کد خبر: ۵۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
استاندار فارس در دیدار با آزادگان:

از برگزاری یادواره شهدا حمایت می‌کنیم/ گاهی ظاهر خیابان‌ها را می‌بینیم، کسل می‌شویم/ تنها ده درصد اعتبارات عمرانی حواله شده است

استاندار فارس از احیای ساز و کار شورای مشورتی استقبال کرد
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس ضمن تلاوت آیه سوم از سوره مبارکه عصر گفت: آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مفسرین آیات قرآن و تفسیر عملی صبر و بردباری هستند چراکه مانند پرنده‌ای خونین بال و در قفس برای عزت سربلندی ایران اسلامی در دروان اسارت متحمل شکنجه‌های بسیاری شدند.

سید محمد احمدی در دیدار آزادگان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به دوران خدمت خود در سمت معاونت سیاسی استانداری فارس اظهار داشت: در آن زمان مشکلات زیادتر و گلایه‌مندی به‌حق رزمندگان و آزادگان بیشتر بود و بهترین و شیرین‌ترین لحظات خدمت من، لحظاتی بود که پاسخگوی آزادگان بودم و در راستای رفع مشکلات آن‌ها اقدام می‌کردم.

وی آزادگان را انسان‌های بزرگی توصیف کرد که عظمت آن‌ها در تاریخ کشور و جامعه ستودنی است و ضمن بیان اینکه کسی نمی‌تواند این عظمت را از یاد ببرد در عین حال اظهار تاسف کرد که گاهی حافظه مردم ضعیف می‌شود و بعضی چیز‌ها را فراموش می‌کنند.

استاندار فارس با تصریح اینکه در کشوری با این عظمت و سرمایه رسیدگی به مطالبات 42 هزار آزاده عدد بالایی نیست، اذعان کرد: می‌دانیم آزادگان چه زحمت‌هایی کشیده اما درعین حال حتی به حقوق مادی خود هم نرسیدند درحالی که مسائل مادی هم جزو ملزمات زندگی هر انسانی است ولی متاسفانه قانون ماده 13 نیز به درستی اجرایی نشد.

وی با تصریح اینکه جلسات دیدار با آزادگان سرشار از درس‌آموزی و عبرت‌آموزی است و با بزرگواری خواسته‌ای جز دفاع از انقلاب و رهبری نداشته‌اند، تاکید کرد: جايگاه و عزت امروز كشور مرهون فداكاري آزادگان و ايثارگران است و با امكانات ناچيز مادي هيچگاه نمي توانيم قدردان حماسه آفريني آنان باشيم.

احمدی اظهار کرد: آزادگانی که در چنگال ساواک رژیم سفاک پهلوی و آزادگانی که در اسارت دشمن بعثی بودند، هردو گروه برای مردم ایران قابل احترام هستند و ما نیز در مقابل آزدگان و همه کسانی که برای نظام عملاً فداکاری کردند، خاضع هستیم.

نماینده ارشد دولت در استان فارس ضمن تقدیر از جانبازانی که در راه حفظ ارزش‌ها اعضای خود را از دست داده‌اند، اذعان کرد: به عنوان یک خدمتگزار اگر شبانه‌روز هم تلاش کنیم به‌ اندازه یک ساعت صبر و پایداری آزادگان نیست و حتی قابل قیاس با آن نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه صاحبان اصلی کشور رزمندگان و آزادگان هستند، تصریح کرد: غربی‌ها در مراسم‌های مختلف از سربازان و رزمندگان باقی‌مانده از دوران جنگ جهانی تحت عنوان کهنه‌سرباز به صورت باشکوه تجلیل می‌کنند، در کشور ما نیز مردم باید بدانند که چه کسانی کشور را حفظ کردند و با عظمت و روح بلند آنان بیشتر آشنا شوند.

