کد خبر: ۵۹۴۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
در جلسه دیدار آزادگان با استاندار مطرح شد:

اجازه ندهید به ایثارگران نگاه صنفی شود/ سرتان شلوغ است اما حواستان به ما هم باشد/ اگر نظام بخواهد حقوق مادی ما را بدهد، از پسش برنمی‌آید!

همایش «تکریت 11» از 17 تا 20 شهریورماه در شیراز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سرویس قطعه شهدای شیرازه، سردار عباس مشفق، جانشین سابق فرمانده سپاه فجر استان فارس در جلسه دیدار جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس با استاندار فارس سخنان خود را با فرازی از امام خمینی(ره) آغاز کرد که می‌فرماید: « ...آن‌ها که در خانه‌های مجلل، راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همه مصیبت‌های جان‌فرسای انقلاب تنها ناظر حوادث بوده و حتی از راه دور هم دستی بر آتش نداشته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند؛ چه بسا انقلاب را بفروشند و حاصل و زحمات ملت را بر باد دهند، چراکه این‌ها هرگز عمق راه طی شده را ندیده‌اند و فرق و سینه شکافته نظام به دست خدا بی‌خبران را مشاهده ننموده‌اند و از همه زجرها و بی‌قراری مجاهدان که برای مرگ و نابودی بیگانگان دل به دریا زده‌اند، غافل و بی‌خبرند.»

برای انجام کارهایی که به دست دیگران انجام شدنی نیست آماده ایم

وی ضمن تشکر از نگاه عمیق و اقدامات راهبردی استاندار فارس، اقدامات وی را منطبق بر نگاه ولی فقیه در دفاع و حمایت از جامعه ایثارگری دانست و افزود: همه جامعه ایثارگری برای فرمانبرداری، کار و تلاش در راستای اعتلای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به ویژه انجام کارهایی که به دست دیگران انجام شدنی نیست، اعلام آمادگی می‌کنیم.

فرمانده سابق توپخانه‌ها لشکر 19 فجر ضمن اشاره به سخنی از شهید بهشتی مبنی بر اینکه « تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی کاذب منافقانه ترجیح می‌دهم»، تصریح کرد: صادقانه سخن می‌گوییم و اگر آزاده‌ای صداقت بیان نداشته باشد و بخواهد عصا به دست راه برود باید به آزادگی وی شک کرد.

این یادگار دفاع مقدس که به گفته خود در بین همرزمانش به دلیل سخنوری به «روزنامه داخل شکم» معروف بوده است، گفت: در کشور جوامع هدف مختلفی وجود دارد و جامعه ایثارگری در حالی که بیشترین دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را داشته است اما هیچ جامعه هدفی از آن مظلوم‌تر نیست نه به این معنا که حقوقش را نپرداخته‌اند بلکه به این معنا که این جامعه را از انجام تکلیف الهی که بر دوشش است، ممانعت کرده‌اند و یا درخصوص آن سیاه‌نمایی و یا بد معرفی شده است.

این سردار هشت سال جنگ تحمیلی با تصریح اینکه جایگاه جامعه ایثارگری بالاتر از جایگاه کنونی است، خاطرنشان کرد: در دیدار جامعه ایثارگری با استاندارهای قبلی هم مشکلات جامعه ایثارگری مطرح و آن‌ها پذیرفتند اما بعد قصه به شکل دیگری شد.

این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جامعه هدف ایثارگری حتی اگر در دامنه حاکمیت، صاحب قدرت سیاسی یا اجتماعی تحت عنوان مسئولیت نباشد هم ظرفیت شخصیت حقیقی جامعه ایثارگری به این جامعه جایگاه والایی می‌دهد.

برخی هزینه ها به اسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خروجی‌های مثبتی ندارد

سردار مشفق با یادآوری اینکه هرسال در سالروز ورود آزادگان مراسم یادبود برگزار می‌کردیم اما امسال به دلیل نداشتن اعتبارات برگزار نشد، اظهار کرد: در برخی دستگاه‌های اجرایی به اسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه‌هایی می‌شود اما خروجی‌های مثبتی ندارد.

