کد خبر: ۵۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

کمبود مسجد، چیزی در «صدرا» به خوبی حس می شود

شهر صدرا در حالی مرز 100 هزار نفر را پشت سر گذاشته است که در یکی از اساسی ترین نیازهای یک شهر یعنی مراکز مذهبی - فرهنگی دچار کمبود است .
به گزارش شیرازه به نقل از عصر شیراز، گرچه شهر صدرا از ابتدای سال 1393 تاکنون شاهد برگزاری حداقل 3 مناقصه برای احداث مراکز مذهبی - فرهنگی و مساجد بوده است اما روند ساخت و پیشرفت اجرایی این پروژه ها سوالاتی است که این روزها ذهن شهروندان این شهر جدید را درگیر خود نموده است . 

چندی پیش بود که مطالعات اجرایی ساخت مسجد جامع شهر صدرا آغاز شد  و آن طور که گفته شد این مسجد جامع در قالب یک طرح فرهنگی، مذهبی، آموزشی، اداری و خدماتی در زمینی بالغ بر 23 هزار متر مربع اجرا خواهد شد ، همچنین این مجموعه عظیم شامل سالن همایش، کانون فرهنگی، کتابخانه ، پارکینگ دو و سه طبقه، سالن نمایشگاه، گالری، آمفی تئاتر و مهمانسرا خواهد بود علاوه بر این ها  فاز مذهبی و اصلی این مجموعه شامل شبستان، گنبدخانه و سالن عزاداری است. نحوه ساخت این مجموعه عظیم بصورت تهاتر با سرمایه گذاران خواهد بود که در این صورت زمین مورد نیاز از طرف شهر صدرا تامین خواهد شد.

از این طرح عظیم فرهنگی و مذهبی که بگذریم نیاز شهروندان و ساکنان شهر صدرا به مساجد محلی نیز نیازی است که هر روز بیش از پیش فزونی می یابد، درخواست ها و جلسات متعدد شهروندان این شهر با مسئولان در سال جاری باعث کلید خوردن عملیات اجرایی حداقل 3 مسجد شامل ناحیه 14 هکتاری ، ناحیه 200 هکتاری و ناحیه 26 هکتاری شده است، البته تعدادی مسجد نیز در شهر صدرا از سال های پیش ساخته شده و یا در حال ساخت هستند. اما نظارت بر روند ساخت و پیشرفت اجرایی این پروژه ها سوالاتی است که این روزها ذهن شهروندان این شهر جدید را درگیر خود نموده است بر همین اساس حجت الاسلام درویشی امام جمعه شهر جدید صدرا به بازدید روند ساخت و پیشرفت اجرایی این پروژه ها پرداخته است، وی در پایان این بازدید روند اجرایی ساخت مساجد در شهر جدید صدرا را رضایت بخش عنوان نموده است.

شهر صدرا در حالی مرز 100 هزار نفر را پشت سر گذاشته است که در یکی از اساسی ترین نیازهای یک شهر یعنی مراکز مذهبی - فرهنگی دچار کمبود است. مساجد موجود در این شهر نیز کم و بیش به مرمت و تکمیل روسازی نیازمند هستند؛ مسجد، چیزی که در صدار کم می بینیم.

نظرات بینندگان