استاندار فارس با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف عنوان کرد: همایش‌های بسیاری با عناوین مختلف در کشور برگزار می‌شود به گونه‌ای که انگار ما تعهد کرده‌ایم همه همایش‌های دنیا را در اینجا مدیریت و برگزار کنیم که البته خروجی برخی از آن‌ها نیز آنچنان که باید نیست اما متاسفانه درخصوص شهدا، رزمندگان و آزادگان همایش‌ها و اجلاس‌های زیادی برپا نشده است.

احمدی با بیان اینکه تنها قسمت سخت‌افزاری فرهنگ در دست ما است، گفت: وظیفه استانداری تامین امنیت و سلامت مردم و همچنین عمران و توسعه استان است و به جز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر متولیان فرهنگی غیر دولتی هستند و ما مقدمات و تدارکات کارهای فرهنگی را برای ائمه جمعه، روحانیت، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر متولیان فرهنگی فراهم می‌کنیم و اگر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت و یادبود شهدا و ایثارگران اجلاس و یا همایشی برپا شود، حمایت می‌کنیم.

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: باید ابعاد مختلف دوران اسارت آزادگان تبیین و در این راستا گزارش‌نویسی، خاطره‌نویسی و تاریخ‌نویسی خوبی انجام شود.

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه خاطرات رزمندگان و آزادگان افسانه نیست بلکه واقعیت‌هایی است که باید ماندگار شود و دیگران از آن درس بگیرند، پیشنهاد داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی چند واحد آموزشی را برای آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان با دوران دفاع مقدس و خاطرات و اندیشه ایثارگرانی که انقلاب و کشور را حفظ کرده‌اند، اختصاص دهد.

احمدی با اشاره به شبیخون فرهنگی و تبلیغات دشمن از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی گفت: گاهی ظاهر خیابان‌ها را که می‌بینیم، کسل می‌شویم زیرا ما انقلاب نکردیم که فرهنگ ما اینگونه شود.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی باعث بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده است، افزود: قرارگاه فرهنگی استان فارس برای تقابل با تهاجمات فرهنگی به شیوه‌ای که ماندگاری داشته باشد به کمک امام جمعه شیراز و همکاری شورای فرهنگی استان ایجاد شده است.

استاندار فارس از احیای ساز و کار شورای مشورتی استقبال کرد و گفت: آزادگان خالقان و حافظان ارزش‌های کشور هستند و لازم است اگر خطایی را از مسئولان دیدند به آن‌ها متذکر شوند تا هیچ مسئولی به بیراهه نرود البته نمی‌خواهیم کوتاهی تعمدی داشته باشیم ولی ممکن است در برخی مواقع فکر کنیم درست حرکت می‌کنیم اما درواقع قصور داشته باشیم.

احمدی با اشاره به یکی از دیدارهای خود با جامعه ایثارگران به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در یکی از این دیدارها پسر یک شهید صحبت کرد و گفت ما نیامده‌ایم که چیزی از شما بخواهیم بلکه ما به تأسی از پدرانمان آمده‌ایم که بگوییم نظام از ما چه می‌خواهد و ما چه خدمتی می‌توانیم به نظام کنیم که من بسیار متاثر شدم و گریه‌ام گرفت چراکه اینگونه سخن گفتن نشان‌دهنده عظمت و برجستگی شخصیتی خانواده ایثارگران و شهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط و پیشرفت‌های کشوری که 8 سال درگیر جنگ نظامی و پس از آن تحریم‌های گوناگون اقتصادی بوده است در حد معجزه است، اظهار امیدواری کرد: دولتی که تمام نظام سلطه علیه آن متحد شده و مشکلاتی را برای آن به وجود آورده ایستادگی کرده و به عزت شایسته و استقلال کامل برسد.

استاندار فارس در پایان با اشاره به کارهای عمرانی و پروژه‌های بزرگی که در سطح استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: متاسفانه درحالی که 5 ماه از سال گذشته است اما تنها ده درصد اعتبارات عمرانی فارس حواله شده است.

نظرات بینندگان