کد خبر: ۵۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 28 مرداد

از بازار سیاه بلیط قطار تا پله نوردی شیرازی‌ها

تیتر یک اکثر روزنامه‌های امروز کشوری زده شده و هرکدام موضوعی خاص را تیتر یک خود کرده‌اند از زلزله مورموری گرفته تا موضوع استیضاح وزیر علوم.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» از میان صحبت‌های هاشمی رفسنجانی تیتر یک خود را انتخاب کرده است. عکسی هم از بازدید سردار غیب‌پرور از متروی شیراز که با سه تیتر مجزا به چاپ رسیده در صفحه اول خودنمایی می‌کند. به گفته‌ی شهردار شیراز مترو در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. «صدور پروانه ساختمانی و خدمات مربوط به آن به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می گردد» تیتر صفحه دوم نیم‌نگاه است که به نقل از رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» با معرفی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس کار خود را شروع کرده و عزم جدی این مدیر تازه نفس را تیتر کرده: «تشویق سرمایه گذاران برای حضور در عرصه فرهنگی فارس». چند ماه اخیر شاهد بحث‌هایی بر سر دریایی شدن استان فارس بوده‌ ایم؛ در این راستا تازه‌ترین اظهار نظر در این رابطه مربوط به مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری می‌شود که گفته: «فارس به راحتی می تواند دریا را اداره کند». وی در ادامه از اینکه مرزهای دریایی در اختیار دو استان است گلایه کرده است. بررسی این روزنامه از پیش فروش بلیط قطار در شیراز، تیتر دیگر این روزنامه است که از دلالی در این عرصه گله کرده و از پرشدن ظرفیت در اولین ساعت آغاز پیش فروش گفته است. این موضوع با تیتر «قطار شیراز-مشهد روی ریل دلالی» در صفحه اول این روزنامه چاپ شده. «قطار خط دوم مترو، ارگ کریم خانی را نمی لرزاند» تیتر دیگر خبرجنوب است که به نقل از شهردار شیراز آورده شده. شهردار همچنین در این رابطه گفته مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی گرفته شده و این پروژه هیچ آسیبی به این اثر تاریخی وارد نمی‌کند. شورای شهری‌ها هم تنها راه نجات شیراز از نرخ 30 درصدی بیکاری را توجه به سرمایه‌گذاری دانسته‌اند که تیتر داخلی این روزنامه شده است.

«افسانه» اما تمام و کمال در مدح دولت قلم زده؛ تیتر یک امروز که استیضاح وزیر علوم را سیاسی خوانده و عکس امروز که به معرفی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان یک فتح و پیروزی برای دولت تدبیر و امید نگاه کرده است. یادداشت امروز، موضوع تنبلی را سوژه کرده و از زوایای مختلف به بررسی آن پرداخته است. صفحات داخلی این روزنامه خالی از سکنه است و مطلب دندان‌گیری ندارد.

«عصرمردم» اما زلزله مورموری را تیتر یک خود کرده و عکس امروز خود را نیز به این حادثه اختصاص داده است. خبر بازدید غیب پرور از مترو شیراز هم در صدر اخبار حاشیه ای صفحه اول این روزنامه است. در جریان این بازدید فرمانده سپاه فجر فارس گفته: «مترو حمل و نقل درون شهری را متحول می کند». معاون دانشگاه شیراز با بیان اینکه این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های سرآمد کشور محسوب می‌شود از «تحصیل 300 دانشجوی ممتاز استعداد درخشان در دانشگاه شیراز» خبر داده است. هاجری عضو شورای شهر شیراز گفته: «اگر بودجه شهرداری شیراز به دلیل رکود اقتصادی با بلند پروازانه بسته شدن احتمال عدم تحقق آن وجود دارد، باید از مردم عذرخواهی کرده و حاضر نشویم بودجه های کمرشکن به مردم تحمیل گردد». این مطلب هم در صفحات داخلی و با تیتر «باید از مردم عذرخواهی کنیم» به چاپ رسیده است. و کوهنوردی از نگاه کاریکاتوریست این روزنامه؛





نظرات بینندگان