کد خبر: ۵۹۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
آیت الله مکارم شیرازی:

تاکید بر ادامه مسیر وزیر سابق علوم لجبازی‌ است/ فردی که می‌آید باید اقدامات نادرست گذشته را اصلاح کند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دولت باید کسی را قرار دهد که استقلال، عدم غرب زدگی، ایمان، تقوا و تولید علم را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد.
مرجع تقلید تشیع پنج شنبه شب در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان ویژگی‌های دانشگاه مطلوب پرداخت و بیان داشت: دانشگاهی مطلوب است که مستقل باشد و تبدیل به یک ابزار سیاسی برای جناح‌ها نشود.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو وی شرط دوم دانشگاه مطلوب را عدم غرب زدگی و حاکمیت فرهنگ غربی بر دانشگاه عنوان کرد و در بیان شرط سوم گفت: دانشگاه باید تولید علم کند و اگر دانشگاه بخواهد مترجم علوم باشد ارزشی ندارد.

این استاد حوزه علمیه ویژگی دیگر دانشگاه مطلوب را ایمان و تقوای اساتید و دانشجویان دانست و افزود: حرف اول دانشجو و استاد باایمان، اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق انسان‌هاست اگر این شرط نباشد مشکل بزرگی در آینده خواهیم داشت.

آیت الله مکارم شیرازی به استیضاح وزیر علوم در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: فرجی دانا علاوه بر کارهای مثبت کارهای نادرستی را هم انجام داده است با اینکه فرصت هم برای اصلاح به او داده شده؛ اما اصلاحی صورت نگرفت.

وی با انتقاد برخی از افرادی که گفته بودند دیگری هم بیاید همان مسیر وزیر سابق را پیش می‌گیرد بیان داشت: اینکه عده‌ای می‌گویند فرد دیگری هم بیاید همین مسیر وزیر قبلی را ادامه می‌دهد، این لجبازی است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر ما دموکراسی داریم باید به رای مجلس احترام بگذاریم و معنای احترام این است که فردی که می‌آید باید اقدامات نادرست وزیر گذشته را اصلاح کند.

وی دانشگاه را قلب کشور و اصلاح آن را اصلاح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید کسی را قرار دهد که استقلال، عدم غرب زدگی، ایمان، تقوا و تولید علم را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد تا مردم از فرستادن فرزندانشان به دانشگاه نگرانی نداشته باشند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصلاح
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
1
آفرین به شما مرجع مستقل که در همه ی دولت ها حرف حق را می زنید