن هدف ما را بسیار ضعیف می کند.

وی در پایان عنوان کرد: معیار انتخاب نهایی و تعیین نتیجه مجمع نمایندگان نیست و اگر مجمع نمایندگان معیار اصلی بودند در چهار سال پیش که گفته می شود امضای قریب به اتفاق نمایندگان استان جمع آوری شده بود این مسئله به پایان می رسید و همچنین اکنون از نمایندگان دور قبل مجلس فقط شش نفر باقی مانده اند که سه نفر از آنها نیز در دوره گذشته از امضا جهت دادن این نماینده به این احوزه انتخابیه امتناع کرده بودند و فقطه سه نفر از نمایندگانی که در دوره هشتم رای به تخصیص نماینده برای این حوزه انتخابیه داده بودند حضور دارند و اکنون آنها نیز دیگر حاضر به امضا نیستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
0
جای نماینده قبلی اقای موسوی بخیر که یک تنه هئیت وزیران را هم راضی میکرد.حیف این جایگاه که نماینده فعلی که حرفش در استان حتی بخوانید ادارات کل نیز برش ندارد