کد خبر: ۵۹۴۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

قادری: نجفی برای وزارت علوم معرفی شود رای نمی آورد/ جعفرپور: مجلس ناچار به استیضاح فرجی دانا شد

مجلس به وظیفه خود عمل می‌کند و کاری ندارد، دیگران چه می‌گویند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در جریان استیضاح وزیر علوم از زمان مطرح شدن این موضوع در مجلس تا بعد از استیضاح و رای عدم اعتماد نمایندگان به فرجی دانا، از مجموع 18 نماینده فارس به جز یک نفر هیچ موضع موافق یا مخالفی درباره این استیضاح نگرفتند تا این که روز گذشته جعفر قادری نماینده شیراز و جمشید جعفرپور نماینده مردم لار، خنج و گراش در گفتگو با غریو از این کار مجلس دفاع کردند.

نجفی اگر برای وزارت علوم معرفی شود رای نمی‌آورد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اگر رغبت به کاری داشته باشد توجهی گروه های و جوسازی ها نمی کند، گفت: مجلس به وظایف نظارتی خود عمل می‌کند و کاری به این ندارد که دیگران چه می‌گویند. هرجا لازم بداند تذکر میدهد طرح سوال می کند استیضاح می کند و کار خود را دنبال می کند و امروز این را نشان داد.

وی ادامه داد: مجلس نشان داد که روی وزارت علوم حساسیت دارد و تلاش دولت باید بر این باشد که وزیر علوم پیشنهادی، فردی باشد که مباحث علمی برایش بیشتر مهم باشد و نگاه های سیاسی نداشته باشد چراکه وزارت علوم را با نگاه های سیاسی نمی شود اداره کرد. اگر نگاه، نگاه غیرکاری باشد طبیعی است که این حساسیت ها در دانشگاه مشکلاتی ایجاد می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مطمئنا آقای نجفی برای وزارت علوم معرفی نمی‌شود؛ اظهار کرد: مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش به ایشان رای اعتماد نداد و برای وزارت علوم هم رای نمی‌آورد. بهتر بود شخصی از درون مجموعه وزارت علوم برای سرپرستی آن معرفی می‌کردند.

مجلس ناچار به استیضاح فرجی دانا شد

«جمشید جعفرپور» نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از نحوه عملکرد فرجی دانا به دلیل برخی انتصابات در ستاد وزارت خانه و دانشگاه ها و هم در بازگرداندن اساتید اخراجی نگرانی داشت و به دلیل بی نتیجه بودن تلاش هایی که نمایندگان به منظور اصلاح معضلات از طریق مذاکره و شیوه های مسالمت آمیز داشتند؛ بنا بر احساس وظیفه اقدام به استیضای وزیر کردند. پس از بیان موارد استیضاح و ادله و مدارک آن وزیر علوم در فرصت کافی به دفاع پرداخت ولی در نهایت مجلس از پاسخ های وی قانع نشد و رای اعتمادی که به وزیر داده بود را پس گرفت.

وی با بیان اینکه در انتخاب فرجی دانا مجلس اشتباه نکرد؛ اظهار کرد: وقتی فردی در حد وزیر چیزی را تعهد می کند این خودش ضمانت اجراست و اگر بعدا این را عمل نکند از دلایل عدم کفایت محسوب می‌شود. همین قدر که فرد اعلام می‌کند اینگونه با مجلس تعامل می کنم و از این نیروها استفاده نمی کنم این خودش ضمانت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ امیدوارم فردی که رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم معرفی می‌کند نیرویی باشد که بتواند با ایجاد آرامش در دانشگاه ها زمینه های رشد علمی را فراهم کند، فضای مناسبی برای فعالیت های سازنده دانشجویی ایجاد کند و در انتخاب رؤسای دانشگاه ها به گونه ای عمل کند که مدیریت اسلامی و انقلابی توسط گروه های متخصص در دانشگاه ها اعمال شود.

جعفرپور با تاکید بر اینکه مجلس بر اساس مصلحت و حکمت اقدام به استیضاح می‌کند، بیان کرد: در مورد وزیر علوم هم مجلس تمایل به انجام استیضاح نداشت ولی وقتی راه های دیگر مثل طرح سوال جواب نداد ناچار به استیضاح شد. در موارد دیگر هم استیضاح اولین اقدام مجلس نخواهد بود بلکه سعی می کند با توجه به اولویت های کشور و اینکه باید فضای آرامی بر جامعه حاکم باشد از راه همکاری و تفاهم مشکلات را مرتفع کند.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس به وظیفه خود عمل می کند و اگر قرار بود تحت تاثیر فشارهای روانی و رسانه ای قرار بگیرد باید همین استیضاح امروز را هم منتفی می کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
0
دکتر قادری چرا تا قبل از اعلام رای توسط نمایندگان و استیضاخ دانا حرفی نزد؟
نگو نمی فهمیمم برادر
محمدی
درود بر مهندس ذوالانوار و دکتر قادری
محمد اصغری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
2
تنها نماینده ای که با بصیرت و شجاعت قبل از استیضاح به صراحت انتقاد خود را به وزیر علوم اعلام کرد مهندس ذوالانوار بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
0
نا که مانده ایم که اقای جعفر پور اصول گراست یا اصلاح طلب در مجلس نقش اصول گرایی دارد ولی در شهرستان حامی اصلاح طلبان مثلا در برابر عزل اقای بیزنی ریس اموزش وپرورش ساکت واز اقای فیاض پور اصلاح طلب حمایت کرد وهمیشه ایشان را مشاور خود معرفی میکند
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
1
مهندس ذوالانوار همراه و همگام با مرذم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
0
درود بر جعفرپور ... ای کاش به جای قادری که اینقدر عشق جلوی دوربین و رسانه بودن دارد جعفرپور با این جایگاه ملی و منطقه ای نماینده شیراز می شد....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
0
اقای قادری از عملکرد ریس جهاد کشاورزی فارس هم که میلیار دها بالا کشیده بود قاطعانه حمایت کرده بود . کاملا شناخته شده است .