کد خبر: ۵۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 29 مرداد

از مرگ هلندی در شیراز تا ردپای «ابولا» در یک روزنامه فارس!

بحث استیضاح امروز وزیر علوم امروز در تمام روزنامه‌ها به چشم می‌خورد. بعضی در صفحه اول خود به این موضوع پرداخته‌اند و بعضی در صفحات داخلی خود.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» «مرگ هلندی همچنان در کمین درختان شیراز» را تیتر یک خود کرده. معاون اجرایی شهرداری شیراز با بیان اینکه هنوز چاره این آفت را پیدا نکرده‌ایم، از افزایش سرانه فضای سبز شهری در شیراز آماری ارایه داده است. با توجه به کم آبی استان مدیر عامل آبفای فارس به مشترکین پرمصرف اخطار کرده در صورت عدم کاهش مصرف، این سازمان محدودیت‌هایی را علیه این مشترکین اعمال خواهد کرد که این موضوع نیز در صفحه اول این روزنامه تیتر شده است. «شیراز غرق در عطر چهار شهید گمنام» هم از تیترهای صفحه اول خبرجنوب است که مربوط به ورود این شهدای گرانقدر می‌شود که در شیراز تشییع شدند و قرار است به چهار شهرستان استان منتقل و در آنجا به خاک سپرده شوند. معاون دانشجویی دانشگاه شیراز هم از «ارایه مشاوره روانشناختی به دانشجویان دچار اعتیاد و افسردگی» خبر داده که از اخبار داخلی این روزنامه است.

«افسانه» اما تیتر یک خود را به افتتاح 120 پروژه در شیراز اختصاص داده است. به گفته شهردار شیراز در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه‌های رفاهی، عمرانی و ترافیکی خواهیم بود. عکس امروز این روزنامه به زنده‌یاد سیمین بهبهانی مربوط می‌شود که صبح روز گذشته (سه شنبه) به علت ایست قلبی درگذشت. صدر اخبار داخلی این روزنامه به کاهش سطح باغ‌های قصردشت اختصاص دارد که در آن معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری آماری را بیان کرده و علت این معضل را کاهش سطح آب قنات‌ها عنوان کرده است.

«نیم‌نگاه» گویا تمام مطالب امروز خود را در صفحه اول خود تیتر کرده! 16 تیتر و 9 عکس حاصل این نوآوری خلاقانه در عرصه طراحی صفحه اول است. تیترهای امروز این روزنامه از همه و جا و همه کس گفته! از تیراندازی با گلوله‌های واقعی در فرگوسن آمریکا گرفته تا اظهارات مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس. تاخت و تاز ویروس ابولا هم که ظاهرا از هر موضوع دیگری برای این روزنامه مهم‌تر بوده در کادری قرمز رنگ قرار گرفته است. «سرپرست جمعیت هلال احمر استان فارس: کانون خبرنگاران بحران در جمعیت هلال احمر فارس افتتاح شد» از جمله اخبار داخلی این روزنامه است. فیض الله جعفری با بیان این خبر در مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال از اقدامات این سازمان گزارشی اجمالی بیان کرده است.

«عصرمردم» موضوع استیضاح وزیر علوم را تیتر یک خود کرده و از زوایای مختلف به بررسی جناب وزیر پرداخته است؛ از دانشگاهیان حامی او که به زعم این روزنامه 80 درصد جامعه‌ی اساتید را تشکیل می‌دهند تا هم‌دانشگاهیان فرجی‌دانا که از مشی فکری و عملی او تعریف کرده‌اند. در کل این روزنامه اشتباهات و سوءمدیریت های فرجی‌دانا را حاشیه خوانده است. تشییع پیکر آیت‌الله ادیب لاری و خاکسپاری ایشان در جوار حرم مطهر شاه‌چراغ هم در قالب عکسی از این مراسم در صفحه اول این روزنامه به چاپ رسیده است. «آخرین دستاورد های صنعت الکترونیک و آی تی در شیراز» از تیترهای داخلی این روزنامه است که به سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، مخابرات و الکترونیک مربوط می‌شود که در شیراز افتتاح شده است.

نظرات بینندگان