فرمانده توپخانه سپاه و ارتش در هشت سال دفاع مقدس ضمن تصریح اینکه اگر به پیشینه جامعه ایثارگری نگاه شود، جواب همه دشمنی‌ها و کج‌فهمی‌ها داده می‌شود، گفت: اگر می‌گوییم فرمان ولایت باید بر کرسی حق، عدل و داد بنشیند به این معنا نیست که به دنبال گرفتن پست و مقام باشیم بلکه می‌خواهیم فرمان ولایت بر مسند حق خود قرار بگیرد تا در پرتو راهنمایی‌های ایشان مشکلات جامعه لحظه به لحظه کمتر شود.

اجازه ندهید به جامعه ایثارگری نگاه صنفی شود

این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: همچنان برای ایثار، دلسوزی و آبرو گذاشتن و تحمل زحمات جانفرسا در خط مقدم می‌باشیم و دریغا از اینکه خدای ناکرده احساس شود دنبال چیزی هستیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس از استاندار فارس خواستار شد که اجازه ندهد به جامعه ایثارگری نگاه صنفی شود به این معنا که جامعه‌ای است با کمیت بالا که مطالباتی دارد.

اگر بخواهند حقوق مادی جامعه ایثارگری را بدهند، جمهوری اسلامی از پس آن برنمی‌آید!

سردار مشفق با یادآوری اینکه در سال 62 که فرمانده توپخانه لشکر 19 فجر استان فارس بودم و بیش از هزار نفر کنترل عملیاتی ما بود 2200تومان حقوق دریافت می‌کردم، گفت: اگر بخواهند حقوق مادی جامعه ایثارگری را بدهند، جمهوری اسلامی از پس آن برنمی‌آید و این جامعه نیز درخواست مادی ندارد و فقط به دنبال حقوق معنوی خود هستند و می‌خواهند زشتی‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد روزبه‌روز کمتر شود.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه همیشه برخی جریانات کذایی در شهر وجود داشته است، گفت: اسناد و مدارکی دارم که باندهای قدرت غالبا با اسم‌های مقدس و قشنگ امورات حاکمیتی را کانالیزه و هدایت می‌کنند که اگر بخواهیم حق این جریانات کذایی را کف دستشان بگذاریم، باید پشت خود را به جامعه ایثارگری داد تا در پیشگاه خداوند آبرومند و پیروز شد.

این آزداه هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شورای مشورتی گفت: سال‌هاست به ساز و کار این شورا به شکل فرمالیته و سیاسی نگاه کرده‌اند و بنیاد بسیار زحمت کشید تا توانست آن را سامان‌دهی کند.

وی خواستار فعلیت بخشیدن به ساز و کار شورای مشورتی شد و تاکید کرد: این شورا می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای انجام بهتر ماموریت‌ها و خدمات ایجاد کند.

می‌دانیم سرتان خیلی شلوغ است اما حواستان به ما هم باشد

سردار مشفق همچنین خواستار شناسایی و استفاده از توانمندی‌های نخبگان جامعه ایثارگری در اتاق فکر استانداری فارس شد و خطاب به استاندار گفت: می‌دانیم سرتان خیلی شلوغ است اما درعین حال حواستان به ما هم هست؛ جامعه ایثارگران را دریابید تا از این طریق بسیاری از برکات نصیب شهر و استان شود.

مریم بهرامی، بانوی آبادانی که در همان روزهای آغازین جنگ به اسارت نیروهای رژیم بعثی درآمده بود هم در این جلسه از خاطراتش و روزی که اسیر شده بود به حاضران اینچنین گفت: 27 مهرماه سال 59 همراه با خانم معصومه آباد از شیراز به سمت آبادان می‌رفتیم که ساعت 10 صبح در 7 کیلومتری جاده آبادان- ماهشهر به اسارت نیروهای بعثی درآمدیم. ما دو نفر را به همراه خانم ناهیدی و میرشکار که آن‌ها هم اسیر شده بودند به عنوان زندانی سیاسی به زندان الرشید فرستادند و رسالت بزرگی بر دوش ما چهار نفر گذاشته شد که برای انجام آن از جان مایه گذاشتیم.

پس از اعتصاب غذای 23 روزه ما را تحویل وزارت دفاع عراق دادند

وی که قبل از اسارت ضمن تحصیل به عنوان نماینده فرماندار آبادان مشغول خدمت بوده است، گفت: 21 ماه را در زندان الرشید به عنوان مفقودالاثر بدون اینکه خانواده از ما اطلاعی داشته باشند یا جایی اسم ما به عنوان اسیر ثبت شده باشد با بدترین شرایط گذراندیم که سرانجام پس از اعتصاب غذای 23 روزه نهایتا چون خیلی حال ما بد بود، سازمان اطلاعات عراق ما را تحویل وزارت دفاع داد و از آن به بعد به عنوان اسیر جنگی تلقی می‌شدیم و در اردوگاه‌ها نگهداری می‌شدیم.

