کد خبر: ۵۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنجشنبه 30 مرداد

از اتهام یک روزنامه به مجلس تا خیابان‌های بی‌ مسجد شیراز

رئیس شورای شهر شیراز گفته قطار شهری سرویسی ارزان قیمت برای مردم و هزینه بر برای دولت و شهرداری است.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» تیتر یک خود را به مسکن مهر شهر صدرا اختصاص داده و تیتر زده: «بحران در صدرا». شهردار شهر صدرا با بیان این مطلب که مکان‌یابی مسکن مهر شهر صدرا اشتباه بوده، گفته: «پروژه مسکن مهر به دلایل غیر منطقی به این شهر تحمیل شد». عکس امروز این روزنامه به استیضاح فرجی‌دانا اختصاص یافته و از سرپرست شدن نجفی و مشاور شدن فرجی‌دانا تیتر زده. اما موضوعی که در مورد این مطلب مطرح است این است که این روزنامه مجلس را به افراطی بودن متهم کرده است! موضوعی که بیشتر نشان دهنده‌ی حس انتقام‌جویی است تا خیرخواهی یک روزنامه. از جمله تیترهای داخلی این روزنامه هم مربوط به بازدید شورای شهری‌ها از مترو شیراز می‌شود که با عکسی از این بازدید به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» تیتر یک‌اش را به گفت‌وگوی ویژه‌ی خود اختصاص داده: «از تابش اسرار آمیز نور بر «نصیرالملک» تا خیابان های بی مسجد» که به مناسبت روز مساجد با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده است. وی در این گفت‌وگو از تعداد کم مساجد در شیراز و کمبود امکانات این مساجد گلایه کرده است. مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفته: «31 بسته حمایتی در اختیار سرمایه گذاران حوزه میراث فرهنگی فارس قرار گرفت» که تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه است. وی در ادامه گفته این سازمان 90 فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده است. مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس هم با خبرهای خوبی خود را به صفحه اول خبرجنوب رسانده. خبرهایی با رنگ و بوی روشن شدن موتور صنعت فارس با تزریق وام‌های یارانه‌دار و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی فارس.

«عصرمردم» تیتر یک خود را به دعوت روحانی از دانشجویان، اساتید و صاحبنظران اختصاص داده. رییس‌جمهور خواسته تا همه‌ی صاحب‌نظران به رای مجلس احترام بگذارند. عکس امروز هم مربوط به استیضاح فرجی‌دانا می‌شود که گزارشی کامل از این استیضاح نیز در صفحات داخلی به چاپ رسیده است. معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفته: «برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی 20 میلیارد تومان نیاز داریم». این خبر که از جمله اخبار داخلی این روزنامه است مربوط به نشست خبرنگاران با احمد عریان می‌شود.

«نیم‌نگاه» اما تورمی تیتر زده و وعده روحانی در جمع فعالان اقتصادی اردبیل را تیتر کرده «تورم تا پایان سال 95 تک‌رقمی خواهد شد». مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم از رسالت آموزش و پرورش در اصلاح مدل کار و زندگی گفته که تیتر صفحه اول شده و در صدر اخبار داخلی نیز جا خوش کرده. حقدل رییس شورای شهر شیراز در حاشیه بازدید خود از مترو شیراز گفته: «قطار شهری سرویسی ارزان قیمت برای مردم و هزینه بر برای دولت و شهرداری است» که از دیگر تیترهای داخلی نیم‌نگاه است.

نظرات بینندگان