این آزاده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اسارت ما درست مصادف شده بود با یکسری از اعمال وحشیانه‌ای که نیروهای عراقی در هویزه با زنان وکودکان داشتند لذا برای اینکه آن‌ها نشان دهند این حرف ها دروغ است، ما را کاملا محفوظ نگه می‌داشتند برای اینکه به عنوان یک نمونه نگهداری کنند و نشان دهند که این چند نفر در سلامت کامل هستند. از طرف دیگر از برخورد سایر اسرای مرد ایرانی هراس داشتند و می‌ترسیدند که آن‌ها شورش کنند.

پس از 40 ماه اسارت در ترکیه با چهار سرهنگ عراقی معاوضه شدیم

بهرامی با بیان اینکه هنگام ورود به اردوگاه موصل برادران ایرانی که اسیر بودند با ذکر صلوات از ما استقبال کردند، گفت: در اردوگاه موصل با حاج‌آقا ابوترابی آشنا شدیم که پس از موصل ما را به الانبار بردند و درنهایت پس از 40 ماه اسارت در ترکیه با نظارت نیروهای صلیب سرخ با چهار سرهنگ عراقی معاوضه شدیم.

این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بین اسارت زن با مرد بسیار تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: دوران سخت اسارت را با کمک نیروی ایمان و دعای امام(ره) و ملت و خانواده توانستیم تحمل کنیم.

در ادامه صادقی، یکی از آزادگان حاضر در جلسه با اشاره به قانون ماده 13 گفت: این ماده قانونی اجرا نشد و از مزایای آن استفاده نکردیم و درعین حال اعتراضی هم برای احیای این حق قانونی نکردیم چون ممکن بود دشمن از آن سوء استفاده کند.

برگزاری همایش تکریت 11 از 17 تا 20 شهریورماه در شیراز

یکی دیگر از آزادگان نیز از برگزاری همایش تکریت 11 به مدت سه روز از 17 تا 20 شهریورماه در شیراز خبر داد و از استاندار فارس برای جابه‌جایی میهمانان این همایش در سطح شهر درخواست اتوبوس کرد.

کشاورز، دیگر یادگار دوران دفاع مقدس هم با بیان اینکه از شعار مسئولین و دعواهای سیاسی خسته شده‌ایم، اظهار کرد: از جار و جنجال‌هایی که هر روز بر روی اعصاب مردم خط می‌کشند و مشکلات جامعه از جمله بیکاری و اعتیاد رنج می‌بریم.

مردم جامعه فقط از ظاهر اسارت اطلاع دارند

وی ضمن انتقاد از اینکه مردم جامعه فقط از ظاهر اسارت اطلاع دارند اما از محتوای آن آگاه نیستند، آزادگان را ذخیره‌های بزرگ معنوی که مالامال خاطره هستند، توصیف و اظهار کرد: تعداد زیادی از جانبازان و آزادگان از دنیا رفتند بدون آنکه خاطرات ارزشمند آن‌ها در جایی ثبت شود، لذا از صدا و سیما تقاضا داریم خاطرات رزمندگان و آزادگان که میراث نسل‌های آینده است را ثبت و ضبط کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدی منش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
ازادگان مظهر مقاومت هستند وبا خدا ندمعامله کردند اجرتان با خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
من چیزهایی از آقای..... میدونم که فقط تعداد اندکی میدونن
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
برادر مگه خبر نداری همین .....چند نفر از ایثارگران و خانواذه های شهدا را از مسولیت کنار گذاشت ؟!!!
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام ودرود به جانبازان،اسرا و خانواده محترم شهدا.تیتر زدین حواستان به ما باشد ولی در متن گفته شده می‌دانیم سرتان خیلی شلوغ است اما درعین حال حواستان به ما هم هست.چرا اینجوری تیتر میزنید اخه؟معنی تیتری که شما زدین و صحبت سردار سر افراز مشفق زمین تا اسمان تفاوت داره.تیتر شما یعنی کسی حواسش به ما نیست ولی صحبت های اقای مشفق تشکر از توجه استاندار محترم به جامعه ایثارگری هست.فرض بر بی قصدو غرض بودن میگیریم که انشاالله همینطوره